Beste mede-tweakers,
Ik ga binnenkort een nieuwe computer kopen. Er komt een Asus A8N-E Mobo in met pci-e. Ik ben nu alleen nog opzoek naar een goede videokaart. Die moet tussen de 150 en 190 euro gaan kosten. Ik wil niet de vraag gaan stellen van welke videokaart ik moet kopen, want dat wordt niet gewaardeerd hier op Got. Dus heb ik zelf al wat rondgekeken op tweakers en op internet. Ik kwam Tot de conclusie dat het een 6600gt of een x800gt moet gaan worden. Maar ik heb nog geen goede vergelijkingen tussen die twee tegengekomen. Ik zit nu te twijfelen tussen de volgende mogelijkheden:
Sapphire Radeon X800 GT PCI-E 256 MB DDR3 € 151, (azerty)
Hier dan een arctic cooler opzetten en wat overclocken. Dus + 20 = € 171 euro
Gigabyte GV-NX66T128VP PCI-E 128 MB nVidia GeForce 6600GT DDR3 € 187,- (azerty)
Deze is fanless en ik vindt stilte belangrijk. Moet wel in een goede gefantileerde kast, maar dat is geen probleem. (Arctic Silentium T1, vandaar). Als te temps laag genoeg zijn ook wat overclocken.
http://www.azerty.nl/default.jsp?pid=2095
en de laatste:
MSI NX6600GT-TD128E PCI-E 128 MB nVidia GeForce 6600GT DDR3 € 160, (azerty)
Deze maakt wel veel lawaai dus ook een artic cooler erop voor 16 euro dus >> € 176
Ook deze is goed te overclocken.
een goede roundup tussen de 6600 gt heb ik al gevonden;
www.behardware.com/articl...gt-agp-pci-e-roundup.html
Mijn vraag is aan jullie welke kaart ik moet kiezen. Kwa prijs maakt het niet veel uit. Na een cooler van arctic moeten ze wel stil genoeg zijn.
Alvast bedankt
Ik ga binnenkort een nieuwe computer kopen. Er komt een Asus A8N-E Mobo in met pci-e. Ik ben nu alleen nog opzoek naar een goede videokaart. Die moet tussen de 150 en 190 euro gaan kosten. Ik wil niet de vraag gaan stellen van welke videokaart ik moet kopen, want dat wordt niet gewaardeerd hier op Got. Dus heb ik zelf al wat rondgekeken op tweakers en op internet. Ik kwam Tot de conclusie dat het een 6600gt of een x800gt moet gaan worden. Maar ik heb nog geen goede vergelijkingen tussen die twee tegengekomen. Ik zit nu te twijfelen tussen de volgende mogelijkheden:
Sapphire Radeon X800 GT PCI-E 256 MB DDR3 € 151, (azerty)
Hier dan een arctic cooler opzetten en wat overclocken. Dus + 20 = € 171 euro
Gigabyte GV-NX66T128VP PCI-E 128 MB nVidia GeForce 6600GT DDR3 € 187,- (azerty)
Deze is fanless en ik vindt stilte belangrijk. Moet wel in een goede gefantileerde kast, maar dat is geen probleem. (Arctic Silentium T1, vandaar). Als te temps laag genoeg zijn ook wat overclocken.
http://www.azerty.nl/default.jsp?pid=2095
en de laatste:
MSI NX6600GT-TD128E PCI-E 128 MB nVidia GeForce 6600GT DDR3 € 160, (azerty)
Deze maakt wel veel lawaai dus ook een artic cooler erop voor 16 euro dus >> € 176
Ook deze is goed te overclocken.
een goede roundup tussen de 6600 gt heb ik al gevonden;
www.behardware.com/articl...gt-agp-pci-e-roundup.html
Mijn vraag is aan jullie welke kaart ik moet kiezen. Kwa prijs maakt het niet veel uit. Na een cooler van arctic moeten ze wel stil genoeg zijn.
Alvast bedankt