Zit al 5 dagen zonder internet :'(

Pagina: 1
Acties:
  • 481 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zo jullie zijn snel, ik was mijn verhaal nog aan het editen, drukte iets te snel op verstuur sorry!

5 dagen geleden om 5 's nachts in 1 keer verbinding weg (na 2 jaar goed te hebben gewerkt), volgens XS4all is KPN op die dag bezig geweest in de centrale. maar KPN wil niet toegeven dat de fout bij hun ligt, omdat mijn line sync op de modem nog groen brandt. XS4all wil me wijs maken dat probleem bij mij ligt, maar ik heb alles al geprobeerd.

* lijn getest
* splitter weggehaald en geprobeerd
* 2 andere ADSL modems geprobeerd waaronder een USB modem en een getweakde speedtouch
* 2 andere pcs
* login gegevens gecheckd
* modem gereset

Maar niks helpt!

Het lijkt alsof ik niet meer naar buiten kan inbellen, is dit weleens gebeurd bij iemand?

Wat een stelletje arrogante klootzakken bij KPN, ze zeggen doodgewoon we kunnen niks voor u doen, maken niet eens een ticket van :(

btw ik zit zelf in IT , dus ben geen n00b . verbinding heeft ook 2 jaar zonder problemen gewerkt!

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2005 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

probeer eens in je browser de proxy "wwwproxy.xs4all.nl" in te stellen, op poort 8080.
ik ken dat geintje van xs4all namelijk... als je wel kan browsen via die proxy, betekent dat meestal dat je afgesloten bent vanwege verspreiding van virussen/trojans of omdat er vanaf je verbinding gehackt word.
check je xs4all webmail voor de lol ook eens, als je via die proxy het web op kan.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-07 18:53
Meestal zeggen ze dat wel dan.

Mijn neef was namelijk ook af gesloten, ik had toen ff de helpdesk van xs4all gebeld. Gaf zijn gebruikersnaam op, en toen zeiden ze dat ik ff zijn webmail moest checken. Daar stond toen een mooi mailjte van de abuse afdeling in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
offtopic:
5 Dagen down in 2 jaar is 99% uptime nogsteeds trouwens.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn modem kan niet inbellen, het is dus niet zo dat ik niet kan surfen.
Maar mijn getweakde modem staat constant op trying... , het lijkt er dus op dat ik geen verbinding krijg, terwijl ik gewoon signaal heb op de modem. EN omdat ik signaal heb wil KPN me niet helpen.
maar ik weet 100% zeker dat er iets mis is bij de centrale, maar ze helpen me niet :'(

foutmelding is trouwens 721 die ik van de USB modem krijg als ik ga inbellen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2005 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-09 15:52

ThunderNet

Flits!

bjck schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 11:35:
offtopic:
5 Dagen down in 2 jaar is 99% uptime nogsteeds trouwens.
offtopic:
En daarom vind ik het nog steeds belachelijk dat sommige instellingen moeten streven naar 99% uptime. Met een gemiddeld thuisservertje lukt je dat ook wel :/

Wat staat er in de status van je modem/router? Heeft die wel verbinding / is die ingelogt?

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Misschien eens beginnen daar verandering in te brengen?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MrBarBarian schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 11:37:
[...]

Misschien eens beginnen daar verandering in te brengen?
Zoals ik al zei ik heb ook een niet getweakde speedtouch en een USB modem geprobeerd, ze kunnen alle 3 niet meer inbellen! xs4all medewerker ziet ook geen aanvraag binnen komen als ik ga inbellen! lijn heeft dus signaal maar is zo goed als dood en KPN dpet niks. ik word dus helemaal gestoord. ;(

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2005 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

99% uptime is dus niet veel, je hebt deze maand tenslotte al 83% uptime, klinkt ook niet beroerd, maar eingenlijk is het dus heel erg.

Maar affijn, als je hier support wil dan heeft het wellicht zin je log van je (510?) modem hier te plaatsen?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:35
Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 11:36:
Mijn modem kan niet inbellen, het is dus niet zo dat ik niet kan surfen.
Maar mijn getweakde modem staat constant op trying... , het lijkt er dus op dat ik geen verbinding krijg, terwijl ik gewoon signaal heb op de modem. EN omdat ik signaal heb wil KPN me niet helpen.
maar ik weet 100% zeker dat er iets mis is bij de centrale, maar ze helpen me niet :'(

foutmelding is trouwens 721 die ik van de USB modem krijg als ik ga inbellen.
http://www.kpnadsl.nl/support/foutmeldingen-st330.html#108

"Remote PPP peer is not responding/The remote computer is not responding".

[ Voor 3% gewijzigd door Pino op 29-08-2005 11:44 ]

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
leuk_he schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 11:40:
99% uptime is dus niet veel, je hebt deze maand tenslotte al 83% uptime, klinkt ook niet beroerd, maar eingenlijk is het dus heel erg.

Maar affijn, als je hier support wil dan heeft het wellicht zin je log van je (510?) modem hier te plaatsen?
voor zover ik weet maakt speedtouch home geen log of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 11:45:
[...]

voor zover ik weet maakt speedtouch home geen log of wel?
typ in: http://speedtouch/
en ga dan naar 'system log' in het menu :?

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ThunderNet schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 11:46:
[...]

typ in: http://speedtouch/
en ga dan naar 'system log' in het menu :?
Ik weet niet over welke speedtouch je het hebt, maar als ik na 10.0.0.138 ga kan ik nergens log kiezen. ik heb een oude type.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Welk model / revisie / firmware heb je dan?
is misschien wel handig te vertellen.
btw ik zit zelf in IT , dus ben geen n00b . verbinding heeft ook 2 jaar zonder problemen gewerkt!
Dit zegt dus helemaal niks he ;)

[ Voor 49% gewijzigd door ThunderNet op 29-08-2005 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Pino schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 11:44:
[...]

http://www.kpnadsl.nl/support/foutmeldingen-st330.html#108

daar lijkt het inderdaad op, ik heb mijn modem ook rechstreeks aangesloten zonder splitter ervoor, maar zelfs dat heeft niet geholpen, dus de bedrading is zeker goed. KPN heeft gewoon zitten prutsen.

Het is dus toch geen toeval dat ze werkzaamheden uitvoeren en dat op die dag mijn verbinding weg valt! Ik weet dus 100% dat de fout bij KPN ligt, maar welke acties kan ik ondernemen, de medewerkers van helpdesk zeggen gewoon dat ze niks kunnen doen. wat is dat voor bullshit, ik betaal er toch voor :?

ik heb btw geen idee welke type(zit niet thuis nu), het is zon Alcatel speedtouch home zwart oud ding van MXSTREAM tijdperk.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2005 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En als je kpn nu gewoon ff een belletje geeft en doorgeeft dat je geen signaal meer heb?
Dan moet je maar ff achterwege laten dat je ene lampje wel brand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 11:51:
En als je kpn nu gewoon ff een belletje geeft en doorgeeft dat je geen signaal meer heb?
Dan moet je maar ff achterwege laten dat je ene lampje wel brand ;)
Daar heb ik ook aan zitten denken, maar ben bang dat ze dan een dikke rekening sturen en dat ze doodgewoon alleen gaan kijken of er signaal op de lijn zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 11:53:
[...]

Daar heb ik ook aan zitten denken, maar ben bang dat ze dan een dikke rekening sturen en dat ze doodgewoon alleen gaan kijken of er signaal op de lijn zit.
En waarom zouden ze je een dikke rekening sturen?
Over rekeningen gesproken O-) heb je die wel betaald? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er is nog meer als internet hoor :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

kpn test als het goed is tot en met het kpn test account. Dan moet je inloggen met de gebruikersnaam kpn@adsltest en wachtwoord kpn. Als je dan een website probeert op te vragen, zou je een testpagina van kpn moeten zien. Als je die ziet, dan weet je dat er in principe niets met je PC aan de hand is en dan moet XS4all 100% zeker weten die storing oppikken (en als ze vinden dat het bij kpn ligt, zelf kpn daarover informeren, dat kunnen ze 100% zeker weten).

Je vertelt overigens niet:
- Of de modem wel kan inloggen
- Of je bijvoorbeeld de statuspagina van je modem kan bekijken (als dat niet kan, ligt het ongeveer per defenitie aan je pc)
- Of je wel een ip adres krijgt (als je ingelogd bent, als je niet eens kan inloggen hoef je onderstaande niet te beantwoorden)
- Of je websites kan pingen
- Of je het IP adres van de DNS kan pingen
- Waar eventueel een trace vastloopt.

...

[ Voor 33% gewijzigd door JvS op 29-08-2005 12:02 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:02

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 11:39:
[...]

Zoals ik al zei ik heb ook een niet getweakde speedtouch en een USB modem geprobeerd, ze kunnen alle 3 niet meer inbellen! xs4all medewerker ziet ook geen aanvraag binnen komen als ik ga inbellen! lijn heeft dus signaal maar is zo goed als dood en KPN dpet niks. ik word dus helemaal gestoord. ;(
Als je in de logs kijkt van je modem kijk een sop je RX en TX wel oplopen op de WAN zijde.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddog_rvo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-07 15:10
offtopic:
Zoals????? :P

ontopic:
Maaruh jij betaald gewoon voor je KPN, als er problemen zijn met hun diensten hoeft je volgens mij echt geen dikke rekening te betalen ( Heb je al geprobeerd een 2de keer te bellen misschien dat een andere helpdeskmedewerker behulpzamer is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb zoiets wel eens met de telefoon gehad. 100x KPN gebeld en die zeiden dat alles goed was. Dan toen toch maar een monteur besteld, maar wel op mijn kosten want het lag niet aan KPN zeiden ze. De volgende dag kreeg ik een telefoontje van de monteur. Het probleem lag toch bij hun en het was inmiddels verholpen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

maddog_rvo schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 12:01:
[...]

offtopic:
Zoals????? :P

ontopic:
Maaruh jij betaald gewoon voor je KPN, als er problemen zijn met hun diensten hoeft je volgens mij echt geen dikke rekening te betalen ( Heb je al geprobeerd een 2de keer te bellen misschien dat een andere helpdeskmedewerker behulpzamer is)
Je krijgt van kpn alleen een rekening als je vol blijft houden dat je geen signaal hebt en de kpn meet dat je wel signaal hebt. Dan zeggen ze namelijk (terecht) het zit bij u thuis (omdat je liegt denken ze dus dat je daadwerkelijk geen signaal hebt) en dan komt er een monteur langs als je dat wil om te testen wat hij kan, die monteur zal vervolgens op de ISRA wel signaal vinden en dan kost je dat 60 euro + 10 euro per 10minuten, omdat er geen storing was, zoals je die gemeld hebt.
Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 12:03:
heb zoiets wel eens met de telefoon gehad. 100x KPN gebeld en die zeiden dat alles goed was. Dan toen toch maar een monteur besteld, maar wel op mijn kosten want het lag niet aan KPN zeiden ze. De volgende dag kreeg ik een telefoontje van de monteur. Het probleem lag toch bij hun en het was inmiddels verholpen |:(
Yep dat heb ik ook een keer gehad, telefonie: geen kiestoon, adsl: wel signaal... Volgens de dude van de klantenservice lag het aan mijn bekabeling, terwijl ik een telefoon direct op de ISRA had aangesloten, en als een adsl modem wel signaal heeft, dan is de bekabeling per defenitie goed genoeg voor telefonie :P.

Uiteindelijk een monteur langsgeweest, tot de conclusie gekomen dat er geen telefonie op ISRA zat (joh! :P) en erachter gekomen dat in de wijkverdeeldoos een kabeltje los zat. Heb er uiteraard niet voor hoeven betalen.

Maareh: topicstarter: de kpn heeft hele duidelijke protocollen, zel helpen je minimaal tot en met het testaccount online en geven anders een duidelijke beschrijving waarom het aan je pc zou liggen.

Vertel eens waarom xs4all denkt dat het aan je pc ligt, want het zou best kunnen namelijk (is bij 95% van de bellers naar de helpdesk overigens zo),

[ Voor 43% gewijzigd door JvS op 29-08-2005 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

sphere

Debian abuser

Ze laten je alleen een rekening betalen als je de monteur voor Jan -censored- laat opdraven.

JvS :>

[ Voor 7% gewijzigd door sphere op 29-08-2005 12:09 ]

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddog_rvo
  • Laatst online: 20-07 15:10
sphere schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 12:07:
Ze laten je alleen een rekening betalen als je de monteur voor Jan -censored- laat opdraven.

JvS :>
Hmm dan is het misschien niet zo`n best i.d. inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wel interessant
Gezien ik 100% zeker weet dat probleem bij KPN ligt, kan ik het beste dus een monteur bestellen?
Misschien is dat een oplossing! want die komt er zeker achter dat probleem niet bij mij ligt!

Ik ben echt zeker van mijn zaak!
Omdat ik geluk heb en 3 verschillende modems heb kunnen testen! en heb al het mogelijke doorgenomen met een XS4all medewerker, die wisten het ook niet meer, maar wilden toch niet toegeven dat probleem niet bij mij lag.

Je belt KPN, die zegt u heeft signaal dus u belt XS4ALL , XS4ALL zegt KPN heeft op die dag werkzaamheden gedaan , probleem ligt of aan u of aan KPN. ik hoop echt dat het goed komt, want ik heb ook een zaak en ben erg afhankelijk van internet.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2005 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 12:16:
Wel interessant
Gezien ik 100% zeker weet dat probleem bij KPN ligt, kan ik het beste dus een monteur bestellen?
Misschien is dat een oplossing! want die komt er zeker achter dat probleem niet bij mij ligt!
Hoe weet je het zo zeker?
Gezien je de helft van de vragen die aan je gesteld worden hier, niet duidelijk hebt beantwoord.
We willen je best helpen, maar als jij blijft volhouden dat het probleem bij KPN ligt, had je in eerste instantie al geen topic hoeven te openen he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Wel interessant
ik vind het erg knap dat je dat 100% zeker weet, zeker omdat je wel line sync hebt. Maar goed, als kpn iets heeft vern**kt, krijg je geen rekening voor de monteur.

doet niet aan icons, usertitels of signatures

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Maar waar blijft het log van je modem nou?

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Probeer eerst eens meteen zonder splitter vanaf het isra punt je modem aan te sluiten met een korte kabel ( Dus ook geen afsplitsingen voor je modem.

En dan proberen in te loggen met het testaccount. Als je dan nog steeds niet in kan loggen maken ze bij de KPN helpdesk echt wel een ticket aan om te onderzoeken wat het probleem is.

Je loopt hier idd al de hele tijd te zeggen dat het probleem 100% zeker bij de kpn zit maar je hebt nog steeds geen ( goede ) redenen gepost waarom dat zo zou moeten zijn.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koelkasten
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 19:51

Koelkasten

har har koelkast op je knar

Ik heb ook zo een probleem gehad waarbij ik zeker wist dat de ellende niet bij mijn modem, pc of instellingen lag. ik heb toen gewoon een monteur besteld bij (planet) die er 1 van de KPN/planet stuuder (hij kwam met een KPN busje in elk geval). (kosten zouden voor mij zijn)

Monteur kwam met zijn eigen modem kabeltje splitter en laptop en goh heel verassend dat werkte ook niet. Hij belde dus zijn collega's die even inlogde op de centrale en opeens bleek daar dus wel wat scheef te zitten (op een gegeven moment werkte alles weer en hopeven kabels omprikken voor mijn spliter en modem en zonder iets aan te passen alles weer werkend.

Geen factuur gekregen omdat de storing en de monteur nodig waren voor een stroing in de centrale.

Sommige mensen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squee
  • Laatst online: 07-06 14:28
Wel typisch, dit verhaal doet me een beetje denken aan wat ik afgelopen week had bij iemand die verderop woond in de straat die ik altijd help met computerproblemen. Ik weet niet in hoeverre de symptomen overeenkomen met wat jij hebt, maar ik dacht ik zet toch maar even hier het verhaal neer... misschien heeft iemand er nog wel eens wat aan :)

Hij heeft dus Direct-ADSL van KPN, en opeens had hij geen internet meer. Althans, websites kon hij niet meer openen, wel nog ping/trace/dns. De configuratie website van zijn modem ging overigens wel gewoon open, (geloof dat het een speedtouch 510 was), en daar zag ook alles er goed uit. Was aangemeld op het netwerk etc. Hele computer nagelopen op virus/spyware en ook dat mocht niet baten. Het leek me toen wel duidelijk dat het toen aan de verbinding zelf lag, aangezien ik ook opmerkte dat hij af en toe bij het pingen naar buiten nog wel wat packetloss vertoonde.

De volgende dag heeft hij met KPN gebeld, en na een lang gesprek beweerden ze ook hier dat alles prima in orde was, en dat het dus wel aan zijn computer moest liggen. Toen ben ik dus weer verder gegaan met het uitpluizen, maar ook toen we een andere computer op het modem aansloten kregen we precies dezelfde symptomen. Als we met een van de twee computers via een ouderwets analoog modem inbelden hadden we wel gewoon internet. Ik stond echt voor een compleet raadsel inmiddels!

De uiteindelijk oplossing voor ons was de ADSL installatie CDROM van KPN, deze stelde het modem helemaal opnieuw in en toen werkte alles vreemdgenoeg weer. Dit terwijl er op het eerste gezicht toch helemaal niets vreemds/raars/verkeerds aan het modem te zien was!

Misschien iets om te proberen... je weet maar nooit :)

Please do not contact me telepathically.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik zal mijn standpunt duidelijk maken!

Mijn alcatel speedtouch home ethernet modem getweakd(zodat ie automatisch inbelt) draait 2 jaar zonder moeite (ik heb alles zelf geinstalleerd 2 jaar geleden)!

5 dagen geleden was hij netjes aan het downloaden, ik sta om 8:00 op en zie dat de verbinding om precies 5 uur 's nachts is uitgevallen, internet werkt niet , niks werkt!

Ik reset de modem en de pc , nog steeds niks. ik ga twijvelen, misschien is die modem toch dood!
Ik leen de modem van een vriend (niet getweakde) , die krijgt ook geen verbinding.
Ik ga aan mijn lijn twijvelen, ik sluit een andere pc aan beneden, die krijgt ook geen verbinding.
ik twijvel aan splitter, dus die haal ik er ook vanaf en sluit de modem rechtstreeks aan. ook dit helpt niet. mijn getweakde modem zegt status = trying.... en daar blijft het bij.
Ik twijvel nog steeds aan modem, reset de beide modems nogmaals naar default instellingen en probeer opnieuw, niks werkt.
Ik leen van een andere vriend een USB modem, want ik begon die hele modem zat te worden.
Ik installeer de software netjes, modem werkt netjes lampjes groen. ik maak verbinding werkt ook niet.

samen met xs4all alles nagelopen,lukt het nog niet. test account van KPN werkt ook niet btw.
gister weer een ander pctje geprobeerd omdat ik ondertussen helemaal gek werd, werkte ook niet.

Ik kwam er achter dat KPN op die dag ook bezig is geweest in de centrale, dus nu wist ik 100% zeker waar het aan lag.

dus na 3 verschillende modems , 3 verschillende computers, splitter en de lijn getest te hebben weet ik zeker dat probleem niet bij mij ligt. alleen omdat modem signaal doorgeeft zegt KPN probleem ligt niet bij ons!

Maar ik ga gewoon een monteur bestellen op mijn eigen kosten , omdat ik zeker ben van mijn zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rac-On
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 13:08:
Maar ik ga gewoon een monteur bestellen op mijn eigen kosten , omdat ik zeker ben van mijn zaak.
en vanwaar dan ook al weer dit topic hier?
naja, houdt ons in ieder geval op de hoogte, ik wil altijd wel weten hoe dit soort dingen aflopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nou ik wou weten of iemand anders ook problemen heeft gehad en wat voor acties ik kan ondernemen. Maar een monteur op mijn eigen kosten bestellen was idd een erg goed idee. ik hou jullie op de hoogte. Als er nog meer suggesties zijn dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je hebt een getweakt modem, dan helpt de helpdesk van kpn je inderdaad niet, omdat dat een niet ondersteunde confiuratie is. Heb je een ander (speedtouch) modem geprobeerd en wat was daar het resultaat van/mee? (na bellen met de helpdesk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
JvS schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 13:17:
Je hebt een getweakt modem, dan helpt de helpdesk van kpn je inderdaad niet, omdat dat een niet ondersteunde confiuratie is. Heb je een ander (speedtouch) modem geprobeerd en wat was daar het resultaat van/mee? (na bellen met de helpdesk).
yup ze hielpen me idd niet.
Maar toen de modem van een vriend geleend die niet getweakd was, stap voor stap hebben ze uitgelegd hoe ik een nieuwe verbinding kon aanmaken , VPN gedoe en PAP blabla. maar uiteindelijk is het niet gelukt! Toen zelf nog voor de zekerheid nog een USB modem geleend , netjes geinstalleerd, maar dat werkte ook niet. ik weet gewoon zeker dat KPN heeft lopen prutsen! Het is ook niet toeval dat mijn verbinding precies op die dag is uitgevallen

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2005 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

Sinds gisteren werkt internet ook niet meer bij mijn ouders/broertje
Zelfde setup als jij, getweakt modem.
Net het modem rechtstreeks aan de kpn lijn gehangen maar nog steeds een knipperend line sync lampje. Laat ze zo maar bellen naar kpn/planet.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trigger808
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Pino schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 11:44:
[...]
heb zelf ook dit probleem gehad (planet), uiteindelijk pc geformateerd en opnieuw XP erop en toen werkte alles weer. terwijl ik alles al geprobeerd had om het op te lossen en ik er 100% zeker van was dat het probleem NIET bij mij lag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey mensen, zeg als jij retrying heb met je getweakde modem en met je usb 721 en zonder splitter te hebben getest dan ligt het probleem echt bij kpn, ik werk zelf bij planet en wij sturen je dan door naar de 2e lijn voor een ats ticket voor kpn met betrekking op een lijn meting.

Groetjes Kenjii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 13:08:
..... heel verhaal

Als jij gewoon met dat verhaal opbelt en zegt dat je met het USB modem of het niet getweakte modem direct op het isra punt zonder de splitter niet kan inloggen met het testaccount helpen ze je echt wel verder bij kpn. Mischien dat je eerst nog iemand van de 2e lijn aan de telefoon krijgt aangezien de 1e lijn niet zoveel mag doen als de verbinding al gewerkt heeft. Maar zeker de 2e lijn zou verdere stappen kunnen ondernemen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips jongens!
Ik ga zo weer bellen!

/EDIT nou jongens ze gaan binnen 48 uur contact opnemen. eigenlijk best belachelijk dat je 48 uur moet gaan wachten tot ze keer bellen, dan zit ik er gewoon een week zonder :X

Maar het ziet er naar uit dat ze me nu wel serieus nemen!

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2005 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

moah, de 1e lijn heeft gewoon een protocol te volgen en in dat protocol komt OF een oplossing naar voren OF wordt je doorgeschakeld naar de provider (met argument, bijvoorbeeld "het testaccount werk wel) OF naar de 2e lijn (die wel bevoegdheid heeft om te zeggen dat de pc het probleem veroorzaakt, wat ze niet zullen doen als er 3 pc's getest zijn en je ook duidelijk bent geweest).

Even voor de duidelijkheid, je hebt dus de helpdesk gebeld terwijl je achter jouw pc zat met een ondersteund modem? Want als een willekeurige klant mij belt en me vertelt "ja op een andere pc deed hij het ook niet, maar die modem heb ik nu niet meer", dan accepteer ik dat niet. Hij 'doet het ook niet' als je je username verkeerd spelt namelijk, en je weet op de helpdesk niet of je dat wel of niet goed gedaan hebt (en nee, je kan er niet vanuit gaan dat mensen dat goed doen, dan maak je zo 10 onterechte storingen per dag aan :P).

Als jij de helpdesk van kpn belt, met een ondersteunde configuratie (waar je dan bij zit) en je hebt het op meerdere pc's getest dan moet de helpdesk je verder helpen totdat je met het test account online bent en je anders doorzetten naar de 2e lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

het klnikt alsof er ergens een ATM pvc verdwenen is/niet meer werkt. Kan me inderdaad niet voorstellen dat een 1e lijns dit ziet weet dat ATM bestaat. Kan je in EXPERT mode zien of er ATM cellen binnenkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

TrailBlazer: Dat kan je op een SThome aan het lineRX lampje zien (Geen RX), dat moet elke 30sec oid een keertje oplichgten. Doet-ie dat niet, dan is dat warschijnlijk het probleem. Ik vermoedde dat probleem ook al, gezien die fout 721 met de ST330 :). Maar da's slechts een gok, het kan bij die modem ook aan software liggen.
Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 13:54:
Bedankt voor de tips jongens!
Ik ga zo weer bellen!
Zorg dan dat je bij je pc bent mét ondersteunde config!

[ Voor 9% gewijzigd door JvS op 29-08-2005 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
JvS schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 14:00:
TrailBlazer: Dat kan je op een SThome aan het lineRX lampje zien (Geen RX), dat moet elke 30sec oid een keertje oplichgten. Doet-ie dat niet, dan is dat warschijnlijk het probleem. Ik vermoedde dat probleem ook al, gezien die fout 721 met de ST330 :). Maar da's slechts een gok, het kan bij die modem ook aan software liggen.

[...]

Ik heb gebeld en gezegd dat ik al tig keer heb gebeld en dat ik alle stappen al heb gevolgd. Nu laten ze een monteur binnen 48 uur contact opnemen. dus dat worden er 7 dagen dat ik er zonder zit.

Stel dat de fout bij KPN ligt, kan ik dan schadevergoeding vragen, want dit grapje heeft me 5 dagen fulltime gekost + 20 euro aan telefoonkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je kan je telefoonkosten en de kosten van je adsl abonnement zonder problemen terugkrijgen als het probleem inderdaad door kpn veroorzaakt werd (dit staat ook in de AV). Verdere kosten niet, het is een particuliere lijn zonder uptime garanties.

Vind je het overigens heel erg als ik je niet geloof dat je er 5 dagen fulltime mee bezig bent geweest? :P.

[ Voor 42% gewijzigd door JvS op 29-08-2005 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
JvS schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 14:09:
Je kan je telefoonkosten en de kosten van je adsl abonnement zonder problemen terugkrijgen als het probleem inderdaad door kpn veroorzaakt werd (dit staat ook in de AV). Verdere kosten niet, het is een particuliere lijn zonder uptime garanties.

Vind je het overigens heel erg als ik je niet geloof dat je er 5 dagen fulltime mee bezig bent geweest? :P.
nou je bent met je gedachten wel fulltime mee bezig of je het nou wil of niet. vooral als je ook nog een online shop hebt. dus mentaal full-time :)

Maar als dat idd aan KPN ligt, dan vraag ik 1/4 abbo kosten + telefoonkosten zeker terug.
Ik hou jullie op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rac-On
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 14:15:
[...]
nou je bent met je gedachten wel fulltime mee bezig of je het nou wil of niet. vooral als je ook nog een online shop hebt. dus mentaal full-time :)

Maar als dat idd aan KPN ligt, dan vraag ik 1/4 abbo kosten + telefoonkosten zeker terug.
Ik hou jullie op de hoogte!
als je lijn zo belangrijk voor je is, neem dan een adsl lijn bij een zakelijke aanbieder met bijbehorende SLA...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hij zei toch dat hij een zaak had die afhangkelijk was van zijn internetverbinding...?
maargoed, als je zaak daar zo afhangkelijk van is, moet je maar een zwaardere / duurdere lijn MET uptime garanties nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 14:23:
hij zei toch dat hij een zaak had die afhangkelijk was van zijn internetverbinding...?
maargoed, als je zaak daar zo afhangkelijk van is, moet je maar een zwaardere / duurdere lijn MET uptime garanties nemen...
kpn heeft toch ook zakelijke accounts?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

JvS schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 14:00:

[...]

tja enige logische conclusie je lult met de DSLAM volgens de line sync. ALs de PVC goed is geconfigged zou je gewoon verbinding moeten krijgen. Behalve als er een ATM PVC is verdwenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rac-On
  • Niet online
TrailBlazer schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 14:32:
[...]

tja enige logische conclusie je lult met de DSLAM volgens de line sync. ALs de PVC goed is geconfigged zou je gewoon verbinding moeten krijgen. Behalve als er een ATM PVC is verdwenen
en als er line sync is, en dus verbinding met de DSLAM, dan ligt het probleem dus niet bij kpn, want vanaf de DSLAM is het het pakkie an van je provider....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 14:23:
Ik vind de verbinding al duur zat, ik kan me een dure lijn nog niet veroorloven.
Nu hopen dat die monteur zsm contact opneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

rac-on schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 14:34:
[...]

en als er line sync is, en dus verbinding met de DSLAM, dan ligt het probleem dus niet bij kpn, want vanaf de DSLAM is het het pakkie an van je provider....
van wie denk je dat de ATM verbinding is van de DSLAM naar de router van de provider. Via het ATM netwerk worden er PVC's aangemaakt naar de verschillende POP's van de providers. Dit is KPN er zijn maar weinig ISP's die een ATM core hebben liggen denk ik zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rac-On
  • Niet online
TrailBlazer schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 15:00:
[...]

van wie denk je dat de ATM verbinding is van de DSLAM naar de router van de provider. Via het ATM netwerk worden er PVC's aangemaakt naar de verschillende POP's van de providers. Dit is KPN er zijn maar weinig ISP's die een ATM core hebben liggen denk ik zo
bbned?

maar wat ik bedoel, is dat alles na de DSLAM niet meer een probleem is waarbij de consument iets met KPN te maken heeft. Als d'r een PVC kapot is (en dawm, die dingen hebben de neiging kapot te gaan) is dat iets tussen je provider en bijv kpn.
Dus op dat moment is het een probleem wat je als consument aan je provider afdraagt en niet meer iets waar je kpn voor gaat bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

rac-on schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 14:34:
[...]

kpn ondersteunt voor xs4all klanten veel meer, namelijk totdat de testverbinding werkt (tenzij een pc dermate gaar is, dat het niet kan :P).
Dus op dat moment is het een probleem wat je als consument aan je provider afdraagt en niet meer iets waar je kpn voor gaat bellen.
Nee, XS4all klanten gebruiken gewoon de storingsdienst van kpn om adsl storingen te melden/bespreken. Dat is dezelfde helpdesk als kpn direct-adsl klanten bellen. Die helpdesk ondersteunt pc configuraties, modem herinstallaties, storingen op de adsl lijn (niet kunnen inloggen met testaccount is iets dat kpn oppikt), bekabeling thuis en al dat soort dingen wordt je telefonisch mee geholpen (binnen door kpn ondersteunde configs). XS4all ondersteunt mail en meer geavanceerde vragen die niet zozeer met de werking van de dsl lijn te maken hebben.

[ Voor 46% gewijzigd door JvS op 29-08-2005 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Nu online

sphere

Debian abuser

Als die internettoegang je brood is, dan neem je er toch nog een kabelinternetabonnement bij? Maar nee, 20 euro extra in de maand is voor mensen die er naar eigen zeggen afhankelijk van internet zijn ineens een te grote lastenpost. Wat een onzin.

Ik ben benieuwd hoe en wanneer die monteur komt, en waar het aan ligt/lag.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sphere schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 15:14:
Als die internettoegang je brood is, dan neem je er toch nog een kabelinternetabonnement bij? Maar nee, 20 euro extra in de maand is voor mensen die er naar eigen zeggen afhankelijk van internet zijn ineens een te grote lastenpost. Wat een onzin.

Ik ben benieuwd hoe en wanneer die monteur komt, en waar het aan ligt/lag.
Het is niet mijn brood , het is een bijbaantje en een hobby in 1.
Ik ben zelf 1,5 maand op vakantie geweest waar ik netjes meer dan 100 euro betaald heb voor mijn verbinding en helemaal niet gebruikt, ik ben nu pas 2 weken terug, en dan gebeurt zoiets en dan zit ik nog een week zonder, ik vind dat echt belachelijk. ze nemen je gewoon niet serieus bij KPN, ik zeg gewoon duidelijk ik heb al 3 modems en 3 pcs geprobeerd en ze zeggen gewoon heeft u wel geprobeerd om de modem te resetten? :?

Nou even afwachten, ik hou jullie op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 15:42:
[...]
ze nemen je gewoon niet serieus bij KPN, ik zeg gewoon duidelijk ik heb al 3 modems en 3 pcs geprobeerd en ze zeggen gewoon heeft u wel geprobeerd om de modem te resetten?
Dat heeft denk niet te maken met het niet serieus nemen maar meer met de kennis van de helpdeskmedewerker(s) die je aan de lijn hebt gehad. Op de eerste lijn zitten nou eenmaal veel mensen die er niet genoeg vanaf weten om zelf het probleem helemaal te snappen en dus volgen ze ( terecht ) gewoon hun script. Hoeveel moeite is het nou om gewoon even te doen wat ze vragen en als hun script dan geen oplossing geeft wordt je vanzelf doorgestuurd naar de tweede lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:23

netblade

Sunrise

rac-on schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 14:17:
[...]

als je lijn zo belangrijk voor je is, neem dan een adsl lijn bij een zakelijke aanbieder met bijbehorende SLA...
Dat wou ik net zeggen, als ondernemer kun je niet verwachten dat een particuliere lijn altijd 24/7 up is.

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
netblade schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 16:14:
[...]

Dat wou ik net zeggen, als ondernemer kun je niet verwachten dat een particuliere lijn altijd 24/7 up is.
Wou je zeggen dat een downtime van 24/7 wel gewoon is voor een particulier dan?
als er storing is en de lijn is een dag dood, kan ik daar nog mee leven, maar een hele week zonder internet zitten is niet fijn terwijl KPN ook niet de goedkoopste aanbieder is!

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2005 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rac-On
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 16:26:
[...]

als er storing is en de lijn is een dag dood, kan ik daar nog mee leven, maar een hele week zonder internet zitten is niet fijn terwijl KPN ook niet de goedkoopste aanbieder is!
als je 7 dagen downtime hebt in 2 jaar (= ruim 700 dagen) heb je een uptime van 99% en vind ik dat je geen recht van klagen hebt.
Daarnaast krijg je, zoals al duidelijk aangegeven, je abo geld over deze periode terug als het probleem inderdaad bij kpn blijkte liggen.
Tot slot heb ik het vermoeden dat je tegen de 1ste lijns medewerkers die je aan de lijn heb gehad ook heel hard hebt geroepen "ik ben geen noob, ik zit zelf ook in de IT en het ligt gewoon aan jullie" en vind ik het niet vreemd dat je geen 2de lijns medewerker te pakken hebt gekregen.
gewoon mee leren leven: een goedkope particuliere lijn zonder sla ligt er wel eens uit, en dan ben je 1 van de 50 telefoontjes op zo'n dag voor een helpdeskmenneke en zal je gewoon met het beekje mee moeten kabbelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-09 17:25
Mja, je moet vooral gaan roepen dat je IT deskundige bent. Mensen die dat zeggen tegen een helpdesk zijn in mijn ogen per definitie al 'noob'. Ik heb al zó vaak meegemaakt dat "systeembeheerders" totaal andere fouten doorgeven dan waar het uiteindelijk aan blijkt te liggen.

Overigens kun je naar je geld wat je hebt gespendeerd om te bellen wel zwaaien.. Dat zie je niet meer terug..

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
rac-on schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 16:46:
[...]

als je 7 dagen downtime hebt in 2 jaar (= ruim 700 dagen) heb je een uptime van 99% en vind ik dat je geen recht van klagen hebt.
Daarnaast krijg je, zoals al duidelijk aangegeven, je abo geld over deze periode terug als het probleem inderdaad bij kpn blijkte liggen.
Tot slot heb ik het vermoeden dat je tegen de 1ste lijns medewerkers die je aan de lijn heb gehad ook heel hard hebt geroepen "ik ben geen noob, ik zit zelf ook in de IT en het ligt gewoon aan jullie" en vind ik het niet vreemd dat je geen 2de lijns medewerker te pakken hebt gekregen.
gewoon mee leren leven: een goedkope particuliere lijn zonder sla ligt er wel eens uit, en dan ben je 1 van de 50 telefoontjes op zo'n dag voor een helpdeskmenneke en zal je gewoon met het beekje mee moeten kabbelen..
Ik heb helemaal niet gezegd dat ik zelf in de IT zat, ik heb netjes gedaan wat ze zeiden. maar uiteindelijk kreeg ik geen 2de lijn medewerker te spreken en ze zeiden gewoon, sorry we kunnen niks voor u doen. Maar ik denk dat je meer kans hebt om beter geholpen te worden als je wel brutaal bent en roept van ik wil nu iemand spreken die er wel verstand van heeft.

Heb nu in totaal 5 x gebeld met kpn en xs4all en na uren verspild te hebben laten ze een monteur bellen!

ik had liever dat ik elke dag 30 minuten storing had dan dat ik een hele week zonder internet zit. het is wel mooi dat je met een berekening zoiets goed wil praten, maar uiteindelijk is het gewoon klote en niemand zit op zoiets te wachten :O

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2005 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey succes,
ik had ook een keer een probleem en heb serieus 10 verschillende helpdesk medewerkers eraan gehad, en meer dan 1 week geen internetmeer.
Was ook geen noob, en ik kon ze precies vertellen dat de fout bij KPN lag, maar nee hoor, ze luisterden niet naar mij :X

Op een morgen werkte het internet niet. Dus ga naar de splitter, alles zat goed, werkte nog steeds niet. Modem gereset, niks, geen line. Ik kijk op de telefoon, is daar ook de lijn weg.
Met de gsm naar kpn gebeld, volgende dag was de lijn gemaakt, iemand had kortsluiting veroorzaakt (waarschijnlijk een kpn monteur) in het wijkkastje ofzo. Maar internet werkte nog steeds niet, geen line.
Bel ik KPN: ja we hebben getest er is verbinding. Bel Xs4all maar op. Bel ik Xs4all, kunnen ze me niet helpen want ik had geen speedtouch modem, maar een 3com. Die b*tch liet me niet eens uitpraten dat allles goed was en dat ik geen line had, aan die termen had ze niks, ze moest de lampjes weten van de router... (omg..).
Ik ben natuurlijk niet achterlijk want die fabrikant van 3com modem/router kan mij 100% zeker niet helpen. Dus ik bel weer KPN. Moet ik weer de modem lampjes zeggen, maar ik heb geen speedtouch dus zeg dat alles in orde is hier 100% en dat ik andere modems heb geprobeerd en dat het allemaal niet werkt dat er geen LINE komt. Maar daar konden ze niks mee, iemand van de technische dienst gaat onderzoeken.
2dagen later heb ik de line :D Maar geen verkeer erover. Dus bel weer KPN, ja het zou moeten werken jij doet iets fout... Lampjes van het modem aub? Vroeg hij of de bovenste brande, ik gokte ja want dat was stroom. De middelste brande ook dat was netwerk :D (en dat werkte). En 3e lampje was line wist ik nog, dus ik zei maar dat die niet brande :P Ze snapten het niet meer en iemand van de hogere technische dienst ging kijken..
2 dagen later eindelijk line, maar geen dataverkeer... Dus bel KPN op: Ja fout ligt bij Xs4all. Bel ik Xs4all, gaan ze weer over de lampjes beginnen van de speedtouch... Nouja kwam erop neer dat alle lampjes branden maar er kwam geen data over de lijn. Ligt aan KPN zeggen ze.
Ik bel KPN op leg alles weer uit en wilde hij opeens trace routes testen (eindelijk een vooruitgang). Dus ik loop naar de woonkamer pc, duurde amper 8 sec. Zegt ie sorry maar ik moet nu ophangen nog veel klanten aan de lijn... Dus ik bel weer. En ga verder met tracen, trace stopte ergens bij xs4all server, 2 hops ofzo. Zeggen ze: het ligt aan Xs4all.
Dus ik Xs4all weer gebeld, en ze wisten het maar niet, en heb ik ze zelf alles uitgelegd over wat er is en dat de lampjes branden en dat ik me ip krijg.. Maar die mensen van de helpdesk die hebben volgens mij alleen een kleurplaat met 3 lampjes en dan een indicitatie wat fout is.
Gelukkig werd ik doorverbonden met iemand die net wat meer wist dan het verschil tussen een groen lampje en een lampje dat uit is. Die had met mij de traces doorlopen, de router instellingen gecontroleerd ( ja hij vroeg gewoon IP en dns en of de line er was etc, hij had een beetje verstand, ipv brand dat lampje :\). Toen zag ie dat het bij een bepaalde centrale ophield , en zag hij dat mijn verkregen IP niet pastte bij de plaats in de centrale. Ik kreeg nieuw IP en alles werkte.
Wat bleek: mijn 'gemaakte' lijn liep gewoon dood qua verbinding... hij liep naar mijn oude ip ,maar zat op een andere plek voor zover hij mij het uitlegde.

Het heeft mij tamelijk wat tijd en geld gekost, en UREN aan de telefoon hangen, en 6 vd 10 helpdeskmederwerkers waren in mijn ogen toen bijna achterlijk, 3 iets slimmer, en 1 die tenminste beetje kon denken en goed hielp...

conclusie :P Lieg over je lampjes in je modem als je gek word :P
Succes ermee, kan best een ellende zijn. Sorry voor het lange verhaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit verhaaltje komt me gedeeltelijk wel bekend voor. echt een zooitje maken ze er van idd bah :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik weet niet wat jullie dan altijd doen bij de helpdesk hoor maar ik wordt altijd netjes geholpen. Ik heb vorige week nog een keer moeten bellen met kpn en na netjes uitgelegd te hebben dat ik direct op het isra punt met een modem wat gesupport wordt met het test-account geen verbinding kreeg. En bij mij werdt er gewoon binnen een minuut melding gemaakt. En 2 dagen later was het opgelost. Tuurlijk zitten er bij de 1e lijns helpdesken niet altijd experts die alles meteen voor je kunnen fixen. Maar als je hun een beetje netjes te woord staat controleren hun gewoon met jou een aantal standaard dingen en als ze er dan niet uitkomen wordt je gewoon doorgestuurd naar de betreffende afdeling.

Ja het is jammer dat het 2 dagen niet werkt. Maarja je betaald er ook niet voor dat er meteen een monteur in de auto springt en naar de centrale rijdt om het te fixen.

Voor de business dsl wat we op mijn werk hebben wordt er wel degelijk meteen actie ondernomen als er gemeld wordt dat het niet werkt. Het is al meerdere malen gebeurd dat er door werkzaamheden een kabel doorgegraven was en dat was elke keer nog dezelfde dag gefixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

[...]

Je hoeft dan ook niet te betalen. Het is en blijft een consumentenlijn, waarbij GEEN garanties worden gegeven.

In de praktijk is kpn-adsl overigens verreweg het stabielste adsl netwerk. Storingen worden bijna altijd binnen 24u opgelost, alleen dat betekent niet dat ALLE storingen binnen die tijd opgelost zijn en dat wordt ook niet gegarandeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rac-On
  • Niet online
JvS schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 17:49:
In de praktijk is kpn-adsl overigens verreweg het stabielste adsl netwerk.
niet omdat ik je niet geloof of zo hoor (mijn gevoel is het wel met je eens eigenlijk), maar kan je dit onderbouwen met onafhankelijke cijfers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

rac-on schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 17:52:
[...]

niet omdat ik je niet geloof of zo hoor (mijn gevoel is het wel met je eens eigenlijk), maar kan je dit onderbouwen met onafhankelijke cijfers?
Neuh, maar ik heb wel kennisen die bij andere telco's werken en anderen die daar veel mee te maken hebben (bijvoorbeeld als manus van alles functie van een isp die dsl via tiscali en BBned enzo aanbiedt) en die onderbouwen mijn ervaringen.

Als ik zou moeten gokken tussen de 4 grootste, zou ik op kpn en tiscali netwerken gokken. De netwerken van Wanadoo en versatel hoor je door extreem veel aansluitingen veel nare dingen over, het netwerk van BBned hoor ik ook veel vage dingen over en over het netwerk van tiscali (en kennissen die via tiscali online zijn) hoor ik eigenlijk bijna geen rare dingen en tis is ook nog eens supergoedkoop.

Prijs/prestatie technische denk ik dat tiscali de beste keus is. Puur prestatie technische kpn.
Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 17:06:
conclusie :P Lieg over je lampjes in je modem als je gek word :P
Succes ermee, kan best een ellende zijn. Sorry voor het lange verhaal :)
mjah, als je een niet kpn modem gebruikt, heeft de helpdesk niet superveel kennis en is het lastig ondersteunen. Daar zijn wel oplossingen voor, bijvoorbeeld door alleen te vragen naar "is er signaal" en "logt de modem in" en dan zou je zelf antwoorden moeten geven.

In de praktijk heeft jan modaal een SMC router gescoord bij de winkel en heeft-ie bij god geen idee waar je het over hebt, dus moet je wel het soort vragen stellen uit de catagorie "wat doet dit en dit lampje". Op dat soort klanten (99,8%) is de helpdesk dan ook gericht.

Als ik een helpdesk zou runnen, zou ik klanten als jij doorzetten naar een 2e lijn en die die vragen laten stellen en als je die niet kan beantwoorden, je verwijzen naar de leverancier van de modem en die een duidelijke storingsomschrijving geven (storingen waarvoor mensen bellen zijn in >> 90% van de gevallen geen storingen overigens, maar problemen in de config bij mensen thuis)

[ Voor 39% gewijzigd door JvS op 29-08-2005 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-09 17:25
Mee eens, dat KPN verreweg het stabielste netwerk in Nederland levert.

Dit is gewoon een nare situatie, helpdesk noobs die je niet mogen helpen omdat je een getweaked modem hebt... Ik zou gewoon zeggen dat het line lampje niet brand, misschien laten ze er dan een monteur langsgaan?

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

[...]

even een vergelijk een zakelijke DSL verbinding kost je al gauw 600 euro per maand en dat dan ook nog zonder mail en virussen ed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zakelijk DSL is er al vanaf 19,95 het is maar net wat voor eisen je er aan stelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds ongeveer een week heb ik het volgende "probleem". Waar normaliter na het inschakelen van het modem de linesync binnen een minuut oppakt, kan dat nu tot wel drie kwartier duren.
(Ook xs4all/kpn).

Wellicht heb je iets aan deze info ?
(Voorsalsnog schakel ik het modem maar niet meer uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok jongens,

eindelijk zijn we er achter wat er gebeurd is, na een week weet KPN mij te vertellen dat de lijn is overgenomen door BBNED en dat ze niks kunnen doen.
Ze hebben de opdracht gekregen van XS4ALL om mijn lijn af te sluiten en te verplaatsen naar BBNED netwerk.(EN DIT MELDEN ZE PAS NA 1 WEEK, NADAT JE 30 EURO KWIJT BENT AAN TELEFOONKOSTEN)

Wat blijkt, ik had een half jaar geleden , toen Fiberworld vor het eerst met ADSL2+ wou komen, had ik me ingeschreven. Ik dacht dat het voor een informatie pakket was, maar blijkbaar is die inschrijving reden genoeg voor Fiberworld om je af te melden bij je huidige provider!!!!

Maar zonder ergens een brief van te hebben gekregen en nergens een handtekening op te hebben gezet is mijn lijn netjes door fiberworld overgenomen. XS4ALL noemt dit lijnkaping!

Na Fiberworld te hebben gebeld van wat is er aan de hand (telefoonkostne 50 cent per minuut!!) zeggen ze oooh heeft u geen brief gehad? sorry. U krijg binnenkort van ons een modem dan kunt u gebruik maken van internet. Wat blijkt nu ADSL2+ is nog niet mogelijk bij mij, dus ze hebben me een half mbit verbinding gegeven bij Fiberworld.

Dus ipv overstap van 3mbit naar 24 mbit, heb ik een overstap gemaakt van 3mbit naar 0.5mbit :r

GVD wat een klerezooi! KPN en XS4ALL sluiten je lijn af zonder je eerst een brief te sturen , stelletje klootzakken. bah :(

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2005 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freggell
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-08-2024
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 09:40:
Ok jongens,

eindelijk zijn we er achter wat er gebeurd is, na een week weet KPN mij te vertellen dat de lijn is overgenomen door BBNED en dat ze niks kunnen doen.
Ze hebben de opdracht gekregen van XS4ALL om mijn lijn af te sluiten en te verplaatsen naar BBNED netwerk.(EN DIT MELDEN ZE PAS NA 1 WEEK, NADAT JE 30 EURO KWIJT BENT AAN TELEFOONKOSTEN)

Wat blijkt, ik had een half jaar geleden , toen Fiberworld vor het eerst met ADSL2+ wou komen, had ik me ingeschreven. Ik dacht dat het voor een informatie pakket was, maar blijkbaar is die inschrijving reden genoeg voor Fiberworld om je af te melden bij je huidige provider!!!!

Maar zonder ergens een brief van te hebben gekregen en nergens een handtekening op te hebben gezet is mijn lijn netjes door fiberworld overgenomen. XS4ALL noemt dit lijnkaping!

Na Fiberworld te hebben gebeld van wat is er aan de hand (telefoonkostne 50 cent per minuut!!) zeggen ze oooh heeft u geen brief gehad? sorry. U krijg binnenkort van ons een modem dan kunt u gebruik maken van internet. Wat blijkt nu ADSL2+ is nog niet mogelijk bij mij, dus ze hebben me een half mbit verbinding gegeven bij Fiberworld.

Dus ipv overstap van 3mbit naar 24 mbit, heb ik een overstap gemaakt van 3mbit naar 0.5mbit :r

GVD wat een klerezooi! KPN en XS4ALL sluiten je lijn af zonder je eerst een brief te sturen , stelletje klootzakken. bah :(
Euh volgens kpn en XS4all ben jij gewoon overgestapt naar een andere provider (bewuste keuze) waarom zou je aan zo iemand, die geen kllant meer wil blijven, een brief sturen dat de lijn wordt afgesloten, dat zijn zaken die je nieuwe provider regeld.

En ja ik heb op een helpdesk gewerkt, en bij de meeste wordt er meer naar je call tijd gekeken, dan naar hulpvaardigheid. Dus 90% van de medewerkeres zullen je niet helpen als jij een niet ondersteunde config hebt.
Daarnaast een medewerker kan jou het snelst helpen als jij met die medewerker het script doorloopt, Dit is over het algemeen een vereiste om tot bepaalde handelingen te komen.
En alweer dit is niet aan XS4all of KPN om je dat te melden, dat moet BBNED doen, daar heb jij tenslotte voor gekozen om mee in zee te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
freggell schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 10:18:
[...]

Euh volgens kpn en XS4all ben jij gewoon overgestapt naar een andere provider (bewuste keuze) waarom zou je aan zo iemand, die geen kllant meer wil blijven, een brief sturen dat de lijn wordt afgesloten, dat zijn zaken die je nieuwe provider regeld.

En ja ik heb op een helpdesk gewerkt, en bij de meeste wordt er meer naar je call tijd gekeken, dan naar hulpvaardigheid. Dus 90% van de medewerkeres zullen je niet helpen als jij een niet ondersteunde config hebt.
Daarnaast een medewerker kan jou het snelst helpen als jij met die medewerker het script doorloopt, Dit is over het algemeen een vereiste om tot bepaalde handelingen te komen.

[...]

En alweer dit is niet aan XS4all of KPN om je dat te melden, dat moet BBNED doen, daar heb jij tenslotte voor gekozen om mee in zee te gaan.
Wat is dat voor bullshit, XS4ALL is verplicht om een brief te sturen die ik moet ondertekenen en vervolgens de lijn afsluiten! als op hun website kijk bij status ADSL vind ik dit :

29-08-2005 Verzonden XS4ALL heeft het door u ondertekende opzegformulier ontvangen en gecontroleerd. De opzegging is naar KPN Telecm verzonden.

29-08-2005 Ingediend Uw opdracht tot opzegging van de dienst ADSL is via de website ingediend. Als XS4ALL het door u ondertekende opzegformulier heeft ontvangen wordt deze gecontroleerd en naar KPN Telecom verzonden.

Best knap dit, op zelfde dag nog brief ontvangen en leuke is ze hebben mijn lijn al afgesloten op 26 augustus en vervolgens is er op 29-08 een opdracht tot opzegging ingediend :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Mjah sorry hoor, maar je begint nu wel heel uitbundig op kpn en xs4all te kotsten, terwijl je die opdracht ten eerste ZELF gegeven hebt (wellicht in een zeer onduidelijk formulier van fibreworld) en hij door fibreworld is gestart, die geven de opdracht dit te doen.

Als een andere ISP met een andere telco (bbned in dit geval) een opdracht geeft voor een verhuizing van dsl naar een ander dsl netwerk, dan moet die nieuwe provider alle informatie voorziening regelen en dan mag kpn niet tegenwerken. Kots dus liever op fibreworld :o.

[ Voor 34% gewijzigd door JvS op 31-08-2005 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou maar hoe kan XS4ALL zonder toestemming de lijn afsluiten, Fiberworld heeft er ook een zooitje van gemaakt, maar XS4ALL had niet zonder stemming de lijn moeten overzetten vind ik.

Maar goed , nu even afwachten, nog bedankt voor je mailtje trouwens, alleen die heb ik vandaag pas kunnen lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

fibreworld heeft waarschijnlijk namens jou die formulieren naar xs4all gestuurd ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Laatst online: 10:03
DnY! schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 11:35:
Meestal zeggen ze dat wel dan.

Mijn neef was namelijk ook af gesloten, ik had toen ff de helpdesk van xs4all gebeld. Gaf zijn gebruikersnaam op, en toen zeiden ze dat ik ff zijn webmail moest checken. Daar stond toen een mooi mailjte van de abuse afdeling in :)
Dat had het broertje van mijn vriendin ook, er was een trojan aangetroffen en daarom is zijn verbinding afgesloten. Ik mailtje gestuurd dat alles allang in orde was, firewall erop gezet virusscanner etc. Want dat had haar ex nooit gedaan. Krijg ik 3 dagen later een mailtje waarin stond dat de verbinding weer hersteld was. M'n vriendin blij, haar broertje blij en ik blij met wat gelijk ectra punten voor het goede binnenkomen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Nu online

sphere

Debian abuser

Ik ben wel benieuwd hoe dat aanvragen van zo'n informatiepakket gegaan is dan. Als er nergens ooit iets getekend is, lijkt het mij een kwalijke zaak. Stel je voor dat je buurman met wie je een langlopende vete hebt ineens op het idee komt om jou te sarren en je ADSL abonnement aldus te verkloten. :(

Dat dit mogelijk is, puur via Internet/telefonisch contact kan ik me niet voorstellen. Als je zelf iets ondertekend hebt bij fiberworld (een formulier oid) dan ben je zelf gewoon dom bezig geweest.

[ Voor 14% gewijzigd door sphere op 31-08-2005 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 09:28

we_are_borg

You will Comply

Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 09:40:
Ok jongens,

Ten eerste je had de AV moeten lezen die onder de aanvraag stonden bij Fiberworld daarin stond dus gewoon dat je accoord ging met omzetting. Nu je geen verbinding meer heb ben je in het traject van de migratie gekomen, je wordt nu dus voorbereid op ADSL2+. Dit zou binnen een paar dagen moeten gaan draaien, Fiberworld is nu je aanspreek punt en vergeet ook niet je XS4ALL op te zeggen anders betaal je dubbel.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zich als ik adsl2+ krijg ga ik niet klagen en ik heb er geen spijt van. vandaag weer gebeld naar Fiberworld, en ze zeggen dat ik binnen 2 weken op ADSL2+ moet zitten.

Ik betaal nu 55 euro voor mijn ADSL basis verbinding , bij Fiberworld ga ik 45 euro betalen voor 24 mbit verbinding, dus ik heb niks te klagen als ik het daadwerkelijk binnen 2 weken geleverd krijg.

Alleen ik begrijp niet hoe Fiberworld opzegformulieren kan opsturen naar XS4ALL zonder mijn handtekening, ik heb nergens getekend bij fiberworld, en ook niks bij XS4ALL. Alleen via internet aangegeven dat ik interesse had in ADSL2+. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Laatst online: 13-09 23:22
Dat kan ook niet. Dat mogen ze absoluut niet doen. Sterker nog, ze hebben geen poot om op te staan als je bijvoorbeeld niet betaald. (En dan zit fiberworld met de kosten van je lijn: 75 euro + 12*45 euro)

Wat fiberworld hier doet / gedaan heeft is een grove fout....daar moet je ze op wijzen. Het ligt niet aan KPN of Xs4all, die hebben niet te maken met die afsluiting. (Fiberworld heeft gewoon je kabeltje bij xs4all eruitgetrokkken en bij hunzelf aangesloten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 09:28

we_are_borg

You will Comply

Xandrios schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 12:36:
Dat kan ook niet. Dat mogen ze absoluut niet doen. Sterker nog, ze hebben geen poot om op te staan als je bijvoorbeeld niet betaald. (En dan zit fiberworld met de kosten van je lijn: 75 euro + 12*45 euro)

Wat fiberworld hier doet / gedaan heeft is een grove fout....daar moet je ze op wijzen. Het ligt niet aan KPN of Xs4all, die hebben niet te maken met die afsluiting. (Fiberworld heeft gewoon je kabeltje bij xs4all eruitgetrokkken en bij hunzelf aangesloten).
Probleem is dat sinds een tijd een aankoop die gedaan wordt gewoon rechtsgeldig is, daarom dient er nu niet eerst meer papieren getekent te worden. Door bepaalde gegevens te vragen aan een persoon is het gewoon rechtsgeldig. Ik kwam hier van de week achter, op me werk is ook een aankoop gedaan via internet die niet meer terug gedraait kan worden (toevallig ook nog een provider), ik weet wel dat een advocaat hiernaar gekeken. De exacte uitkomst weet ik niet maar dit is in het kort tegen mij verteld.
Daarom hoef je momenteel dus geen contracten meer op testuren dit was eerst anders.

De TS daarin tegen heeft dus niet goed gelezen op de des betrefende pagina, daar stond dus wat er verwacht werd, hij dient nu zelf XS4ALL op te zeggen (1 maand opzeg). Je geeft je op en staat er al ADSL op de lijn dan wordt er een migratie uitgevoerd, geen ADSL erop is nieuwe aansluiting.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 10:26:
Mjah sorry hoor, maar je begint nu wel heel uitbundig op kpn en xs4all te kotsten, terwijl je die opdracht ten eerste ZELF gegeven hebt (wellicht in een zeer onduidelijk formulier van fibreworld) en hij door fibreworld is gestart, die geven de opdracht dit te doen.

Als een andere ISP met een andere telco (bbned in dit geval) een opdracht geeft voor een verhuizing van dsl naar een ander dsl netwerk, dan moet die nieuwe provider alle informatie voorziening regelen en dan mag kpn niet tegenwerken. Kots dus liever op fibreworld :o.
JvS, de haat voor KPN zit te diep, is wel vaker bij meerdere Nederlanders het geval. Je weet dat ik ook
in de Telco business zit, dus ik weet ook beetje hoe het werkt, maargoed. Geweldig dat de TS hier
eindelijk ontdekt dat Fibreworld het probleem is, en KPN vervloekt, terwijl die niks hebben gedaan. Het enige wat KPN misschien had kunnen opmerken, is dat de lijn door Fibreworld is aangevraagd,
en dat daarom Internet schijnbaar al was afgesloten. Xs4all had dat trouwens ook kunnen melden!
Wel een interessant geval dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:50

FaceDown

Storende factor.

Xandrios schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 12:36:[..]
Onzin. XS4ALL is de internetprovider en zij moeten ervoor zorgen dat deze verbinding werkt; dat zij dus conform de afspraak een product/dienst leveren. Dat opeens een andere partij die lijn kan afsluiten is hun probleem.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Laatst online: 13-09 23:22
FaceDown schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 15:57:
[...]

Onzin. XS4ALL is de internetprovider en zij moeten ervoor zorgen dat deze verbinding werkt; dat zij dus conform de afspraak een product/dienst leveren. Dat opeens een andere partij die lijn kan afsluiten is hun probleem.
:D

Xs4all heeft hier NIETS mee te maken. KPN heeft in opdracht van Fiberworld op de centrale xs4all losgekoppeld. Dat is een normale procedure.
Het probleem is dat Fiberworld dat niet mag doen zonder handtekening. En dat hebben ze dus wel gedaan.

Nu kun je wel leuk zeggen dat xs4all een verbinding moet leveren, maar als de telefoonverbinding niet meer beschikbaar is (Is immers weggemigreerd), ligt dat niet binnen de mogelijkheden van xs4all.

Zo werkt het nu eenmaal met DSL. De latende partij (xs4all) heeft niets te zeggen over wanneer en naar wie de lijn wordt omgezet. Het is aan de klant om die TTM migratie in gang te zetten door de nieuwe ISP. En dat is hier dus ook gebeurd, echter zonder handtekening...zodat het niet rechtsgeldig is. En daarom is dit zo'n lastige situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 15:53:
[...]

JvS, de haat voor KPN zit te diep, is wel vaker bij meerdere Nederlanders het geval. Je weet dat ik ook
in de Telco business zit, dus ik weet ook beetje hoe het werkt, maargoed. Geweldig dat de TS hier
eindelijk ontdekt dat Fibreworld het probleem is, en KPN vervloekt, terwijl die niks hebben gedaan. Het enige wat KPN misschien had kunnen opmerken, is dat de lijn door Fibreworld is aangevraagd,
en dat daarom Internet schijnbaar al was afgesloten. Xs4all had dat trouwens ook kunnen melden!
Wel een interessant geval dit.
Woei nog een (ex) telco-er KPN zelfs. IMHO Het hele probleem met DSL is dat er door de OPTA ia afgedwongen dat alles binnen een bepaalde tijd moet gebeuren en voor bepaalde max kosten. Hierdoor worden alle telco's gedwongen zoveel mogelijk controle slagen te verwijderen.

overgens het volgende is op puur persoonlijke ervaring.
Fiberworld is een toko die alleen maar dingen inkoopt er zelf de ballen verstand van heeft en het zoveel mogelijk het door de klant samen met de 3e partij op laat lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxx
  • Laatst online: 20-05 12:47

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Wel interessant
Misschien te laat, maar ter info, Ik werkte ooit bij een andere ADSL helpdesk, en daar mochten we bij een 'meningsverschil' een monteur voorstellen, met de voorwaarde dat de gene bij wie het probleem ligt, voor de kosten zou opdraaien.

Overigens wel slordig dat geen van de helpdeskmedewerkers het is opgevallen dat je lijn is afgesloten, dat zou toch wel ergens terug te vinden moeten zijn, zou je zeggen.

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TrailBlazer schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 16:15:
[...]

Woei nog een (ex) telco-er KPN zelfs. IMHO Het hele probleem met DSL is dat er door de OPTA ia afgedwongen dat alles binnen een bepaalde tijd moet gebeuren en voor bepaalde max kosten. Hierdoor worden alle telco's gedwongen zoveel mogelijk controle slagen te verwijderen.

overgens het volgende is op puur persoonlijke ervaring.
Fiberworld is een toko die alleen maar dingen inkoopt er zelf de ballen verstand van heeft en het zoveel mogelijk het door de klant samen met de 3e partij op laat lossen.
Hah! Nee hoor, ik ben geen KPN'er, integendeel. Mijn huidige status ligt toch echt bij een ander bedrijf, die op dit moment genoeg issues met KPN open heeft staan. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Luxx schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 16:22:
[...]

Misschien te laat, maar ter info, Ik werkte ooit bij een andere ADSL helpdesk, en daar mochten we bij een 'meningsverschil' een monteur voorstellen, met de voorwaarde dat de gene bij wie het probleem ligt, voor de kosten zou opdraaien.
Owja, dat doet kpn ook, maar niet de helpdesk. Dat doet de technische dienst. Volgens mij is dat wel een melkkoe. Je neemt een laptopje mee, sluit die op de ethernet aansluiting van zo'n modem aan, haalt wat pagina's binnen en klaar is kees, weer 100 e'tjes in de pocket :P.
Overigens wel slordig dat geen van de helpdeskmedewerkers het is opgevallen dat je lijn is afgesloten, dat zou toch wel ergens terug te vinden moeten zijn, zou je zeggen.
nope, de helpdesk van kpn kan in hun systeem wijziging van de eigen dsl lijn perfect terugvinden en die info klopt ook altijd. Maar telco-telco migraties zijn niet in alle gevallen in dat systeem terug te vinden, dus dan kom je er pas achter als het bij de technische dienst ligt.

Waarom dat zo is weet ik niet, maar het zou met de wat overhaast verplicht ingevoerde telco-telco migratie te maken kunnen hebben.

[ Voor 14% gewijzigd door JvS op 31-08-2005 16:28 ]

Pagina: 1