[C++] Compiler die werkt zonder command-prompt

Pagina: 1
Acties:

• TheBlasphemer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-11-2025
Ik heb sinds kort op school 'flex'-uren, 75 minuten op je luie reet zitten in een zelfgekozen lokaal, en om mezelf niet te erg te martelen kies ik altijd maar computer lokaal.
Nu wil ik eignelijk tijdens deze tijdsverspilling wel eens wat coden in C++,
en vorig jaar tijdens informatica gebruikte ik hiervoor altijd Dev-Cpp...
Helaas hebben die *#@$%&#@%$*systeembeheerders sinds kort de command-prompt uitgezet, en krijg nu dus dit in mn compile-log:

Compiler: Default compiler
Building Makefile: "D:\School\Dev-Cpp\KWTFix\Makefile.win"
Bezig met uitvoeren van make...
make.exe -f "D:\School\Dev-Cpp\KWTFix\Makefile.win" all
g++.exe -c main.cpp -o main.o -I"D:/Dev-Cpp/include/c++" -I"D:/Dev-Cpp/include/c++/mingw32" -I"D:/Dev-Cpp/include/c++/backward" -I"D:/Dev-Cpp/include"

De opdrachtprompt is door de systeembeheerder uitgeschakeld.

Kent iemand een compiler die ik ondanks de uitgeschakelde command prompt nog steeds werkt?
Of een trukje om Dev-Cpp alsnog werkend te krijgen?

Alvast bedankt,
TB

[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:17

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Misschien is het een idee om dit probleem in eerste instantie voor te leggen aan het systeem beheer.
Ten tweede zou je kunnen kijken of je het compile log gewoon naar een bestand kunt schrijven (mits dat nog niet gebeurt). In dat geval kun je dit log gewoon met een texteditor doorlezen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:37

Gerco

Professional Newbie

Lijkt me een legitiem gebruik van schoolcomputers, je leert er immers van. Ga eerst eens met systeembeheer praten (al denk ik niet dat je op veel begrip hoeft te rekenen, daar worden ze niet voor betaald).

Als dat niet werkt, kun je altijd nog 4NT, Bash for Windows of Cygwin proberen, die zijn onafhankelijk van de Windows Command prompt en bieden wel een volledige CLI omgeving.

Als je echt wanhopig bent kun je ook nog dosbox proberen, maar of dat gaat werken betwijfel ik ernstig, ik neem aan dat die compiler gewoon een 32 bit programma is. Je zou daarvoor een oude 16-bit versie van een compiler moeten regelen.

[ Voor 22% gewijzigd door Gerco op 29-08-2005 12:02 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!