Toon posts:

[XP] Verkeerde chipsetdrivers geinstalleerd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb gister blijkbaar iets rampzaligs gedaan want ik had een poging gedaan om chipset drivers te installeren om zo misschien de prestaties van m'n pc te verbeteren. Nou had ik in het diagnostische programmaaatje Everest gelezen dat ik chipset i865 zou hebben (dat gaf alleen de northbridge aan). Dus ik heb de drivers daarvoor geinstalleerd, ik reboot en m'n hele systeem loop gruwelijk traag. alles laad traag en het lijkt wel of ik een videokaart van 4mb erin heb zitten. ik doe een poging om de drivers weer te un-installen, maar daar is dus nergens een optie voor ;(. blijkbaar worden er over .inf bestandjes gecopieerd. het bestand dat ik van intel.com heb gedownload is infinst_autol.exe. ik heb systeemherstel helaas uitgezet al lang geleden en windows opnieuw installen gaat erg moeilijk worden omdat ik veel waardevolle data op de schijf heb staan. he

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-01 22:03

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Intel zegt hier over:

An uninstall utility is not packaged with the Intel® Chipset Software Installation Utility as there should be no need to uninstall it.

Heb je al geprobeerd de juiste chipset drivers er over heen te zetten?

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Verwijderd

Topicstarter
nee. maar als dit niet de goede drivers zouden moeten zijn zou ik niet weten welke het dan wel zoui moeten zijn

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Moederborden met de i865 northbridge hebben meestal ook een intel southbridge. De chipset drivers van intel kun je dus prima gebruiken. Volgens mij installeert de driver ook niet als je de verkeerde driver hebt. Misschien is er wat fout gegaan tijdens de installatie?

Maak je kast eens open en kijk op het moederbord naar het merk + type. Dan kun je met Google uitvogelen wat voor chipset er echt op je moederbord zit. Daarna kun je de juiste drivers installeren.

Owh btw: Altijd een backup maken met Ghost 8.0 = 2003 om de zoveel tijd hè ;).

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:03

Guldan

Thee-Nerd

Je zou ook in het bios: Reset Configuration Data kunnen doen. Als het goed is moet windows dan alle hardware weer opnieuw installeren. Maarja, het is wel een beetje een rigoreuze oplossing. Maar ik denk dat als ik dit probleem zou hebben ik dat gewoon deed. Mits ik de goeie driver cd/drivers bij de hand had ;)

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

<!---veel waardevolle data ... is die meer waard dan 100 euro ???

if yes then, koop een nieuwe harddisk .en presto !--->
Modbreak:Zou je voortaan je reply gewoon achterwege willen laten als je niks nuttigs toe te voegen hebt ;)

[ Voor 41% gewijzigd door sanfranjake op 31-08-2005 01:52 ]

Iperf

• Guldan
  • Laatst online: 01:03

Guldan

Thee-Nerd

Zoals het nu lijkt dan is mijn oplossing een stuk beter.. dan heb je alleen een kleine kans dat je je windows installatie verneukt. En mocht dat gebeuren dan kun je alsnog voor de optie van fish kiezen.

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Pagina: 1