[Word] Probleem met uitlijnen TOC

Pagina: 1
Acties:
  • 188 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DK
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-03-2021
Ik heb een probleem met het uitlijnen van paginanummers in de Table of Contents.

Voor de verwijzing heb ik een Heading 1 gelinkt aan TOC level 1, heading 2 aan TOC level 2 en heading 3 aan TOC level 3.

De pagina nummers moeten rechts worden uitgelijnd en opgevuld worden met puntjes.

Ik krijg echt hetvolgende:
=============================
Management Summary.............. 1
Preface2
Table of Contents3
1. Chapter 1................. 4
1.1 Introduction............... 4
1.2 Background.............. 4
1.3 Conceptual Model..... 6
==============================

Bij de 'preface' en de 'table of contents' gaat het dus fout. Hier worden de pagina nummers niet rechts uitgelijnd en dus ook niet opgevuld met puntjes.

Het vreemde is dat deze items beide (Net als de hoofdstukken) een 'Heading 1' zijn en dat als ik de tekst van dit 'hoofdstuk' langer maak (bv. 'Preface' vervangen door 'Preface van deze thesis'), maar verder niets wijzig, het dan wel werkt.

Het probleem lijkt dus te zijn dat de tekst te kort is.
Aangenomen dat ik de tekst niet langer kan maken; hoe kan ik dit oplossen?

-edit- Ik zie dat de uitlijning boven ook niet helemaal jovel is: Ga er maar vanuit dat waar puntjes staan er geen probleem is.

[ Voor 13% gewijzigd door DK op 29-08-2005 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Kijk even naar het desbetreffende opmaakprofiel van je TOC's: staat er misschien een tabstop te veel?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DK
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-03-2021
Nee, dat niet. Wat ik echter over het hoofd zag was dat ik de nummers gewoon in de TOC zelf een extra TAB kon geven. De nummers worden dan wel goed uitgelijnd en de puntjes verschijnen dan vanzelf.

Shame on me, dat ik dat niet eerder zag |:(

Maar het probleem is in ieder geval opgelost!