Toon posts:

PC reboot door harde schijf (na vastloper met eMule)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mijn PC draaide als een zonnetje. Ik heb een SATA schijf met WinXP erop en een secundaire IDE schijf, waar onder andere m'n eMule downloads opstaan. Op een gegeven moment leek eMule compleet vast te zitten. Ook de rest liep in de soep dus ik resetten. Vervolgens wilde 'ie even m'n IDE schijf niet laten zien in m'n verkenner, maar na een reboot weer wel. Echter, wanneer ik nu ook maar iets doe met de IDE schijf, staat de pc na zo'n 2 sec even vast en reboot dan spontaan, niet eens een blue screen of iets dergelijks (optie 'automatically restart' van Windows is disabled dus da's gek). Ik heb geen flauw idee wat er mis is. M'n data lijkt er nog wel allemaal op te staan, maar zodra ik er ook maar iets mee doe crashed de boel...

Iemand een idee wat er mis is?

Verwijderd

Topicstarter
/kick

Het was waarschijnlijk iets in Windows. Er is misschien iets beschadigd tijdens die vastloper of iets dergelijks. De schijf deed het namelijk wel in 'n andere PC. Heb nu Windows opnieuw geinstalleerd en het werkt weer allemaal. Heeft iemand enig idee wat er gebeurd zou kunnen zijn en hoe ik deed in de toekomst makkelijker zou kunnen verhelpen? Kon dus niet veel beginnen met die tweede schijf omdat m'n PC spontaan reboote, en ik heb geen idee waarom dat gebeurde.

Verwijderd

Wat voor harde schijf heb je?

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-02 12:17

Tusk

Sticky Bomb likes you!

ik heb precies hetzelfde nu en ik wil absoluut niet gaan formateren(reinstallen)

wat heb ik gedaan sinds ik deze error krijg

mn C gedefragt met O&O defrag pro
een externe HD aangesloten op firewire (maar het gebeurd ook als die uitstaat)

edit:

ik kreeg nu net wel een bluescreen te zien met de msg Machine_Check_exception
http://search.microsoft.c...u=machine_check_exception

logboek geeft dit:
sytemerror:
Foutcode; 0000009c, parameter1: 00000004, parameter2: 8053faf0, parameter3: b2000000, parameter4: 00070f0f.

[ Voor 42% gewijzigd door Tusk op 06-12-2005 13:18 ]

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains