[MSI K8N Neo2 platinum] Verbinden met laptop?

Pagina: 1
Acties:

• Division
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-03 07:41
Hallo,

Ik ben al enkele maanden in bezit van dit moederbord (http://www.msi.com.tw/pro...ro_mbd_detail.php?UID=607) en binnenkort komt er voor verdere studies ook een laptop (verplicht) bij. Nou was ik al een beetje vooruit aan het denken en zocht ik een manier om de laptop gemakkelijk te kunnen verbinden met mijn desktop, zodat ik bijna dagelijks bestanden e.d. kan overdragen.

Ik zag dat mijn moederbord 2 LAN-plugs biedt, waarvan ik er maar 1 gebruik voor mijn internet. Het zou optimaal zijn mocht ik de tweede kunnen gebruiken voor mijn laptop? Ik kruip niet graag achterin de pc voor alles om te steken (staat nogal ongemakkelijk hier...). Probleem is dat ik bij mijn netwerkadapters enkel de realtek rtl-8169/8110 Family Gigabit Ethernet NIC zie staan? Ik heb nochtans de driver-CD van MSI braaf geïnstalleerd...

Iemand een idee over hoe ik best een tweede LAN aanmaak voor enkel mijn laptop? Of is er een betere manier, want ik heb ook ergens iets gelezen dat men via twee 1394 poorten een 1394 netwerkbrug kan opzetten en zo data over firewire als netwerk kan sturen?

Alvast bedankt...

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:36

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Als je in de BIOS opties kijkt, dan kan je de NVIDIA nForce LAN aan zetten :)

Dan wordt ie herkent in windows en klaar is Division :)

(Staat btw ook in de manuel ;) ) Staat er niet in, maar ff kijken in je BIOS kan nooit kwaad ;) (kan je meteen je RAM settings bijstellen enz. :P )

En er zijn zoveel opties om een netwerk op te zetten:

• WiFi kaart in je pc en een ad-hoc verbinding maken
• Cross-Cable tussen je PC en Laptop
• Router tussen je internet en PC c.q Laptop

P.S Het is handig btw om de nieuwste drivers voor de nForce 3 chipset te downloaden :) van nVidia .com

P.S ² ik ben weer eens te aardig :P http://www.nvidia.com/object/nforce_udp_winxp_5.10

@ hieronder:

Als je de Drivers installed lijkt het me sterk dat hij automagisch in je BIOS enabled wordt :? Windows heeft toch niks te maken met je BIOS of ben ik nu gek :? (Drivers installen is altijd een goed idee maar dat heb je toch al gedaan)

[ Voor 86% gewijzigd door Notna op 29-08-2005 09:56 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Normaal staat die toch standaard aan de nVidia lan, maarja kijk in je bios of het aanstaat.
Anders installeer uit de nVidia nForce drivers de ethernet drivers. Dan werkt het wel zeker.

Edit: Ik bedoelde niet dat door de drivers te installeren, dat die ook in de bios wordt geenabled.
Hier stond het ook aan in de bios, maar windows herkende het nog niet. Drivers had ik al geinstalleerd en werkte nog niet, pas toen ik specifiek de nVidia ethernet drivers alleen installeerde werkte het.

[ Voor 46% gewijzigd door pisart op 29-08-2005 10:25 ]

• Division
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-03 07:41
Bedankt voor de reacties!
Ik kan dus toch 2 verschillende LAN's gebruiken zonder extra apparatuur O+

Ik had mijn memory settings al wat geboost in de BIOS, maar had de nVidia LAN over het hoofd gezien (8> Ook bedankt voor de update-tip ;-)