Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[ISDN] Siemens Gigaset 3070sdn - verstandig?

Pagina: 1
Acties:

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb op diverse veilingsites wat interessante DECT-centrales voor mijn ISDN-lijn gevonden, de huidige centralee is aan vervanging toe. Al browsende op internet, ontstaan er wat vragen waar ik geen antwoord op kan vinden.

• Werkt deze centrale ook zonder Siemens handset? (Ik heb een oude Siemens handset, maar die is gemaakt voordat deze centrale.) Op de site van Siemens staat 'Telephone operation requires minimum 1 comfort mobile unit and 1 charging unit from the equipment programme', maar er staat ook dat het volledig vanaf de PC te configureren is.
• Met wat voor USB-kabel wordt de centrale met een PC verbonden?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Ik heb zelf vorig jaar een pentavox (volgens mij een 3070) van kpn gekocht en daar de oude dect toestellen van mijn chicago 220 centrale zonder moeite op aangemeld. Om alle functionaliteit van de centrale te benutten heb je niet perse een nieuw toestel nodig. de handset die ik heb is een chicago 330s ook een oudje van siemens (1000 of 2000 generatie) met kpn logo.

Ik weet dat er ergens op de siemens site een "compatible met..." lijst te vinden is maar waar of hoe weet ik niet meer.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:47
Hier is deze centrale ook al n tijd in gebruik. Ik gebruik er 2 3000 Comfort en 1 4000 Comfort handsets op. Configureren doe ik via de PC met USB kabel. Dit is een gewone USB A<->B kabel. De software is bij Siemens te downloaden. Bij het installeren wordt gelijk de software van de 3070 geupdate.

Eén handig foefje dat ik gebruik is de deurbel functie. Je kan de deurbel aansluitenop een van de anloge ingangen. Als er dan aangebeld wordt gaan de telefoons over. Zo kan ik overal in en rond het huis horen of er iemand voor de deur staat, zonder dat ik extra bellen en kabels hoef te leggen.

If it ain't broken, tweak it!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Is het persé noodzakelijk dat ik er een Siemens handset op aansluit of mogen andere GAP-compatible handsets ook?

@ thasselt: het viel me al eerder op dat bepaalde nuttige informatie rondom Siemens-apparaten wat moeilijk vindbaar is. :/

@ FatalError: dank voor de info!

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||