Toon posts:

uitvallen harde schijf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Morgen,

Als ik mijn pc opstart valt vaak mijn harde schijf uit. Het lijkt wel alsof hij niet genoeg stroom krijgt. Heb al een andere harde schijf geprobeerd. De harde schijven werken wel op een andere pc. Het systeem heeft altijd goed gedraaid. Heb geen andere hardware toegevoegd. Ik zou dus zeggen dat hij genoeg stroom krijgt.

Systeem

Voeding A open 300w
amd xp 1800
kr7a raid plankje
2* 512 geheugen
wd 80g harde schijf
floppy drive
51. live geluidskaart
radeon 9800pro 128 mb videokaart
windows xp sp2

heb nu op het moment geen cd rom of zo aangesloten.

Wat kan het probleem zijn?

Dacht zelf aan de voeding. Kan het zijn dat een voeding in de loop der tijd minder stroom geeft?

Ik hoor het wel. Alvast bedankt.

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:03
Het lijkt wel alsof hij niet genoeg stroom krijgt. Heb al een andere harde schijf geprobeerd.
Lijkt me duidelijk een voeding probleem. Dan faalt de HD vaak aangezien die veel vraagt tijdens spin up. Probeer hem eens meedere malen achter elkaar aan te zetten. Soms ga hij dan de 5de x aan ongeveer. Dat heb ik in ieder geval gehad. Het verklaard ook perfect waarom hij in een ander systeem wel werkt.

• coller
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-10-2025
dubbelpost

[ Voor 97% gewijzigd door coller op 29-08-2005 09:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb hem al ongeveer 20 keer geprobeerd opnieuw op te starten. Zal dan wel de voeding zijn. Bedankt voor je reactie.

Zal een 400W voeding genoeg zijn?

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:59
Staar je niet blind op de hoeveelheid watt die zo'n ding kan leveren. Haal een goed merk voeding, 300 watt is vast geneog.
Glimmende doosjes waar op staat 'Q-tek 500 watt' kun je beter links laten liggen :)

Punctuality is the politeness of kings

Verwijderd

Topicstarter
ok dank je.

Heb nog een paar uurtjes om een nieuwe voeding uit te zoeken. Kan ik rustig even zoeken hier op tweakers.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 09:37:
Heb hem al ongeveer 20 keer geprobeerd opnieuw op te starten. Zal dan wel de voeding zijn. Bedankt voor je reactie.

Zal een 400W voeding genoeg zijn?
Probeer eens eerst je PC aan te zetten en na een paar sec dan pas je monitor ook al zit hij niet op dezelfde voeding.

Ik heb ook zoiets dergelijks en na het ugraden van mijn voeding naar een 450W goed merk voeding bleef het probleem nog steeds.

Ik ben er nog steeds niet uit maar als ik mijn Pc eerst en daarna pas mijn monitor terwijl die niet eens op mijn voeding is aangesloten gaat het meestal goed.
Pagina: 1