[XP] Snelkoppelingen/iconen LIJKEN verdwenen

Pagina: 1
Acties:

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Topicstarter
Na een reboot van een Windows XP SP2 systeem (stand alone, zonder internet) leken alle snelkoppelingen en icoontjes op het bureaublad verdwenen.

Echter, via de verkenner is te zien dat in C:\Documents and Settings\%GEBRUIKER%\Bureaublad de iconen er wel gewoon staan. Wanneer ik bv een nieuwe map aanmaak op de desktop dan verschijnt deze niet op de desktop, maar wel in de desbetreffende map.

Ook wanneer ik kies voor Bureaublad opruimen staan alle iconen daar aangegeven. Standaardinstellingen herstellen helpt niet, tevens het wijzigen van de achtergrond, het thema etc. Het lijkt alsof er een layer over het bureaublad ligt. De iconen zijn er wel, alleen kan ik ze niet zien.

Het systeem heeft maar 1 gebruiker, dus ik weet niet of het bij alle gebruikers is. Ik zal straks eens proberen een nieuwe gebruiker aan te maken.

Iemand anders nog tips? De search leverde een hoop (oude) topics op met gelijkende, maar mijns inziens niet identieke problemen.

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:17

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Staat "show desktop icons" aangevinkt als je rechtermuis bureaublad -> arange icons by -> show desktop icons kijkt :) ? NL vertaling mag je zelf doen :P

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:19

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Volgens mij kan je met Tweak UI je icoontjes terughalen.
Probeer dat eens.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)