VPU verwijderen

Pagina: 1
Acties:

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-07 13:15
ik heb sinds 2 weken een dode videokaart naast me liggen. het betreft een club3d Gforce 5900FX. eerst wilde ik deze op een geweldadige manier vernietigen, maar een slotje voorkwam dat :/ . dit terzijde. nu heb ik dus andere plannen. ik wil de cpu op mn videokaart losmaken, om als sleutelhanger te gebruiken. het schijnt wel vaker met oude cpu's te gebeuren.. nu heb ik de onderkant bekeken, en is deze nou niet voorzien als een standaard printplaatje met soldeertjes. ik zie een soort van miniweerstandjes oid, en ik weet niet zo snel hoe ik deze los moet krijgen. heeft iemand ervaring hiermee? moet ik dremelen, solderen, gasbrander?

zodra ik pims aan de praat heb, kan ik foto's showen, omdat ik ze niet van mn telefoon af krijg momenteel :X

/edit ik zie dat ik gelijk ff mn onderschrift moet aanpassen :Y)

[ Voor 6% gewijzigd door BootVluchteling op 29-08-2005 08:43 ]

Verwijderd

Probeer er met een schroevendraaier onder de steken en hem zo los te wrikken? of dremel het hele geval los, dat lijkt me nog het makkelijkst.

• Gurbe de n00b
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02-2024
Leg hem in de oven,
of verhit hem met een brander ofzo...
Het valt er dan gwn makkelijk af.

Portfolio

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-05 16:42
offtopic:
de topictitel klopt niet. Een VPU is een vector processing unit. Je bedoelt een graphical processing unit: GPU

U vraagt, wij antwoorden.

• pSycho-Y2K
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-04-2025
Dan heb je blijkbaar nooit opgelet, VPU staat voor Visual Processing Unit, benoemd door ATi.
Dit als tegenhanger bedoeld tegen nVidia's GPU benaming.

Aangezien het hier een nVidia kaart betreft moet het een GPU zijn :7

[ Voor 22% gewijzigd door pSycho-Y2K op 29-08-2005 12:29 ]

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-08 20:20

NBK

Weercam-Avatar

Gasbrander op de achterkant van de videokaart zetten zal idd redelijk goed resultaat moeten geven. Wel ff buiten doen en niet in de rook gaan staan of de rook inademen. Zitten erg schadelijke stoffen in...

offtopic:
VPU is al veel langer Vector Processing Unit dan Visual Processing Unit. Bovendien is GPU 'de norm' dus waarom TS dan weer zo nodig VPU moet gebruiken is mij ook een raadsel.

[ Voor 36% gewijzigd door NBK op 29-08-2005 12:33 ]

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

• BootVluchteling
bedankt voor de suggesties. ik ga binnenkort ff aan het branden.. moet ik een blauwe vlam gewoon gebruiken..? brand ik dan niet door de printplaat heen? is er toevallig ergens een walktrough? lijkt me onlogisch, but u never know ;)

offtopic:
ik bedoelde eigenlijk GPU, maar goed vpu, gpu, de processor op de videokaart :)

/edit kan ik gewoon met een simpele ijzerboor een gaatje maken? ik heb weleens gelezen/gehoord dat je een diamandboor nodig had..?

[ Voor 17% gewijzigd door BootVluchteling op 29-08-2005 13:13 ]

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

BootVluchteling schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 13:09:
bedankt voor de suggesties. ik ga binnenkort ff aan het branden.. moet ik een blauwe vlam gewoon gebruiken..? brand ik dan niet door de printplaat heen? is er toevallig ergens een walktrough? lijkt me onlogisch, but u never know ;)

offtopic:
ik bedoelde eigenlijk GPU, maar goed vpu, gpu, de processor op de videokaart :)

/edit kan ik gewoon met een simpele ijzerboor een gaatje maken? ik heb weleens gelezen/gehoord dat je een diamandboor nodig had..?
gewoon verhitten... er doorheen branden doe je niet zo gauw... verkolen doet het wel, maar meestal alleen de top lagen.
en boren: afhankelijk van het materiaal. een normale chip boor je wel met een metaalboortje.
Athlon-XP's kan je ook met een metaalboor doorboren, maar de gewone Athlons en Durons had je een diamant boor voor nodig, net als bij de oude Pentium1's in keramische package.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• BootVluchteling
gaat het er btw ook vanaf, als ik simpelweg die "weerstandjes" eraf knip met een tangetje..? of werkt dat niet (goed)?

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

BootVluchteling schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 22:49:
gaat het er btw ook vanaf, als ik simpelweg die "weerstandjes" eraf knip met een tangetje..? of werkt dat niet (goed)?
werkt niet nee.
de onderdelen zitten op de toplagen, en niet dwars door het PCB heen.

• BootVluchteling
maar als ik er de vlam opzet, gaat het wel makkelijk los..? soldeertin word normaal gesproken weer hard als het afkoelt natuurlijk...

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

BootVluchteling schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 15:02:
maar als ik er de vlam opzet, gaat het wel makkelijk los..? soldeertin word normaal gesproken weer hard als het afkoelt natuurlijk...
gewoon goed heet stoken zodat de warmte er een tijdje in blijft zitten.
het PCB word ook heet enzo... dus dat blijft wel even warm nadat het verwarmd is.
ondertussen gewoon een schroevendraaier onder het randje van de GPU zetten zodattie vanzelf los schiet als er genoeg tin gesmolten is.

Pagina: 1