Toon posts:

cd verzameling op iPod alleen en niet op HD mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil al mijn cd´s op iPod 60Gb zetten en ze daarna netjes wegbergen zodat ik weer kastruimte heb.
Ik ben met zo een 5 a 600 cd´s denk ik wel klaar.
Maar moet ik ze nu ook allemaal ,weliswaar als mp3 of aac dat weet ik nog niet, op mijn HD bewaren?
Ik begrijp nl dat als ik dat niet doe ze ook niet in iTunes staan en iedere keer als ik mijn iPod aansluit hij zichzelf, zeg maar dus leeg synchroniseert.
Of snap ik er helemaal niets van?
Het probleem is dat ik online bij Apple bij de support hier helemaal geen onderwerp over kan vinden.
Ik bedoel dus het item "Uw cd verzameling beheren" o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-09 10:11

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Je kunt het synchronizeren op handmatig zetten(onder iPod-options), dan kijkt iTunes niet meer naar wat er op je harde schijf staat. Je moet het wel pas op handmatig zetten als al je CD's al op je iPod staan, anders moet je 600 CD's handmatig gaan overzetten.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of misschien nog een leuke extra: SharePod.
Dit programme kopieert muziek van de speler naar iedere willekeurige pc en maakt het mogelijk de bestanden vanaf de iPod in je netwerk te delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:30
Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 02:05:
Ik wil al mijn cd´s op iPod 60Gb zetten en ze daarna netjes wegbergen zodat ik weer kastruimte heb.
Ik ben met zo een 5 a 600 cd´s denk ik wel klaar.
Maar moet ik ze nu ook allemaal ,weliswaar als mp3 of aac dat weet ik nog niet, op mijn HD bewaren?
Ik begrijp nl dat als ik dat niet doe ze ook niet in iTunes staan en iedere keer als ik mijn iPod aansluit hij zichzelf, zeg maar dus leeg synchroniseert.
Of snap ik er helemaal niets van?
Het probleem is dat ik online bij Apple bij de support hier helemaal geen onderwerp over kan vinden.
Ik bedoel dus het item "Uw cd verzameling beheren" o.i.d.
Waarom zou je ze niet op de hd willen hebben? Wat ga je doen als je iPod crashed dan, alle 600cd's opnieuw inlezen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-10 14:53

E-Vix

Nu met sneeuw!

Het is geen probleem. Als je de nummers niet meer op je HDD hebt staan, dan blijven ze gewoon op je iPod staan. Je krijgt echter wel iedere keer bij het synchroniseren een melding dat de bestanden niet gevonden kunnen worden (1 melding voor allemaal, dus niet voor ieder ontbrekend bestand een aparte melding). Ook blijven ze gewoon in iTunes staan. Je kan ze alleen niet afspelen.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:49

Barrycade

Through the...

Ja want 600 cd's opnieuw rippen lijkt me geen leuk werkje. 1 cd kost al gauw een minuut of 7 om te rippen. Anders zou je 600*7/60=70 uur werk "weggooien".

Maar geen nummers op pc betekent dat zodra je de Ipod aansluit Itunes aangeeft het "niet klopt" en gaat je Ipod wissen. [edit](als je daarmee akkoord gaat).

Ook neem ik aan dat je in de toekomst extra muziek er bij wil zetten? Dan heb je toch een probleem als je dat wil synchroniseren met Itunes want dan zal Itunes alleen de nieuwe nummers naar de Ipod verplaatsen en de andere nummers op de Ipod wissen. (volgens mij).

[ Voor 39% gewijzigd door Barrycade op 29-08-2005 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonOfSam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:21
Ik weet niet of je een laptop hebt of niet. maar anders is het misschien een idee om een extra 60gig hdd (5400 rpm) in je pc te installeren. Die natuurlijk alleen maar reserveren voor je muziek.
Dan heb je er denk ik geen problemen meer mee. Kost alleen iets meer.

Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:30
Ook neem ik aan dat je in de toekomst extra muziek er bij wil zetten? Dan heb je toch een probleem als je dat wil synchroniseren met Itunes want dan zal Itunes alleen de nieuwe nummers naar de Ipod verplaatsen en de andere nummers op de Ipod wissen
Nee, dit is niet waar _vermits_ je iTunes instelt op handmatig synchroniseren. Je zou dan de nieuwe nummers gewoon naar je iPod kunnen slepen.

En hetgeen EVix beschrijft is ook wel een nasty oplossing zeg :) De nummers en playlists wel in iTunes laten staan, maar dan met de Finder (bijvoorbeeld) de werkelijke bestanden wissen... Ewww.

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03:55
je kunt voor de zekerheid ook alles op DVD wegbranden

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djmurcielago schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 10:52:
je kunt voor de zekerheid ook alles op DVD wegbranden
Een 60 GB DVD? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:30
Ja joh! Dan leg je d'r 3 bovenop elkaar in de drive, want dan krijg je 4x4x4 GB = 64GB en das genoeg! Of was het nou dat als je een 4x brander hebt dat je er maar twee in hoeft te leggen?

:P

Riiiight...

Liege, liege, liegebeest!

Pagina: 1