iTunes geen automatische cd-mappen en geen covers?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81527

Topicstarter
Als ik een hele cd importeer bij iTunes is er wel een aparte map in windows maar niet in iTunes (het programma).
Daar komt alles automatisch in een groot bestand in de bibliotheek.
Maar hoe ga je dat dan organiseren, want bij veel nrs weet je dan niet meer wat er precies op die cd stond, als het een verzamelaar is en alles staat dan door elkaar.
Moet je dan eerst een aparte map maken en zo ja, dan heeft het toch geen zin om de optie " nummers importeren bij cd inleggen" te kiezen?
Verder vind ik het ook jammer dat hij dus niet meteen, zoals mediaplayer het hoesje laat zien of download zodat ik me afvraag of je dat dan alleen maar op je iPod (photo) krijgt als je ze zelf inscant.
Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:05
HuH? iTunes in Windows maakt in de GUI een playlist voor je geimporteerde CDs? Lijkt me sterk.

1. Als je gaat rippen is het wel belangrijk dat je eerst effe de CD details in vult. Artiest, track names, album name... Dat soort dingen.
2. Je library kan je sorteren aan de hand van de kolommen. De kolommen die in beeld zijn kan je ook weer aanpassen.
3. De "browse" view van de library is ongelooflijk handig -> klik op het oog rechts boven.
4. Bij verzamel CDs kan je ook nog eens bij de tracks de optie "part of a compilation" aanvinken. Dat heeft echter meer invloed op de manier waarop het op je harde schijf wordt opgeslagen.
5. De cover art krijg je in iTunes te zien als je links-onder op het vierde knopje van rechts klikt. Die met het vierkantje met een pijltje naar beneden.
6. Inderdaad, iTunes haalt de cover art niet automatisch voor je op. Misschien jammer, maar ja... Er zijn zat tooltjes die het voor je kunnen doen. Bijvoorbeeld "Fetch art", maar als je ff op Tweakers zoekt zal je zien dat er veel meer zijn :)

Succes!

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

cailin_coilleach schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 05:51:
4. Bij verzamel CDs kan je ook nog eens bij de tracks de optie "part of a compilation" aanvinken. Dat heeft echter meer invloed op de manier waarop het op je harde schijf wordt opgeslagen.
Een kleine aanvulling: dit heeft ook gevolgen voor de 'browse mode'. De nummers van de CD staan nu niet meer bij de verschillende artiesten, maar onder 'Compilations'. Toch zeker niet onbelangrijk :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:05
Oh ja, wist dat ik wat vergat :)

Liege, liege, liegebeest!