vage meldingen, komt door nieuw mobo?

Pagina: 1
Acties:

• obme_ief
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05-2022

obme_ief

houd niet van wannebe modjes

Topicstarter
idd, ik heb geen idee OF dat wel de oorzaak is maar toch...

heb een msi neo2 bordje geplaatst ter vervanging van m'n msi (medion) bordje.

nu heb ik altijd al wat vage meldingen als ik bijv. ie afsluit, iets van memory could not be read, ik had en heb hierbij altijd het idee dat dat kwam door spyware wat niet geheel is weg gehaald. (heb ook nog steeds last van een pop up af en toe, wil niet weg, netvend nogwat.

anyway, nu kwam ik dus tegen dat als ik in routenet.nl iets opgeef (ook nog afhankelijk wat schijnbaar) en activeer, me comp reboot.

da's vreemd :)

heb prime95 en memtest gedraaid maar die geven geen errors.

nou net draaide ik stinger even, je weet het maar niet en die geeft bij verschijdene files aan dat ze corrupt zijn, geen idee of dat e.e.a. met elkaar te maken heeft maar het begint wel een beetje een vage boel te worden zo.

voeding is die van de medion comp en heeft altijd prima voldaan dus kan me slecht voorstellen dat die door alleen een ander mobo (en nagenoeg gelijk ook nog) opeens voor problemen zou kunnen zorgen dus...

iemand een ideetje waar ik het zou moeten beginnen te zoeken?

zit winxp op en die is al wat "ouder" maar zulke vage dingen heb ik er voor de mobo wissel niet mee mogen hebben.

moet er wel bij zeggen dat het de zelfde install is gebleven (maar zoals gezegt, het mobo is nagenoeg hetzelfde, meen 2 andere drivers....)

tijd voor verandering.

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:27

ThunderNet

Flits!

Bij een nieuw moederbord zou je eigenlijk je OS opnieuw moeten installeren (windows iig)
Daarna zullen de meldingen wel weg zijn., Als je dan nog steeds problemen hebt... Moet je verder zoeken :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-05 22:33

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Wat ThunderNet zegt, als je Windows nog niet opnieuw hebt geinstalleerd die dit dan eerst voordat je verder gaat met puzzelen... Ga er maar vanuit dat je Windows opnieuw moet installeren wanneer je een ander merk of type moederbord in je systeem zet.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

had je vorige mobo dezelfde chipset als je huidige?
Want als je een andere chipet in je systeem hangt kan windows rare kuren gaan geven. Gewoon kwestie van een nieuwe windows install draaien en dan ben je vast van je probs af.

• obme_ief

obme_ief

Topicstarter
zoals ik al zei is dit mobo nagenoeg identiek, enkelt een andere geluidskaart en netwerkkaart (laatste gebruik ik niet)

zelfs het merk was het zelfde :)

magoed, het zou natuurlijk kunnen en loop al een behoorlijke tijd tegen een herinstalatie aan te hikken dus misschien dat dan toch maar is doen, blijf het wel vreemd vinden :)

tijd voor verandering.

Verwijderd

Gek. Zelfde arch, vergt het toch een recompile 8)7

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 21:11:
Gek. Zelfde arch, vergt het toch een recompile 8)7
Waar heb jij het in hemelsnaam over?

ontopic: had hier ook eens last van, maar dat kwam omdat er een nieuw bijgeplaatst staafje ram niet goed was :)

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

Verwijderd

spone schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 21:20:
Waar heb jij het in hemelsnaam over?
Hij zegt in zijn TS toch dat hij alleen zijn mobo vervangt en dan al problemen krijgt, terwijl het gewoon allebei dezelfde arch is, en alleen de NIC en geluidsic anders zijn? Dat noem ik zelf behoorlijk faach...

Wat is er daar vreemd aan :?

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2005 21:40 . Reden: /me heeft typonacht :X ]

• obme_ief

obme_ief

Topicstarter
zoals 'beloofd' vorige week xp er opnieuw opgezet, leek allemaal goed te gaan, tot vandaag, routenet.nl en weer die reboot, echt vaag.

misschien ligt het heel niet aan de hardware, dan staat het topic wellicht verkeerd nu maar goed.

tis echt heel maf, ik gebruik de laatste versie van opera overgins, type ik kortrijk nederland in, gaat goed, type ik kortrijk duitsland in gaat goed, dan wiesbaden duitsland, reboot :)

even een keer met IE geprobeerd en daar gaat het wel goed (maar 1 keer gekeken)

misschien los staand van dit alles, misschien niet, ik heb nogal eens dat m'n muis opeens naar 1 van de hoeken van het scherm word 'getrokken' tijdens vorige install ook en volgens mij ook al met m'n oude mobo maar dat laatste weet ik dan weer niet zeker, vage zooi allemaal :)

tijd voor verandering.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Heb je al een aantal spywarescanners geprobeerd? (Microsoft Antispyware en als die niks vindt Hitman Pro).

Verwijderd

Ik zie zo uit mijn ervaring 3 mogelijke oorzaken:

1) toch het Geheugen;
2) Printbreuk ed, gebeurt vaker dan je denkt :x
3) Buggy drivers

Probeer ns het geheugen op een ander mobo, en draai memtest nog een keer. Zelfde andersom: stop eens goed (en daarna spul waarvan je zeker weet dat het brak is, als je dat hebt) geheugen op dit mobo uit en draai memtest nog een keer. Probeer daarna er eens een poosje mee te werken. Als het andere mem wel werkt, dan is het opgelost; dan is of het ene mem brak of gewoon incompatibiliteit.

Als het andere (goede) mem hier niet in werkt, of het brakke juist wel, dan heb je een mogelijke printbreuk

Ten overvloede: check de IDE/FDD/SCSI kabels eens. Oorzaak van veel (enorme!) problemen in de praktijk.

• obme_ief

obme_ief

Topicstarter
ik wil niet eigenwijs overkomen of nix maar ik denk dat ik het er dan maar even bij laat zitten totdat ik meerdere problemen tegenkom.

ik vind het nl een beetje vreemd dat ik tot nu toe dus geen enkele andere problemen heb ondervonden, he le maal niets.

en het lijkt mij dat al er iets substancieels mis is als het geheuegen of een printbreuk of zulks, dat ik dat toch op meerdere plekken zou moeten tegen komen dan soms een reboot in routenet? :)

(heb geen ander mem, en om dat nu al te kopen vind ik wat voorbarig)
buggy driver, daar zie ik nog wel wat in trouwens, nou er nog achter komen welke :)

wel hartstikke bedankt voor de suggesties zover !

tijd voor verandering.

Pagina: 1