Toon posts:

Ik weet het echt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil een netwerk aanleggen dus ik heb 3kaartjes gekocht
2voor netwerk
1 voor kabel inet.

ik heb er nu 2 in de server
en 1 voor de client ik heb de tcp/ip instellingen echt goed staan net als bij een vriend van me maar nou doet het netwerk het niet :'(

nu mijn vragen
hoe moet de bedrading ik heb een mini hub en gebruik utp kabels voor dus 2 compu's

en kan een netwerk met op server win98 1e editie
en op client win 95?

Verwijderd

Topicstarter
hebbik een verkeerde titel gegeven ofzo dat niemand reageert?

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:54

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

beetje onduidelijk.

als ik het goed begrijp heb je twee pc's server win98 (met kabelmodem) en client win95

waar is die hub dan voor ? (je kan om twee pc's te verbinden ook gewoon een crosscable gebruiken)

als je wel hub gebruikt gaan daar tussen de twee kabels van de pc's in, de andere netwerkkaart van server zit rechtstreeks op kabelmodem.
de server heeft nu dus 2ip's een voor intern en een extern.

wat werkt er nou eigenlijk niets ?

als je internet wil gebruiken heb je een progie als winroute nodig

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

Sygate is beter voor internet sharing

die heeft btw een goeie help waarmee je makkelijk een netwerk fixt

heb je gen extern kabelmodem?

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:36

Crusader

Arc Nature

Christiaan, wat betreft jouw tweede vraag, ik zou inderdaad een andere subject neerzetten. Regelmatig kom ik van die nietszeggende subjects tegen (waaronder bijvoorbeeld "HELP HELP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!", 1 uitroepteken is al meer dan voldoende) en ik moet zeggen dat ik dat soort postings bijna nooit bekijk.
Ik ben eerder geneigd een posting te lezen waarvan de subject mij al een idee geeft of ik daaraan een bijdrage kan leveren.
Dus: een subject (woord geeft het al aan) geeft een korte omschrijving van het probleem of vraag.

En het zou ook prettig zijn als je het probleem wat je hebt iets specifieker zou omschrijven. Want meldingen als "hij doet het niet", daar heb je als IT-er weinig aan.

Grtz

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Verwijderd

Er zijn hub's (bijv. compex microhub) die een schakelaartje hebben om een bepaalde poort (kan poort 1 zijn) als uplink poort te gebruiken. Als je die hub dan in een netwerk hangt, en dus niet aan een ander netwerk apparaat zoals een hub of router dan moet je die schakelaar wel weer even op downlink zetten anders werkt je netwerk zeker niet.

Heb je een link op je hub? Kun je zien aan de ledjes die wel of niet branden. Als je een link hebt branden die led's van de poorten waar je de utp kabels op hebt zitten.
branden die niet kijk dan op je netwerkkaart of deze brand (zie je achter op je netwerkkaart). Brand die niet? dan is er een driver probleem of je netwerkkaart is kapot. Brand ie wel dan een andere patchkabel (utp touwtje) gebruiken.
In het ergste geval kan het voorkomen dat je hub kapot is, maar probeer eerst even de kabels om te prikken in een andere poort van de hub voordat je het ding dan wegknikkerd.
Goed dat was de hardware kant (mijn vak) dus de software kant mag iemand ander vertellen.
Het enige wat ik je daarvan kan zeggen is, gebruik goede drivers en check even of de kaarten een interrupt hebben, soms lijkt het of ze goed geinstalleerd zijn maar dan ontbreekt er een interrupt en doet ie het nog niet. En check even of er een interrupt conflict is. Zo ja, dan andere interrupt kiezen voor de kaart.

Succes!

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Ik heb ook een tijdje netwerk-problemen gehad, ik werd er compleet gek van! Ik had prezies dezelfde instellingen als anderen, maar het werkte @#$%^ bij mij maar niet.
Wat bleek: Na een formatje c bleek alles perfect te werken. Probeer ook maar eens als al het andere niet lukt...
Pagina: 1