Toon posts:

[XP] Vage strepen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een tijdje heb ik last van een soort beeldruis in Windows XP:
http://www.bstrdsgr.tweakdsl.nl/ruis.jpg
De ruis is er niet altijd, maar komt af en toe te voorschijn en verdwijnt dan na een paar minuten weer.

Ik heb verschillende monitors/vga kabels geprobeerd, maar aangezien het ook in screenshots voorkomt lijkt het me dat het een softwarematig probleem is.

Ik heb de nieuwste ATI drivers gedownload (heb een Radeon 9700 Pro) en nieuwe drivers voor m'n beeldscherm, zonder effect. Ook heb ik op virussen/spyware/adware etc, gescand.

Heeft iemand een idee wat dit is?

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-03 14:20
Vogens mij een brakke videokaart. heb je hem geprobeerd over te klokken of dergelijke? geef is je ful system specs.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Is het een Sapphire?
Ik heb ditzelfde probleem ook soms als ik mijn PC opstart. Als ik hem dan reboot is het opeens weg en soms heb ik er al in de bios last van :P
Lijkt me bijna een bug in de kaart zelf. Want het komt voor met alle soorten drivers :X

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Topicstarter
  • AMD Athlon XP 2200+
  • Gigabyte Radeon 9700 Pro (GV-R9700 Pro)
  • 512 Mb intern
Catalyst driver versie 05.7

Belangrijk om nog even te melden: de ruis is pas sinds kort, heb deze PC met videokaart al 3 jaar en hij heeft altijd goed gewerkt.

• DaannO
Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 23:34:
[...]
  • AMD Athlon XP 2200+
  • Gigabyte Radeon 9700 Pro (GV-R9700 Pro)
  • 512 Mb intern
Catalyst driver versie 05.7

Belangrijk om nog even te melden: de ruis is pas sinds kort, heb deze PC met videokaart al 3 jaar en hij heeft altijd goed gewerkt.
Maar hij is dus niet overgeklokt de kaart?

Verwijderd

Topicstarter
DaannO schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 23:35:
Maar hij is dus niet overgeklokt de kaart?
Nee, helemaal nix mee gedaan.

• Skyline GT-R
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-03 20:23

Skyline GT-R

RB26DETT

Dit probleem heb ik zowel met een 9700Pro als een 9800Pro gehad.. Bij die 9700pro is het gewoon overgegaan, die 9800Pro heb ik geRMAed vanwege een dead BIOS...

• DaannO
Skyline GT-R schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 23:37:
Dit probleem heb ik zowel met een 9700Pro als een 9800Pro gehad.. Bij die 9700pro is het gewoon overgegaan, die 9800Pro heb ik geRMAed vanwege een dead BIOS...
dat kan t ook zijn een bios bug. dan moet je even een andere orginele bios in je kaart flashen kijken of t dan nog steeds zo is.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb zo het vermoeden dat je videoram brak is. Beetje raar dat je het niet altijd hebt gezien meestal dit continu is.
Je zou hem evt nog kunnen testen in een ander systeem, maar ga er vanuit dat het ding defect is.

Verwijderd

Heb hetzelfde gehad met een 9800Pro. Tik maar eens met een schroevendraaier op je geheugen simm's, dan houd het op. Zodra je er weer wat grafisch zwaar werk mee gaat doen begint het weer. Heb zo een beetje het vermoeden dat her en der de solderingen van de geheugen sims niet helemaal in orde zijn, misschien worden ze toch te warm. Ik heb ook nooit begrepen waarom er geen koelblokjes op de geheugen sims zaten bij ATI, want het is volgens mij een kantje boord .cfg !

Heb het vaker gehoord van gebruikers, zowel met Samsung als met Hynix geheugen module's erop, verschillende merken videokaart bakkers. En aangezien ik teveel van dit soort meldingen heb gelezen sinds de komst van de 9700 serie, want daar is het bij begonnen, denk ik er hard over na om weer op Nvidia over te stappen, omdat ik daar vrijwel dit probleem niet bij tegen kom.

Denk dat je kaartje rijp is voor de vullis bak :'(

Verwijderd

Topicstarter
Das kut :'(
In ieder geval bedankt iedereen voor de informatie _/-\o_
Pagina: 1