[auto] Versterker gaat soms niet aan

Pagina: 1
Acties:
  • 1.209 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 19:31
Ik heb afgelopen weekend met een paar vrienden een installatie in mijn auto gebouwd. Het geluid is echt super alleen geeft mijn versterker af en toe wat "maandag morgen problemen".

Ik zal even uitleggen hoe we het ingebouwd hebben:
- We hebben aan de linkerkant een + kabel getrokken rechtstreeks afgetapt van de accu naar de kofferbaktoe.
- We hebben als - punt een contact punt gebruikt achter de gordel (links)
- We hebben aan de linkerkant nog een kabel getrokken die de versterken aan en uit kan zetten (antenne punt)
- We hebben aan de rechterkant de audio kabel getrokken
- We hebben een 1 nieuwe hoedenplank gezaagd en hier 2 boxen in gehangen
- We hebben 1 plank gezaagd als fundering voor de versterken en de subwoofer
- We hebben mijn orginele voorboxen en mijn nieuwe achterboxen op de versterken aangesloten
- We hebben de subwoofer gebrugd (= 2 kanaals)

Nu heb ik het al een aantal keer gehad dat bij het starten van de radio de versterker niet goed aangaat. Je hoort de subwoover elke seconde een tik geven ook zie je de voltmeter telkens opspringen (en terugvallen) en de lampjes gaan aan en uit.

Als ik dan de autoradio een aantal keer uit en aanzet dat doet hij het vanzelf wel weer een keer. Het maakt ook niet uit of ik al een tijdje rijdt in de auto of dat deze een poos heeft uitgestaan.

Zelf heb ik helaas niet zo heel veel verstand van watt's, ohm's, multimeters etc. Maar kan iemand mij vertellen wat ik zou kunnen proberen om dit probleem op te lossen. Zelf denk ik dat het wel eens is de kabel kan zitten die de versterken aan en uit kan zetten. Is er een manier dat ik deze op altijd aan kan zetten (om even te testen)? Of zou mijn versterken gewoon kapot zijn :?

Versterker: XXL-b750 http://www.henaco.be/imag...ersterkers/XXLB750NEW.JPG

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07 23:02

jhu

Je kan je versterker permanent aanzetten door +12V op de Remote/Ignition aansluiting van je versterker te zetten.

Dit kabeltje wat je van voor naar achter hebt getrokken is als het goed is verbonden met je radio. Zodra de radio aan gaat geeft deze +12v door naar achteren en schakelt je versterker in.

Zet de cv maar uit moe, die AMD draait nu stabiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 19:31
jhu schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 23:31:
Je kan je versterker permanent aanzetten door +12V op de Remote/Ignition aansluiting van je versterker te zetten.

Dit kabeltje wat je van voor naar achter hebt getrokken is als het goed is verbonden met je radio. Zodra de radio aan gaat geeft deze +12v door naar achteren en schakelt je versterker in.
Kan ik die niet tappen van de + kabel? Door een klein koperdraadje door te trekken van mijn voeding naar mijn Remote/Ignition? Of krijg ik dan kortsluiting of dergelijke?

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07 23:02

jhu

Dit kan je gewoon aftappen van je +12V op je versterker met een stukje koper..

Overigens haalt de Radio dit signaal weer uit de ISO aansluiting van je auto, als je vermoed dat je radio het signaal niet goed doorgeeft dan kan je eventueel de Ignition(schakelbare 12V) van de ISO stekker aftakken. Als je wil weten welke kabel dit is dan moet je gewoon de kabel meten die 0 Volt aangeeft met de sleutel uit het contact en +12V aangeeft met de sleutel één klikje omgedraaid.

Overigens KAN het voorkomen dat je versterker zichzelf uitschakelt omdat het voltage van je accu te laag wordt. Een radio wil 12V, maar het liefst iets meer, als je lampen aanstaan en de subwoofer vol aan het pompen is kan het voltage dalen onder de 12V.

Meet je voltage eens over de klemmen met de muziek aan

Zet de cv maar uit moe, die AMD draait nu stabiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:11

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ik neem aan dat je je + gezekerd hebt.

Weet je 100% zeker dat de zekering goed is? Of dat de aansluitingen niet gecorrodeerd zijn?
Hoe dik is je + kabel? Hoeveel spanning meet je?

Wise enough to play the fool