[WINXP] Lage score 3DMark (806) punten met 3D

Pagina: 1
Acties:

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:08
Ik zit sinds mijn nieuw systeempje met een snelheids probleem.

Dit probleem is enkel op 3D en niet in Windows, daar heb ik niet over te klagen.

In bv Rome Total War lukt alles goed tot wanneer er Flames gebruikt worden dan is het om zeep. Ik heb dan maar wat drivers geupdate en dat bleek het niet te zijn.

Ik zal even mijn specs geven :

- Asus K8V SE Deluxe
- AMD XP 3000
- 1Gb PC3200 DDR
- ATI Radeon 9600SE
- 250Gb Western Digital
- SB Audigy 2 ZS Platinum

Ik heb uit frustratie de volgende zaken al gedaan :

- BIOS Update van het MB 1010 - 1007 ( geen beta )
- Nieuwe installatie van Windows
- Op de nieuwe installatie heb ik de volgende drivers geinstalleerd, altijd de laatste versie van het net :
- VIA 4in1
- ATI Omegha Drivers
- SB Audigy Drivers
- Disabled alle onboard features die ik niet gebruik ( Raid, Sound, etc )
- Andere spellen geprobeerd, en vanaf wanneer er wat effecten in zitten is het om zeep.
- Windows Update volledig
- Herinstallatie van DirectX

Dat was het zowaar, en ik ben aan het einde van mijn latijn.

Kan er iemand mij helpen?

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-08 16:01

ThunderNet

Flits!

Wekje versue vab 3D mark heb je gebruikt?
Als je 3D mark '05 gebruikt hebt, zit je ongeveerd op deze score denk ik :)

de 9600SE is namelijk geen snelheidsmonster ;) verre van zelfs... ik heb 'm na 2 dagen ingeruild omdat ik 'm te langzaam vondt

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Verwijderd

en 9600se is lang niet genoeg om de laatste spellen te draaien. en 80 punten in 3dmark05 is echt de goede scor voor deze budget kaart.

Verwijderd

een ati 9600 se is eigenlijk het sloomste wat je mogelijk kan krijgen now a days.
dus het is niks verwonderlijks dat je bagger prestaties hebt sorry maar het is gewoon zo. :(

Verwijderd

als ik jouw was zou ik een nieuwe 3d kaart kopen check het got maar wat je kan nemen voor je budget ;)

• tc982
Ik heb eerder spellen gespeeld met mijn vorige pc ( waarin dezelfde kaar zat) en deze speelde het klaar om al deze effecten te geven , dan waren mijn specs hetzelfde als hierboven, maar dan met een P4 2,4Ghz dus ik vind het raar dat het nu niet werkt.

Maar ik volg de logica, maar zoals je ziet heb ik een beperkt budget en geraak met de beste wil van de wereld geraak ik niet uit aan de verschillende soorten kaarten dus ik weet niet welke kaar ik zou moeten kopen. Misschien iemand een idee wat tegenwoordig een goede kaart is?

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-08 16:01

ThunderNet

Flits!

de ATi 9800 PRO geeft tegenwoordig lekker veel bang for buck :)
ik heb na mijn 9600SE direkt een 9800PRO genomen, en dat is een wereld van verschil

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Verwijderd

Ik ben een tijdje geleden de saphire X800pro voor 275 euro tegengekomen bij de locale pc boer.
Ik heb met mijn x800pro (wel beetje overclocked) 5500-3dmarks in de '05

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2005 23:35 ]

• tc982
Ben ik dat, of is een kaart van 150eurie niet veel voor een vga kaart?

Ik ben echt op zoek naar een budget kaart, maar als ik de ATI Radeon 9800pro zie in de pricewatch ligt deze rond de 150euro.

Ook vraag ik mij af waarom mijn spellen hier nu wel raar doen en deze vroeger zonder problemen hebben gedraaid. Is er iets dat ik kan nakijken waarom de simpele effecten zoveel vertraging geven? Want voor de rest ben ik eigenlijk wel tevreden van de kaarten.

Ik heb het zelfs als ik het spel in low resolution en bijna ( of geen ) effects zet, gewoon een bruine streep is al genoeg voor om het spel serieus te vertragen zodat je niets anders kan doen dan ctrl-alt-delete en het spel eraf smijten. Ik kan zelfs niet meer in het menu geraken ( of ik moet gewoon echt veel geduld hebben... maar dat heb ik niet... )

Pagina: 1