[XP64] "Ntldr is corrupt" bij installatie

Pagina: 1
Acties:

• TangLeFuzZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-10-2025
Ik wilde zojuist XP64 pro installeren, maar ik krijg als ik boot vanaf cd, de melding dat het bestand "ntldr" corrupt is.

Via google ben ik tegen gekomen dat er vaker problemen voordoen met dit bestand, het zou te maken kunnen hebben met ez-bios maar voor zover ik weet heb ik dat niet.

Nu weet ik dus niet echt wat ik moet doen, ik krijg xp64 zo niet geinstalleerd... komt dit bij iemand bekend voor of weet iemand misschien een oplossing?

Verwijderd

Sata schijf? zoja ide afkoppelen

• TangLeFuzZ
Jep heb ik...

maar ik heb maar 1 schijf, dus afkoppelen is niet echt een optie .

Is het helemaal niet mogelijk xp64 te installeren op een sata schijf dan?

Of moet ik misschien de cd starten met een opstartdiskette met sata driver erop oid?

Lijkt me toch sterk dat het alleen op een niet-sata schijf kan..?

[ Voor 17% gewijzigd door sanfranjake op 29-08-2005 15:15 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Pas in het vervolg even je lbericht aan als je binnen 24 uur nog wat toe te voegen hebt. ik heb dat nu even gedaan en het dubbele bericht verwijderd. Lees daarover de Algemene gedragsregels (Netiquette) :)

Wat heb je al geprobeerd? als je een satas-schijf hjebt zou ik inderdaad die flop met driver of een slipstream daarvan eens proberen. Wat heb je allemaal al geprobeerd? We verwachten hier op GoT dat je zelf uitgebreid aan de slag gaat voor je een topic opent en hier je bevindingen beschrijft :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• TangLeFuzZ
Excuses daarvoor..

Ik heb eigenlijk nog niks geprobeerd, want ik zou echt totaal niet weten waar ik moet beginnen.

Ik heb 1 harde schijf, SATA, afkoppelen gaat dus niet.

De cd starten vanuit dos zal ook niet gaan want dan krijg je de melding dat de setup voor 64bits omgeving bestemd is (net als starten vanuit win32).

Ik kan natuurlijk als redmiddel proberen om mijn schijf vanuit dos te formatteren, en dan de i386 dir naar m'n C te kopieren om vandaaruit met winnt.exe te installeren, maar dat wil ik eigenlijk niet, en ook ben ik bang dat wanneer ik dat probeer, ik dezelfde foutmelding krijg en dan helemaal geen windows meer heb en nog verder van huis ben... want ik heb deze pc elke dag nodig, en wil de installatie dus wel in 1 avond klaar hebben. :(

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je de optie met f6 en een driverflop nou al geprobeerd? Of de driver wellicht geslipstreamed?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• TangLeFuzZ
sanfranjake schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 20:42:
Heb je de optie met f6 en een driverflop nou al geprobeerd? Of de driver wellicht geslipstreamed?
Hij komt niet eens zover in het setup scherm dat ik F6 + driverflop kan gebruiken! :)

Wat dat driver slipstreamen precies weet ik niet, ik zal eens gaan googlen... thanks.

Edit:

op http://www.maximumpc.com/2005/01/how_to_slipstre.html vrij duidelijke uitleg gevonden, maar voor hoe ver ik het zo zie (ff snel overheen gekeken), is het in feitte hetzelfde als met F6 + disk, maar dan dus zonder F6 + disk ;)

Probleem is dus dat setup niet eens zover komt... als hij de setup begint te laden, krijg ik direct als eerste die error te zien.

Edit; wil niet weer teveel vragen en te weinig doen, dus ik zal toch eens ff zo'n cd met driver maken morgen, kijken of hij dan misschien toch verder komt :)

[ Voor 43% gewijzigd door TangLeFuzZ op 29-08-2005 23:36 ]

Pagina: 1