Toon posts:

sb live 5.1:niet alle speakers doen het

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
gisteren een soundblaster live5.1 DIGITAL kaart gekocht,

alleen probleempje:

alleen de frontspeakers doen het
alles is goed aangesloten enzo..

rare is dat als ik het stekkertje van de Subwoofer/center eruit doe er wel (een beetje) geluid uit komt

Achterspeakers en center doen 0,0

Hopelijk kunnen jullie mij helpen,

oja ik draai op windows x64 = heb de x64 (beta) drivers van Creative..

Btw bij het configuratiescherm staan de speakers op 5.1 ingesteld

bij voorbaat dank

-edit- oja: speakerset: terratec 5.1 homearena

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2005 21:31 ]

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem;

- SB Audigy II
- Logitech ZZ5500
- Connection: Optical

Naar mijn idee is de vertaalslag niet correct op het gebied van het optical signal.
De Audigy stuurt wel de juiste signaal naar het luisprekersysteem, maar deze wordt verkeerd vertaald door de Logitech.
Deze verspreidt het geluid dus weer naar enkel links en rechts (dus niet naar voor en achter).

De luidsprekeringstellingen staan toch echt wel goed:
- Speaker/Headphone Selection => 5.1 Speakers
- Synchronize with Control Panel => Checked
- Speaker Calibration Status => Calibrated

Met de calibratie hoor ik alleen wat uit de front speakers komen.

Verder met de gewone geluidsweergave hoor ik wel uit alle speakers geluid komen, maar het meeste uit de front-center (rear) en de subwoofer.

- Creative heeft verder geen patches
- XP SP2 is geïnstalleerd

Ik weet niet waar ik het verder nog moet zoeken... Wie kan mij helpen.???

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-02 23:53

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Wat hoor je als je die kanalentest doet in AudioHQ?

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-02 19:19
Er is met die combinatie een probleempje, moet je even in het Logitech topic kijken, daar staat iets erover. Je moet het namelijk anders aansluiten, dacht ik.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-10-2022
@madview:
Dat is nog een bugje in de beta drivers van de live 5.1. Als je AudioHQ werkend kan krijgen zou dat het nog kunnen repareren, maar mij lukte dat zo niet.

@woordenboek.nu:
Dit is standaard als je hem digitaal aansluit en dus geen probleem. Er zijn hierover al talloze topics geweest. De meeste boxensetjes die je digitaal kan aansluit hebben een knop waarmee je het geluid kan verdelen over meerdere speakers.

Verwijderd

Topicstarter
cool_zero schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 21:05:
@madview:
Dat is nog een bugje in de beta drivers van de live 5.1. Als je AudioHQ werkend kan krijgen zou dat het nog kunnen repareren, maar mij lukte dat zo niet.

@woordenboek.nu:
Dit is standaard als je hem digitaal aansluit en dus geen probleem. Er zijn hierover al talloze topics geweest. De meeste boxensetjes die je digitaal kan aansluit hebben een knop waarmee je het geluid kan verdelen over meerdere speakers.
mmm, tis dus een bug? :( hebben ze wel een X64 driver versie die wel 100 procent werk? (muv die ene driver die tot 17 aug. te gebruiken was)

btw ik kan dmv surroundmixer tot 4.0/4.1 i nstellen, niet hoger (5.1)

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-11-2025
Je moet em wel tijdens de setup instellen dat ie op de analoge ingang zit en niet op die SPDIF-ingang o.i.d

Vervolgens de boxen-setup ook in het Configuratiescherm op 5.1 zetten.

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Verwijderd

Topicstarter
MelvinB schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 18:55:
Je moet em wel tijdens de setup instellen dat ie op de analoge ingang zit en niet op die SPDIF-ingang o.i.d

Vervolgens de boxen-setup ook in het Configuratiescherm op 5.1 zetten.
ik heb het idd goed, staan op anoloog, geen digitaal aangefinkt in surroundmixer: dan werken alleen de rearspeakers...

maarm werken nog steeds (maar) 4 speakers hij wil maar tot 4.0/4.1 instellen in Surroundmixer : heel vaag,

iemand nog een id?
Pagina: 1