Toon posts:

mijn processor is verlept

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op mijn kamer een vectra staan. er zit een 333 Mhz proseccor in (ja dat staat er fout)
toen kreeg ik van een homie van min een processor met 450 Mhz met het zelfde slot (zo'n bruine reep wat lijkt op een slot voor kaarten maar deze word gebruikt voor proseccors de naam van zo'n slot zou ik niet weten. maar als je wat een pc knutselt dan herken je ze vast.

Nou dus ik denk :"ik pomp die 450Mhz processor erin dan kan ik MOHAA op mijn kamer spelen"(genoeg ram en V kaart geheugen hoor)
dus wat denk je dat er gebeurt? ik stop hem erin en hij start gewoon en zodra ik windows XP moet laden geeft hij geen beeld (de rest doet het nog wel (ventilators draaien nog gewoon enzo)) het komt na het al je ííííííí's op een rijtje die hij afgaat, en dan hoort er een scherm te komen met daarop :"windows XP" en dan zo'n balkje wat van voor naar achtergaat.
en dat "windows XP" schermpje geeft hij dus niet. ik denk dat het aan het CACHE geheugen ligt, daar heb ik al wat aan lopen rommelen maar hij doet dat niet.

Denken jullie dat het ergens anders aan ligt?
of weet iemand wat normaal is voor zo'n prosessor om aan cache geheugen aan te zetten.

ja het staat vol met spelfouten maar daar kan ik nu ook niets aan doen

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:36
spellingscontrole

Xp herkent die CPU niet ;) omdat hij geinstalt is op een andere CPU

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Verwijderd

Topicstarter
hoe kan ik dit verhelpen?
Ik heb ook al de hardware instelling ge-reset via de Cmos..

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

spyros schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 21:27:
spellingscontrole

Onzin. Die CPU werkt hetzelfde (namelijk met x86 instructies) en daar zal windows echt geen moeite mee gaan hebben.
Zelfs van AMD naar Intel gaat Windows XP niet op zijn smoel.
Dus het probleem ligt ergens anders ;)

Hmm dit verhaal klopt niet geheel. nvm :+

[ Voor 6% gewijzigd door Atlas op 28-08-2005 21:33 ]

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Je moet denk ik opnieuw installeren, aangezien XP die andere CPU alleen kent.

Domme vergelijking: Als jouw vriendin ineens gereplaced wordt pik je dat toch ook niet? :P
Atlas schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 21:28:
[...]

Onzin. Die CPU werkt hetzelfde (namelijk met x86 instructies) en daar zal windows echt geen moeite mee gaan hebben.
Anders vaak genoeg gehad hier hoor, dat ik gewoon opnieuw moest installen na CPU change (zelfs van Athlon 1000+ naar Athlon 1200+ :P )

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2005 21:30 ]

• Night89
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:40

Night89

Als je alles op een rijtje heb

1: dat slot voor de proc is een Slot1
2: cache geheugen zit in je proc, kan je niet aan knutselen ;)

Met Vriendelijke Groet,

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-05 22:02

jotheman

Was like that when I got here!

spellingscontrole

Lol right... Als XP dat nog niet zou kunnen zou 't wel héél erg zijn... Probeer 's richting veilige modus te komen anders? Probeer anders ff een BIOS reset en dan direct proberen in Windows te komen met de standaardinstellinge...?

I see dead pixels...

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
spellingscontrole

fout: ondersteunt je hp vectra met pII333 (fsb66) wel een pII(I)450? (fsb100)

ik denk dat je daar het probleem moet zoeken,

moederbord jumper of zoiets zoeken en die veranderen, (natuurlijk wel de goede jumper zoeken en veranderen.)

of misschien in bios settings

dat de fans wel draaien is niet zo gek

blijkbaar kom je wel door de bioscheck heen..

perongeluk niet een hardeschijfkabel losgetrokken bij installeren? of niet helemaal goed vastgezet?

[ Voor 14% gewijzigd door nachtnet op 28-08-2005 21:33 ]

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:36
O-) foutje

[ Voor 93% gewijzigd door FDMK op 28-08-2005 21:32 ]

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Atlas schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 21:28:
[...]

Ohja? Ik ging van AMD athlon XP naar P4 en windows wou niet opstarten. Later ging ik van P4 naar AMD64 en windows wou weer niet opstarten! Dus dit klopt niet. Het is niet alleen de Proc maar ook de chipset. "Homie" je moet winxp weer opnieuw installeren.

[ Voor 5% gewijzigd door tdn135 op 28-08-2005 21:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
er zitten geen jumers op anders had ik die allang verandert.....
dus wie denkt er allemaal nog meer dat ik opnieuw windows XP moet instaleren?
ik vindt het wel tegen vallen hoor. ik had altijd gedacht :"windows XP maakt het leven beter het is compitabel als wat"

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-04 19:35

neanderthaler

Are friends electric?

Heb jij of een vriend/familielid etc niet een live-cd bij de hand? Bijvoorbeeld Knoppix? Probeer dat eens. Als dat allemaal OK draait, zou ik zeggen XP opnieuw installeren.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:28

Thandor

SilverStreak

Die '333MHz' processor. Wát voor processor ?
Een Intel Celeron 'Mendocino' of een Intel Pentium II 'Deschutes' ?

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:39
-Heb je de koeler wel goed op de processor bevestigd? Zit die goed strak en zit er koelpasta tussen?
-kan je moederbord de sneller processor snelheid wel aan? Heeft ie daarvoor geen bios update nodig?

http://axrotterdam.blogspot.nl

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
nljagfan schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 21:33:
[...]

Ohja? Ik ging van AMD athlon XP naar P4 en windows wou niet opstarten. Later ging ik van P4 naar AMD64 en windows wou weer niet opstarten! Dus dit klopt niet. Het is niet alleen de Proc maar ook de chipset. "Homie" je moet winxp weer opnieuw installeren.
Maar hij heeft alleen een nieuwe cpu op zijn slot1 mobo geplant, chipset is dus niet veranderd dus dat kan het niet zijn ;)

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-05 07:51
nachtnet schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 21:30:
[...]

fout: ondersteunt je hp vectra met pII333 (fsb66) wel een pII(I)450? (fsb100)

ik denk dat je daar het probleem moet zoeken,

moederbord jumper of zoiets zoeken en die veranderen, (natuurlijk wel de goede jumper zoeken en veranderen.)

of misschien in bios settings

dat de fans wel draaien is niet zo gek

blijkbaar kom je wel door de bioscheck heen..

perongeluk niet een hardeschijfkabel losgetrokken bij installeren? of niet helemaal goed vastgezet?
Dan zou de PC al niet mogen booten toch? En dat doet ie dus wel.
nljagfan schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 21:33:
[...]

Ohja? Ik ging van AMD athlon XP naar P4 en windows wou niet opstarten. Later ging ik van P4 naar AMD64 en windows wou weer niet opstarten! Dus dit klopt niet. Het is niet alleen de Proc maar ook de chipset.
Atlas is inderdaad nogal erg optimistisch. Veranderen van AMD naar Intel betekend automatisch een ander moederbord en dan doet XP inderdaad moeilijk. Maar het is wel mogelijk! Enkel is er wat meer werk dan enkel maar booten. En dat is maar logisch ook.
Maar als je enkel wisselt van CPU zou Windows normaalgezien niet vervelend mogen doen. Tenzij er misschien een speciale CPU-driver ofzo geladen is? Ik zou inderaad eens booten in veilige modus!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

ja het staat vol met spelfouten maar daar kan ik nu ook niets aan doen
:X
Als je weet dat ze erin staan kun je er wat aan doen...

Verder geef je wederom geen specs (het maakt nogal uit of we het hier over een P2-333 naar P3-450 upgrade hebben, danwel P2-333 naar P2-450, bovendien kan het moederbord wel eens de oorzaak zijn van de problemen) en heb je door je uiterst slordige taalgebruik en het niet opzoeken/gebruiken van exacte benamingen niet goed kunnen zoeken (voor een mens gaat "als je wat een pc knutselt dan herken je ze vast" op, helaas zal google of de GoT er niets mee kunnen)

Je bent al vaak zat op de slordigheid van je posts gewezen, maar er verandert helaas bitter weinig. Zo gaat het iig niet :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.