Toon posts:

namen van mp3 doormekaar na format

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo kan iemand mij helpen, ik heb mijn pc geformateerd en al mijn mp3tjes enzo op mijn D partitie gezet. maar nu weer opnieuw windows erop en ik start een mp3tje op en er start ineens een heel ander liedje :X en foto's enzo zie je kan ik ook niet openen.
het gaat om een western digital 200gb IDE

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik ben bang dat je MFT of FAT een beetje door elkaar ligt. Toevallig last gehad van datacorruptie alvorens je de hdd formatteerde?
Of heb je een windows die nog niet overweg kan met schijven groter dan 128GB en hiermee geprobeerd die 200GB te benaderen. Het kan zijn dat windows nogal wat dingen door elkaar gooit (zo had ik ook wat last van datacorruptie op mijn 200GBer die ik onder win2k in probeerde te lezen). Het kan ook zijn dat het in mijn geval ook lag aan het geklooi wat ik ermee heb gedaan :P

Verwijderd

Topicstarter
hij is in 2 partities gedeeld c 100 gb en d iets van 80 ik heb dit weleens vaker gehad na het formateren maar dan ineens werkte het weer. maar toen kon ik niet eens muziek openen.
is er niet iets voor dit probleem dat ik alles weer normaal terug kan krijgen?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2005 21:00 ]

• Denker
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-11-2025
Ik ben eens partities aan het opschuiven en vergroten geweest, maar dacht op een gegeven moment dat 'ie vastliep. Vervolgens heb ik 'm gereset en nu zijn een hoop muzieknummers door elkaar met de verkeerde titels bij de nummers...

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Heb je al eens geprobeerd met CHKDSK je schijf te controleren? Het zou goed kunnen dat je dan je MFT danwel FAT kunt fixen. Misschien even handig te vermelden welk FS je bebruikt en welke Windows je hebt.
Hoe dan ook, het zou kunnen dat je gewoon een aantal "orphaned" files hebt oid, waardoor die niet meer leesbaar zijn.

Verwijderd

Topicstarter
wat is nu weer fs? ik heb windows xp pro sp2

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 21:13:
wat is nu weer fs? ik heb windows xp pro sp2
Filesystem.

Verwijderd

Topicstarter
8 :? het zal wel :+ bedoel je hoe die geformateerd is? dat is NTSF

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:45
Dat doet me denken aan het DJ-Bigfoot syndroom. In de tijd dat er nog 6,4 GB 5,25 inch Quantum Bigfoot harde schijven te koop waren ontstonden er ook problemen met MP3 files. Deze werden random aan elkaar gemixed.

Daar lag de oorzaak echt aan de hardware... heb géén oplossing voor je.

Verwijderd

Topicstarter
damn maar ik heb het zeg maar bijna iedere keer na het formateren en soms is het dan ineens weer als normaal. hopen dat dat dan maar weer gaat gebeuren

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 21:21:
damn maar ik heb het zeg maar bijna iedere keer na het formateren en soms is het dan ineens weer als normaal. hopen dat dat dan maar weer gaat gebeuren
Heb je al geprobeerd te controleren met CHKDSK ?
Op fouten controleren vanaf de prompt

Het programma Checkdisk, de opvolger van ScanDisk, kunt u ook starten via een opdrachtregel. Dat doet u als volgt:

Kies Start >> Uitvoeren en typ chkdsk, gevolgd door een spatie en de schijfaanduiding die u wilt controleren. Typ bijvoorbeeld chkdsk c:.
Checkdisk gaat direct van start en controleert de opgegeven schijf. Let op: u kunt de uitvoering in principe niet onderbreken. Na het controleren zal het programma worden afgesloten en wordt het geopende DOS-venster vanzelf gesloten.

Wilt u gevonden fouten meteen laten herstellen voeg dan aan de opdrachtregel de parameter /F (van Fix) toe: chkdsk c: /F.

[ Voor 59% gewijzigd door Micha op 28-08-2005 21:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja dan krijg je dat dos schermpie maar D partitie doet het nog niet

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 21:36:
ja dan krijg je dat dos schermpie maar D partitie doet het nog niet
het ook dmv CHKDSK /F geprobeerd, wat een fullscan forceert op die drive. en dan zal hij iig wel het eea moeten gaan vinden dat niet klopt.

Verwijderd

BovenHond schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 21:19:
Dat doet me denken aan het DJ-Bigfoot syndroom. In de tijd dat er nog 6,4 GB 5,25 inch Quantum Bigfoot harde schijven te koop waren ontstonden er ook problemen met MP3 files. Deze werden random aan elkaar gemixed.

Daar lag de oorzaak echt aan de hardware... heb géén oplossing voor je.
Belachelijke bewering.. Alsof hardware selectief bepaalde files aan elkaar ging kleven...

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 22:32:
[...]

Belachelijke bewering.. Alsof hardware selectief bepaalde files aan elkaar ging kleven...
Dan zou het idd met alle files moeten gebeuren. Een hdd kan niet zien wat voor files erop staan en hier vervolgens rare dingen mee gaan doen. Corrupt raken kan inderdaad, maar met 1 type file lijkt het me erg sterkt.

Verwijderd

Topicstarter
alles is naar de gal ook foto's en films....

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
niet goed gekeken

[ Voor 87% gewijzigd door 4of9 op 30-08-2005 15:44 . Reden: niet goed gekeken ]

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 15:40:
alles is naar de gal ook foto's en films....
Wat een positieve opmerking :). Wat heb je uiteindelijk allemaal geprobeerd?

Verwijderd

Hdd regenerator kan zuk geneuzel ook oplossen.....

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:45
Terw_Dan schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 23:40:
[...]

Dan zou het idd met alle files moeten gebeuren. Een hdd kan niet zien wat voor files erop staan en hier vervolgens rare dingen mee gaan doen. Corrupt raken kan inderdaad, maar met 1 type file lijkt het me erg sterkt.
het zal ook wel met alle files hebben gebeurt. Maar het viel destijds meerdere personen op met Mp3-files en Bigfoot HDD's. De oorzaak had waarschijnlijk iets te maken met het grote aantal bestanden dat met MP3 vaak in één map staat.

Maar de enige personen die er last van hadden, die hadden een quantum bigfoot 5,25 inch hdd. Echt waar..

Verwijderd

Topicstarter
ik had oude cdtje met xp geinstaleerd sp1... na instaleren sp2 doet alles het weer normaal

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2005 19:09 ]

Pagina: 1