[Exilim EX-Z57 / Docking Station] Opladen

Pagina: 1
Acties:

• DanceTrend
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-01 12:31
Ik ben van plan om een mooie nieuwe cam aan te schaffen en ik denk dat het deze wordt: de Casio Exilim EX-Z57, vanwege het compacte formaat, het grote LCD-scherm en de positieve verhalen (http://www.exilim.de/nl/exilimzoom/exz57/). Maar voordat ik zoveel geld ga uitgeven schoot me iets te binnen; er zit namelijk een accu bij de cam. En als ik op vakantie ga zou ik wel graag de accu tijdens de vakantie willen opladen anders heb je er niet zoveel aan.
Om de cam (accu) op te laden moet ie dus in t docking station staan lijkt me, maar kan ik de accu dan ook opladen als ik m in het docking station heb staan maar niet aangesloten heb aan een PC? Het lijkt me wel, vanwege de AC-adapter, maar aangezien het om een redelijk groot bedrag gaat (voor een student ;)) wou ik het toch even zeker weten :)
Ik weet dat ik ook wel een extra accu kan kopen of een aparte oplader voor de accu, maar dat kost alleen maar weer extra geld!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:15

breinonline

Are you afraid to be known?

Het zou wel heel vreemd zijn als dat niet kon.

Anders dan mail je Casio toch even? Dan weet je zo het correcte antwoord :)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• DanceTrend
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-01 12:31
Ja best een idee, maar ik dacht dit is sneller ;)

[edit]
Mail gestuurd, netjes snel antwoord gekregen:
Thank you for your email and for your interest in our products. You have contacted the European Support Center in Noderstedt, Germany. With regards to your question we would like to inform you the following:

For charging the battery you do not need the camera connected to you PC. You need the cradle connected to the AC adapter that comes with the unit. You need the PC only for downloading and saving your images, etc.

Also the AC adapter works with voltages from 100 - 240 and 50 - 60Hz. Meaning you only need a plug adapter for the socket if goin out of the country.

We wish a nice holiday and a lot of photos.
Het is dus idd mogelijk om de accu in het docking station op te laden zonder m aan een PC te verbinden :) Logisch, maar wou t ff zeker weten :)

[ Voor 90% gewijzigd door DanceTrend op 29-08-2005 12:44 ]