Na aanleiding van een groot aantal posts (Zie hier onder voor een aantal posts) over de Pagefile van Windows in het Battlefield 2 topic, leek het me tijd om eens een echt topic te maken over de 'echte' waarheid van de Pagefile.
Even een screenshot als 'bewijs':

Die 0MB klopt natuurlijk niet, hij is namelijk ingesteld op een 2500MB.
Over die 4GB, ik kwam in ieder geval al een behoorlijk end, namelijk 2,5GB pagefile + 1GB intern werd er gebruikt, is al 3,5GB totaal. Alleen heb ik over deze test al bijna een half uur gedaan, omdat met 10 Prime95's op de achtergrond die de volledige CPU en het volledige RAM + pagefile gebruiken niet echt soepel meer loopt
Heb dus nog even geduld (Of iemand anders test het natuurlijk even
)
secoh schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 16:58:
[...]
De C't meld echter ook dat XP nooit meer dan 1,5 gb swap gebruikt. Ik kan er zelf niets over zeggen, bij mij komt ie nooit verder dan ca. 986 mb
Op de eerste post zal ik meteen terugkomen, en hem ook meteen ontkrachten. Er bestaat namelijk een utility die kan controleren hoeveel pagefile er gebruikt wordt door Windows XP. Deze meet alleen de pagefile, en denk dus niet dat hij ook je normale RAM er ook bij optelt.Bor de Wollef schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 17:16:
[...]
Windows kan uberhaubt niet meer dan 4GB adresseren. Je kunt dan wel een swapfile van 10GB aan gaan maken, nut zal het niet echt hebben.
Even een screenshot als 'bewijs':

Die 0MB klopt natuurlijk niet, hij is namelijk ingesteld op een 2500MB.
Over die 4GB, ik kwam in ieder geval al een behoorlijk end, namelijk 2,5GB pagefile + 1GB intern werd er gebruikt, is al 3,5GB totaal. Alleen heb ik over deze test al bijna een half uur gedaan, omdat met 10 Prime95's op de achtergrond die de volledige CPU en het volledige RAM + pagefile gebruiken niet echt soepel meer loopt
[ Voor 3% gewijzigd door Phyxion op 29-08-2005 07:21 ]
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May