[XP] Muis aanwijzer (pijl) knippert constant

Pagina: 1
Acties:
  • 400 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Schonhose
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-03 08:53

Schonhose

Retro Icoon

Topicstarter
Op de HP Omnibook XE4100 met Windows XP Professional SP2 en alle updates die op het moment van schrijven beschikbaar waren blijft mijn muis aanwijzer irritant knipperen.

Met Kaspersky Antivirus, Hijack This en Spybot-S&D werden geen problemen, virussen of rare processen gevonden.

Ook het updaten van de S3 Twister grafische kaart met de laaste drivers uit 2003 (13.94.12) mocht geen verbetering opleveren.

Het valt me wel op dat wanneer de harde schijf veel activiteit vertoond dit knipperen minder wordt. Verder valt nog op dat er maar liefst 3 monitoren zijn geinstalleerd. In het apparaatbeheer heb ik de twee monitoren die niet gebruikt worden uitgeschakeld.

Dit levert ook niet het gewenste resultaat op. De muis c.q. touchpad draait op IRQ 12 en heeft verder geen conflicten. Wijzigen van IRQ adres kan niet :?

Andere opties geprobeerd aan te passen (snelle initiatie aan en uit e.d.) Toch blijft de muis aanwijzer irritant knipperen.

"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Heb je dit probleem ook in het aanlog scherm of bv. in safe modus? :)

• Schonhose

Schonhose

Retro Icoon

Topicstarter
aanlog scherm ga ik direct voorbij, safe modus zal ik even checken...

Safe modus is mogelijk nog erger dan normaal. Ook bij het afsluiten ("Uw instellingen worden bla bla") knippert hij ook...

Lijkt dan toch een hardware probleem te zijn. Getest met een externe PS/2 muis die net zo hard knippert ongeacht de status (on/off) van het touchpad.

"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Staat je refreshrate/verversingsfrequentie wel op 60Hz zoals hoort bij laptops en tft schermen?

Verwijderd

wwillem schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 17:46:
Staat je refreshrate/verversingsfrequentie wel op 60Hz zoals hoort bij laptops en tft schermen?
Heb je een link of meer informatie waarom voor een TFT scherm dit op 60Hz moet staan ?

• Schonhose

Schonhose

Retro Icoon

Topicstarter
wwillem schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 17:46:
Yup, iets anders wil hij ook niet ;). Het rare is dat de rest van het beeld supper stabiel is. Alleen die muiscursor niet.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:23
Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 22:08:
Heb je een link of meer informatie waarom voor een TFT scherm dit op 60Hz moet staan ?
Omdat dat de verversingssnelheid is van nagenoeg alle TFTjes. Zie je handleiding ;)

Verwijderd

frickY schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 10:24:
[...]

Omdat dat de verversingssnelheid is van nagenoeg alle TFTjes. Zie je handleiding ;)
ik ken zat tft's die de neiging hebben een wazig beeld te geven als je ze op 60hz laat staan. Mijn eigen TFT bijvoorbeeld is pas echt scherp vanaf 75hz. 85hz slikt hij ook. en het ligt niet aan de videokaart want ik heb deze TFT getest op 5 verschillende systemen omdat ik het effect zo raar vond.

• Schonhose

Schonhose

Retro Icoon

Topicstarter
Gisteravond op de valreep de oplossing voor het probleem gevonden. Na lang zoeken in de usenet.archives bleek het volgende aan de hand te zijn.

Het probleem treedt voornamelijk op bij HP laptops met Windows XP Service Pack 2. Op de een of andere manier wordt er een soort van auto capture opgestart die om de haverklap een screendump maakt van je desktop.

Ik kwam hier dus achter naar aanleiding van [rml][ Office XP] Klembord wordt opgevuld met screenshots?[/rml] Het blijkt dus nu dat de muis knippert omdat Windows om de x aantal seconden een screenshot neemt.

Een low-level keyboard hook om de PrintScr knop uit te zetten bleek een oplossing te zijn voor beide problemen _o_

Meer info:
Copy and Paste Problem @ Tech Support Guy
Print SCREEN is Driving me INSANE! HELP! @ VB forums

[ Voor 12% gewijzigd door Schonhose op 22-09-2005 08:10 ]

Pagina: 1