Toon posts:

Nieuwe Laptop "Promedion"

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geachte mede-tweakers.

Ik zoek al een tijdje naar een goede laptop.
Na veel gelezen te hebben hier op het forum ben ik uitgekomen bij Promedion.
Ik ga hem gebruiken voor de dagelijkse bezigheden:
office/internet/chatten, maar ook zal hij gebruikt gaan worden om te gamen.

Nu zit ik met deze 2 config's:

Promedion: M400AE
Specs:

15,1" TFT-scherm SXGA+ resolutie 1400x1050

Intel Pentium-M 760 2.00Ghz (533Mhz FSB)
1 GB Dual-DDR2 533Mhz
80 Gig (5400 RPM)
DVD-CDRW combo

De videokaart is een:
ATI (M26) X700 PCI-Express16x 256MB DDR VGA

De poorten:
1x parallele poort
1x fast infrared poort
4x USB2.0 connector
1x IEEE 1394 firewire poort (Mini Firewire)
SP/DIF digitale uitgang (5.1 channel)
koptelefoon uitgang
microphone ingang
Line-in ingang
VGA(dual-view) aansluiting
S-Video TV-uitgang
modem RJ11
ethernet RJ45
1x PCMCIA Type II poort

De andere config:

PromedionM38AW
Specs:

15,4" breedbeeld TFT-scherm WXGA resolutie 1280x800
Intel Pentium-M 760 2.00Ghz (533Mhz FSB)
1 GB Dual-DDR2 533Mhz
60 Gig (7200 RPM)
DVD-CDRW combo

De videokaart is een:
nVidia Geforce Go6600 (NV43M PCI-Express16x 128MB DDR VGA)

De poorten:
1x 9 polige seriële poort
1x fast infrared poort
3x USB2.0 connector
1x IEEE 1394 firewire poort
SP/DIF digitale uitgang (5.1 channel)
koptelefoon uitgang
microphone ingang
VGA(dual-view) aansluiting
S-Video uitgang
modem RJ11
ethernet RJ45
1x PCMCIA Type II poort

Over het algemeen komen de config's behoorlijk met elkaar overeen.
Behalve de:
Harde schijf -> Welke vaak de bottleneck is in een laptop.
Videokaart -> Welke van deze 2 is beter? De 6600GO met 128mb, of de X700 met 256mb?

Verder maken de kleine verschillen in de poorten voor mij niet veel uit. Ook maakt het scherm niet super veel uit, al heb ik wel wat vragen:

Wat zou je kiezen?
Wat is het grote verschil tussen:

SXGA+ resolutie 1400x1050
WXGA resolutie 1280x800

EDIT: De prijzen:
Promedion: M400AE 1589,84 inclusief BTW
PromedionM38AW 1532,72 inclusief BTW

Bert

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2005 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-10 16:56

Pubbert

random gestoord

De M400A bestaat al een tijdje, de X700 is een stukje sneller dan de 6600, het geheugen maakt daar niet veel bij uit.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visboer32
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-02 14:41

visboer32

Koen

Ik heb zelf de M38AW met o.a. 1,73ghz Pentium M, 1GB DDRII, 100GB harddisk (5400rpm).
De laptop bevalt me prima, de 6600GO loopt echt prima in de laatste games zonder dat ik haperingen krijgt. Heb deze gekozen vanwege het feit dat het een breedbeeld is en omdat deze (toen ik hem kocht) op het moment de enige promedion centrino laptop was met 533mhz DRRII geheugen, nu heeft ook dus dat andere type dat je noemt 533 geheugen. Bovendien wilde ik ook graag een 100GB harddisk.

Ik weet wel dat de x700 256mb kaart sneller is dan de 6600GO 128mb kaart. Echter met de games die je nu speelt zal je daarmee geen groot verschil merken. De kaarten liggen ook niet erg ver uit elkaar, maar de x700 zal toch net een slagje beter zijn. Ga je echter puur voor performance dan heeft de M38AW weer het voordeel dat je een 7200rpm schijf kan kiezen.

Over de resolutie van de schermen kan ik niet veel zeggen, omdat ik alleen die van de M38AW ken en ik moet zeggen dat ik daar geen aanmerkingen op heb, werkt prima en is scherp zat. Ik hou zelf niet van te grote resoluties.

Verder is er nog een verschil dat M38AW vier speakers heeft (geeft bij films wel een mooi effect, niet grandioos, maarja het is en blijft een laptop) maar geen subwoofer. De M400AE heeft twee speakers maar wel weer een subwoofer, hierover kan ik echter weer niet oordelen.

AMD Ryzen 7 5800X | Gigabyte Aorus X570 Pro | 32GB DDR4-3600 CL16 | Gigabyte RTX3080 Gaming OC | Samsung 970 & 960 Evo | Be Quiet 500DX | Samsung 49" Ultrawide LC49HG90 | Fanatec DD1 + Ferrari 488 & Audi R8 wheel | SRP GT pedals | Simetik K2 + Buttkicker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
visboer32 schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 19:22:
Ik heb zelf de M38AW met o.a. 1,73ghz Pentium M, 1GB DDRII, 100GB harddisk (5400rpm).
De laptop bevalt me prima, de 6600GO loopt echt prima in de laatste games zonder dat ik haperingen krijgt. Heb deze gekozen vanwege het feit dat het een breedbeeld is en omdat deze (toen ik hem kocht) op het moment de enige promedion centrino laptop was met 533mhz DRRII geheugen, nu heeft ook dus dat andere type dat je noemt 533 geheugen. Bovendien wilde ik ook graag een 100GB harddisk.

Ik weet wel dat de x700 256mb kaart sneller is dan de 6600GO 128mb kaart. Echter met de games die je nu speelt zal je daarmee geen groot verschil merken. De kaarten liggen ook niet erg ver uit elkaar, maar de x700 zal toch net een slagje beter zijn. Ga je echter puur voor performance dan heeft de M38AW weer het voordeel dat je een 7200rpm schijf kan kiezen.

Over de resolutie van de schermen kan ik niet veel zeggen, omdat ik alleen die van de M38AW ken en ik moet zeggen dat ik daar geen aanmerkingen op heb, werkt prima en is scherp zat. Ik hou zelf niet van te grote resoluties.

Verder is er nog een verschil dat M38AW vier speakers heeft (geeft bij films wel een mooi effect, niet grandioos, maarja het is en blijft een laptop) maar geen subwoofer. De M400AE heeft twee speakers maar wel weer een subwoofer, hierover kan ik echter weer niet oordelen.
En wat vind je van de behuizing?
Is hij een beetje stevig?

En heb je ook enige ervaring met de Service van Promedion?
En hoe heb jij hem besteld? via de site of via een Promedion handelaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visboer32

visboer32

Koen

Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 21:14:
[...]

En wat vind je van de behuizing?
Is hij een beetje stevig?

En heb je ook enige ervaring met de Service van Promedion?
En hoe heb jij hem besteld? via de site of via een Promedion handelaar?
Ik vind de behuizing stevig aanvoelen.
Heb hem via een handelaar besteld, niet via de site zelf.

Over de service kan ik nu nog niets zeggen, ik heb echter wel een mail
gestuurd naar Promedion omdat ik niet tevreden ben over de gebruiksduur
van de batterij (die aangegeven 4 uur haal ik lang niet), daar had ik wel wat meer van verwacht.
Ik heb ook voor deze laptop gekozen omdat deze zo energiezuinig zou zijn, maar dat klopt
dus niet. Ik ben benieuwd hoe ze hierop reageren, kijken of ze een goede oplossing kunnen bieden, aangezien ik de laptop vaak mobiel nodig heb. Het viel me net op de bij de M400AE een veel kortere gebruikersduur wordt aangegeven (2uur), deze tijd kan je ook wel bij de M38AW gebruiken, maar misschien heb ik wel een probleem met accu.

AMD Ryzen 7 5800X | Gigabyte Aorus X570 Pro | 32GB DDR4-3600 CL16 | Gigabyte RTX3080 Gaming OC | Samsung 970 & 960 Evo | Be Quiet 500DX | Samsung 49" Ultrawide LC49HG90 | Fanatec DD1 + Ferrari 488 & Audi R8 wheel | SRP GT pedals | Simetik K2 + Buttkicker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is wel weer minder dan ja.
Maar misschien dat ze dan bedoelen dat het alleen beetje Office/internetten/chatten is.

Verder gaat mijn voorkeur steeds meer naar de: M38AW

Dit omdat hier de 7200 RPM harde schijf inzit, en het verschil met de X700 waarschijnlijk niet al te groot is. Tevens is hij iets goedkoper :).

bedankt voor de snelle reacties :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:01
Is de accu ook swapable? Ik zoek namelijk ook nog steedts een laptop.
Deze ga ik normaliter gebruiken voor school, maar omdat ik redelijk ver moet reizen wil ik er van tijd tot tijd ook een beetje op kunnen gamen.
1 accu heen, 1 accu terug.

The story so far: In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visboer32

visboer32

Koen

Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 23:06:
Dat is wel weer minder dan ja.
Maar misschien dat ze dan bedoelen dat het alleen beetje Office/internetten/chatten is.

Verder gaat mijn voorkeur steeds meer naar de: M38AW

Dit omdat hier de 7200 RPM harde schijf inzit, en het verschil met de X700 waarschijnlijk niet al te groot is. Tevens is hij iets goedkoper :).

bedankt voor de snelle reacties :*)
Ja, maar als ik office/internet/chat dan is ie nog zo snel leeg, das het punt juist. Maar eerst
eens afwachten kijken wat hun reactie is.

@Neodelec:

Ja je kan zo batterijen verwisselen, heel makkelijk. Er is ook een batterij
beschikbaar voor deze laptop die een dubble capiciteit (dus gebruikerstijd) heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Neodelec schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 23:14:
Is de accu ook swapable? Ik zoek namelijk ook nog steedts een laptop.
Deze ga ik normaliter gebruiken voor school, maar omdat ik redelijk ver moet reizen wil ik er van tijd tot tijd ook een beetje op kunnen gamen.
1 accu heen, 1 accu terug.
Je kan 'em toch wel ergens even aan 't net hangen? Mijn ervaring met een laptop is dat je 90% van de tijd lekker via t stroomnet zit te puteren :)

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japsai
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik heb net de M400 met ongeveer bovenstaande specs besteld. Als daar behoefte aan is kan ik tegen die tijd wel mn ervaringen opschrijven.. Tot nu toe iig nog geen klachten over Promedion van mijn kant, laten we hopen dat dat zo mag blijven.
Voor mij was het SXGA+ scherm de reden om voor deze laptop te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
japsai schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 17:57:
Ik heb net de M400 met ongeveer bovenstaande specs besteld. Als daar behoefte aan is kan ik tegen die tijd wel mn ervaringen opschrijven.. Tot nu toe iig nog geen klachten over Promedion van mijn kant, laten we hopen dat dat zo mag blijven.
Voor mij was het SXGA+ scherm de reden om voor deze laptop te gaan.
Wanneer krijg hem binnen?
Ik wacht nog op me loon (2 weken) en dan hak ik de knoop door welke ik neem, dus als je hem daarvoor hebt, zou je dan wat bevindingen willen posten?

Neem jij hem met OS, of zonder? (bovenstaand is namelijk zonder OS in de prijs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoyriderZZ
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:16
Ik ben aan het twijfelen tussen de Promedion M400AE en de Jewel Jade 8080, beide met een SXGA scherm. Grootste verschil tussen deze twee zijn de videokaarten, X700 256MB vs 9700 128MB. En de chipset, promedion is 915, jewel is 855 als ik het goed heb. Dus ik ben ook benieuwd naar de ervaringen!

[ Voor 14% gewijzigd door JoyriderZZ op 30-08-2005 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emielio
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-09 08:16
Hoi,

Laat ik de mensen die een promedion overwegen even waarschuwen, wij hebben op het werk 2 laptops van het merk gehad en deze zijn in het eerste jaar van gebruik meer bij de fabrikant geweest als aan het werk door storingen. accu defect, uitvallen, spontaan rebooten enzzz.

Dus neem dit even mee in de overweging, een laptop kan vaak wel hele goede specs hebben tegeover een mooie prijs, maar dan word er bezuinigd op de rest en dit kan een slechte duurzaamheid tot gevolg hebben.

kwaliteit zit hem in 2 dingen, prestatie en duurzaamheid, dit laatste vergeten mensen nog wel eens mee te nemen in een overweging.

Ik hoop dat mensen hier wat aan hebben.

Groeten Emiel

Opleiding Brandveiligheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Laatst online: 29-09 23:37
welke laptops waren dat dan
als je 2 laptops hebt gehad die het niet goed deden, wil niet gelijk zeggen dat alle promedions gaar zijn.

ik had nog een vraagje: heeft er iemand een foto van het beeldscherm terwijl die werkt? en hierbij graag hun bevindingen over kijkhoek ghosting etc (m400a/e)

en hoe het zit met de geluidsproductie (idle en load).

batterij is een zwak punt dat weetik

[ Voor 49% gewijzigd door jozy op 30-08-2005 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japsai
  • Niet online
Zonder OS. Kan via surfspot veel goedkoper windows bestellen. Moet zeggen dat ik ook een beetje zenuwachtig ben over duurzaamheid, maar het schijnt dat als je pech hebt hetzelfde mee kunt maken met bijv. een acer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
waar bestel je hem japsai?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ikzelf heb nu zo'n 3 jaar de Promedion M9 en heb nog nooit zo'n goede koop gedaan (was destijds wel erg prijzig, maar er was toen nog PcPrive). On-site garantie, 1 keer beeldscherm rood en 2 dagen later kwam er een 'monteur' het scherm fixen. Servicedesk (foon) is ook perfect, 4 maanden geleden mijn laptop laten vallen van 1.50m hoog op de stenen, beeldscherm deed niets meer, servicedesk zei dat het waarschijnlijk een connector was of het pinnetje van de 'energiebesparing/zwart scherm'...dat bleek het dus te zijn. Een robuste laptop die nu nog steeds mee kan komen met zijn 2.4ghz P4. Hopelijk heb je wat aan deze informatie, succes met je keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 13:22:
Ikzelf heb nu zo'n 3 jaar de Promedion M9 en heb nog nooit zo'n goede koop gedaan (was destijds wel erg prijzig, maar er was toen nog PcPrive). On-site garantie, 1 keer beeldscherm rood en 2 dagen later kwam er een 'monteur' het scherm fixen. Servicedesk (foon) is ook perfect, 4 maanden geleden mijn laptop laten vallen van 1.50m hoog op de stenen, beeldscherm deed niets meer, servicedesk zei dat het waarschijnlijk een connector was of het pinnetje van de 'energiebesparing/zwart scherm'...dat bleek het dus te zijn. Een robuste laptop die nu nog steeds mee kan komen met zijn 2.4ghz P4. Hopelijk heb je wat aan deze informatie, succes met je keuze!
Dit is inderdaad een zeer positieve reacte, natuurlijk kun je hier wat mee, het komt er gewoon op neer dat je gewoon vet veel pech kunt hebben, maakt niet uit met welke laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
ik heb de knoop doorgehakt en vandaag bij patch computers in haarlem de promedion m400ae besteld met een p m 760 (2 ghz), 2x 512 ddr2 533, dvd rw, intel wifi 2915, 80 gb 5400 rpm sata harddisk van fujitsu en voor de rest weten de meeste wel. ik betaal 1520 euro incl btw. mooie prijs vind ik zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
jozy schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 17:01:
ik heb de knoop doorgehakt en vandaag bij patch computers in haarlem de promedion m400ae besteld met een p m 760 (2 ghz), 2x 512 ddr2 533, dvd rw, intel wifi 2915, 80 gb 5400 rpm sata harddisk van fujitsu en voor de rest weten de meeste wel. ik betaal 1520 euro incl btw. mooie prijs vind ik zelf.
En welke videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
x700 256 (ati m26)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:23
Ik heb begin dit jaar een promedion D410J. Heb nu mijn 3e probleem al.

De eerste keer was meteen al. De onboard wireless netwerkkaart deed het niet goed. was bijna geen verbinding mee te krijgen. Hij is ongeveer 1,5 maand weggeweest voor reparatie. Ze kwamen toen aanzetten dat het een bekend probleem was met die intel wireless kaarten. Nu heb ik van de winkel dus een pcmcia kaart gekregen.

Een paar maanden erna kwam het volgende probleem. Het geheugen ging stuk. Steeds reboots en blauwe schermen. Weer naar de winkel gebracht en die hebben hem weer opgestuurd. Na 1 - 1,5 maand was ie weer eindelijk terug. Werkte weer prima.

Nu heb ik onlangs scheuren ontdekt in de bovenkant van de deksel!! er komen gewoon scheuren in het plastic bij het scharnierpunt!. De winkel zal nu bellen hoe dat met de garatie zit, omdat er ook lichte krasjes opzitten. Dit komt gewoon daar het in en uit de tas schuiven. Heb hem nog nooit laten vallen of hard neergeklapt. Dit is dus weer afwachten. :( Dacht dat dit alleen bij acer voorkwam maar niet dus :P

Wanneer zal het volgende probleem komen. Heb er nu nog niet echt plezier van gehad :| ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
heb je hem bij een dealer vandaan? want die hebben meestal een voorraad onderdelen liggen waarmee ze snel kunnen vervangen.

wel vage problemen inderdaad.

• japsai
  • Niet online
Ik heb m besteld op de Promedion site. Betaalde iets onder de 1700 inc. Sta dus nu een beetje te kijken van jouw deal! Vraag me af wat het verschil is tussen onze opties?

• jozy
ik heb je toegevoegd op msn japsai. Ger, de eigenaar van patch in hlem, hanteerd de prijs van promedion en geeft daar 10% korting op. BJC computers in zoetermeer, waar ik ook had gevraagd voor een offerte, gaf ook een prijs op die rond de 10% zit. bij hem zou ik 1550 betalen, bij patch 1520 (word wel 1500 :)).

• visboer32

visboer32

Koen

Even tot nu toe over de service, inmiddels heb ik nog steeds (sinds zaterdag) geen antwoord gehad van promedion op mijn gestuurde mail over de korte batterijtijd...

Verwijderd

Topicstarter
japsai schreef op donderdag 01 september 2005 @ 13:27:
Ik heb m besteld op de Promedion site. Betaalde iets onder de 1700 inc. Sta dus nu een beetje te kijken van jouw deal! Vraag me af wat het verschil is tussen onze opties?
Waarschijnlijk heeft Jozy hem zonder OS, dat scheeld al gauw wat euro's

• jozy
ja ik heb hem zonder os en ander overbodig software...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japsai
  • Niet online
ik ook zonder iets, alleen met pixelgarantie. Denk dat t em ligt aan een inkoopvoordeel van detailhandelaar ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japsai
  • Niet online
Vandaag pas is de M400AE bij de dealer aangekomen, ongeveer 10 dagen te laat! Maar goed, als er verder niets aan de hand is ben ik tevreden..

edit 18.45: Ok, uitgepakt, batterij staat op te laden, geen zichtbare defecten, alle optionele modules zitten erin, alle drivers aanwezig. Zelfs nog wat Nero en WinDVD OEM spul.

[ Voor 40% gewijzigd door japsai op 13-09-2005 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-09 00:26
Lieuwe15 schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 19:51:

Nu heb ik onlangs scheuren ontdekt in de bovenkant van de deksel!! er komen gewoon scheuren in het plastic bij het scharnierpunt!. De winkel zal nu bellen hoe dat met de garatie zit, omdat er ook lichte krasjes opzitten.
Zie ik wel vaker, komt door te strak aangeschroefde scharnieren zeiden ze bij de helpdesk. Promedion is eigelijk Clevo btw, een gigantisch chinees bedrijf dat meer dan een miljoen notebooks per jaar produceert en doorverkoopt aan anderen die hun naam erop plakken.

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
ik moet nog ff wachten, had dooie pixels in me beeld.....

japsaaaai, vertel wat je er van vind

Verwijderd

@Japsai:
Kun je misschien wat pics maken van die M400AE?
Zit namelijk te twijfelen en wil graag wat pics zien voordat ik de knoop doorhak. :)

Thx!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2005 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
hey plucky, voor pics en wat benchmarks check dit (wel hongaars maar het gaat om het idee)

http://prohardver.hu/rios3_popup.php?mod=21&id=596

de bechmarks waren nog met de m400A en niet de AE met snellere bus en 533 geheugen. voor de rest is het identiek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japsai
  • Niet online
Is goed, maar heb helaas mn camera morgenmiddag weer in de buurt.. dus dan zal ik s wat posten. Persoonlijk vind ik m iig erg mooi! Tot nu toe 'slechts' anderhalf probleem: wireless LAN module lijkt afwezig, en het Promedion logo kwam beschadigt aan. Nou heeft Clevo er ook nog een alternatief logo bij, met de tekst: 'NOTEBOOK' ..Hoe droog is dat? Chinese humor zeker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Jozy:
Thx voor de link. Daar staat al een en ander op. Goede tip! :)

@ Japsai:
Mooi om te horen dat je tevreden bent. Als je in de loop van de week nog foto's kunt/wilt maken, graag!
En ach, notebook staat toch ook leuk op je laptop. ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2005 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lieuwe15 schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 19:51:
Ik heb begin dit jaar een promedion D410J. Heb nu mijn 3e probleem al.

De eerste keer was meteen al. De onboard wireless netwerkkaart deed het niet goed. was bijna geen verbinding mee te krijgen. Hij is ongeveer 1,5 maand weggeweest voor reparatie. Ze kwamen toen aanzetten dat het een bekend probleem was met die intel wireless kaarten. Nu heb ik van de winkel dus een pcmcia kaart gekregen.

KNIP
het begint al fout:

Als je onboard wifi adapter het niet goed doet, dan laat je je toch niet afscheepen met een PCMCIA dingetje.., laat ze er maar een nieuwe transceiver module in plaatsen dan of een nieuw mobo als dat de oplossing bied...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad!
Ze moeten het maar oplossen. En overigens, het intel WiFi kaartje dat in mijn laptop van de zaak zit, draait hier thuis als een trein. Sowieso nog geen problemen met de Intelkaartjes gehad.
Intussen hebben we nu zo'n 200 laptops op de zaak met zo'n kaartje en nog nooit klachten.

Dus dat verhaal van die winkelier lijkt me eerder een smoesje... :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2005 15:31 ]

Verwijderd

@Japsai

Is het al gelukt om wat foto's te maken???
Ben toch nog steeds wel nieuwsgierig... :*)
Pagina: 1