Toon posts:

[php][pecl] runkit en php5.1

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een week of wat bezig met dit probleem, maar totnogtoe tot nu toe zonder resultaat. Wat ik probeer te bereiken: het compilen van de runkit extensie voor php5.1. Ik heb het volgende zowel met runkit-0.4 als runkit-cvs geprobeerd, en heb het tegen ongeveer 10 php5.1 versies uit cvs geprobeerd en natuurlijk tegen de officiele php5.1rc1.

De foutmelding
Bij het dynamisch laden van de extensie (ook laden in php.ini werkt niet) krijg ik de volgende foutmelding:
code:
1
Warning: dl() [function.dl]: Unable to load dynamic library './misc/runkit.so' - ./misc/runkit.so: undefined symbol: _zval_ptr_dtor in /blabla/index.php on line X

Het compilen van php
PHP is uit cvs / tarball geplukt, vervolgens ./configure gedaan (zie hier voor de compile flags) en gemake'd:
code:
1
make install-sapi install-cli install-build install-headers install-programs
Apache klaagt verder nergens over, en mod_php, evenals de cli php, draait prima.

Het compilen van runkit
Uitpakken van cvs / tarball en ge'phpize'd, daarna ./configure en make. Module uit de modules/ dir vervolgens naar mijn projectdir gekopieerd. Alle stappen op een rijtje: http://public.emielmols.info/runkit.log. Verder is de volgende debugfile aangemaakt: http://public.emielmols.info/runkit_c.log.

Het geheel draait verder prima met php5.0, maar aangezien ik wat andere php5.1 functionaliteit gebruik, zou ik het graag in 5.1 werkend zien. Vreemd is trouwens dat op de runkit-pagina staat vermeld dat 'enkele features enkel werken in php5.1', wat toch suggereert dat het zou moeten draaien. Ik heb ook al enkele keren naar de maker van de module gemaild, maar heb nog geen reactie mogen ontvangen.

Verder heb ik nog even in de php source gespiekt. In Zend/zend_variables.h wordt de _zval_ptr_dtor symbol geexporteerd, maar vreemd kan ie hem bij het laden van de module niet meer vinden. Alle suggesties zijn welkom :).

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2005 19:18 ]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-03 14:33

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Installatie- en configuratievragen horen niet in Programming & Webscripting, maar in een van de Softe Goederen-fora. In dit geval is waarschijnlijk de meeste kennis in Non-Windows Operating Systems aanwezig, en daar zet ik je topic dus ook even neer. :)

PW>>NOS

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Topicstarter
-NMe- schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 19:23:
Installatie- en configuratievragen horen niet in Programming & Webscripting, maar in een van de Softe Goederen-fora. In dit geval is waarschijnlijk de meeste kennis in Non-Windows Operating Systems aanwezig, en daar zet ik je topic dus ook even neer. :)

PW>>NOS
Ok, ik twijfelde stiekem ook wel een beetje :). Verder: het blijkt dat het met de CLI versie van PHP wel werkt, maar met de SAPI dus niet :(.