Toon posts:

[MySQL] Access denied melding bij aanmaken database*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hee,

ik heb een server waarop ik Apache 2.0 en PHP geinstalleerd hebt. Nu kan MySQL niet onbreken, dus heb ik geprobeerd dat ook te installeren. Ik heb de Windows client van MySQL gedownload op de officiele site, uitgepakt in c:/mysql/ en daarna mysqladmin geopend. Nu moet je tabellen kunnen aanmaken door "create databasenaam" te typen.. Nu krijg ik deze melding:

acces denied for user ODBC @ localhost <using password : no >

Wat doe ik fout ?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

mysql -u root -p password

daarna kan je "create database blaat;" doen.

edit: je kan natuurlijk ook ff phpmyadmin op je server zetten en daarmee je DB beheren.

[ Voor 43% gewijzigd door McKaamos op 28-08-2005 18:48 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Gebruik anders even PHPMyadmin, dit komt door de configuratie van mysql. In PHPMyAdmin kun je dit gemakkelijk allemaal instellen zonder console nodig te hebben :)

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-08 12:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Vragen met betrekking tot het installeren van software horen in Software Algemeen, niet hier. Zie ook P&W FAQ - Installatie c.q. SA vragen. :)

Verder heb ik je titel even aangepast; "MySQL probleem" zegt natuurlijk niets over de inhoud van je topic. :)

PW>SA

[ Voor 23% gewijzigd door NMe op 28-08-2005 18:53 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Topicstarter
Dan krijg ikde volgende melding:

acces denied for 'root'@'localhost' < using password : yes >

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 18:48:
Gebruik anders even PHPMyadmin, dit komt door de configuratie van mysql. In PHPMyAdmin kun je dit gemakkelijk allemaal instellen zonder console nodig te hebben :)
Ik wil ook phpmyadmin installeren, maar phpmyadmin moet je ook een database invoeren om te installeren, en die moet ik natuurlijk eerst hebben. ;)

Verwijderd

moet je niet in je cofiguratie je username/pass opgeven voor toegang tot de DB...?

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan ik iets configureren dan..

• software
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-01 18:07
Volgens mij kan dit in my.ini

Verwijderd

Topicstarter
Gevonden:

#password = your_password

Maar waar kan ik dat password dan invullen ..

Verwijderd

zie [rml]FireWurX in "[ MySQL] Access denied melding bij aanmak..."[/rml]

Maar volgensmij moet je met een standaard install gewoon met root zonder password erop kunnen en dus zou PHPMyadmin ook geen probleem moeten zijn.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2005 19:10 ]

• software
Je moet het hekje voor password wegdoen, en je vult na het '=' -teken je wachtwoord in.
Vergeet mysql niet te restarten !

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik heb my-small.ini gekopieerd en my.ini genoemd.. Dat had ik ergens gelezen. Ik heb in my.ini mijn wachtwoord ingetypt.. Maar hoe kan ik nou phpmyadmin installeren? Ik weet nou de databasenaam niet waar ik phpmyadmin kan installeren..

• software
Phpmyadmin heeft toch geen database nodig ?
Gewoon phpmyadmin (http://www.phpmyadmin.net/home_page/index.php) downloaden en de map in je root (htdocs) zeten van je apache server.

Verwijderd

Topicstarter
Kan de mysql extentie niet laden,
Controleer de PHP Configuratie
Documentatie

Die fout krijg ik nu.. ik heb gewoon het wachtwoord ingevuld bij de configuratie ..

Verwijderd

Topicstarter
wat doe ik fout?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

in php.ini (van php dus) wel de extensionsmap opgegeven? want daar staat een dll in die php nodig heeft om met mysql te connecten.
php.ini moet je trouwens in je windowsmap zetten (C:\windows of C:\winnt bijvoorbeeld), en my.ini hoort op de root van C: thuis geloof ik...

edit: als je wil zien of Mysql het doet, kan je ff je phpinfo oproepen door een bestandje op je server in de documentroot te zetten waar in de volgende code staat:
PHP:
1
2
3
<?php
phpinfo();
?>

dat bestandje noem je iets.php (zolang het maar eindigt op .php) en die roep je op via je browser.
dan krijg je alle php informatie te zien

[ Voor 42% gewijzigd door McKaamos op 29-08-2005 10:34 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Pagina: 1