Toon posts:

CPU te warm.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Mijn CPU (P4 1500 mhz) draait constant op 69°C. Ik zet ff een maximum van 70 en nu begint ie af en toe te biepen. Zijn temperatuur schommelt dus. Dus ik veronderstel dat de lezer niet stuk is.

Waar zou deze te warm draaien aan kunnen liggen? Koeler (stock) draait netjes... Als het aan de koeler zou liggen, mag ik hem dan ff vervangen met een Antec koeler die op een P3 zat? (hij is nog nieuw hoor, 6 maandjes oud)

Zijn er nog weetjes die ik moet weten?

Groetjes

Swatje

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:17

rapture

Zelfs daar netwerken?

Computer opendoen en stof uit de koeler halen. Ofwel door te zuigen met een stofzuiger, ofwel eruit blazen door een compressor.

Verwijderd

Wij tweakers doen elkaar constant de groeten, dus groeten hoeft niet. ;)
Zit de cooler er wel goed op, zit er goede coolpasta onder,... ?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2005 18:05 ]

Verwijderd

Heb je genoeg airflow in de case?

Verwijderd

Topicstarter
Die koeler zit er al jaren op. En het is me nu pas opgevallen die temperatuur.

Er zit inderdaad veel stof in, kastje is in 2/3 jaar niet opengegaan.

Verwijderd

Stof is een grote boosdoener, blaas er dat uit men compressor en kijk wat hij dan doet. 9/10 is probleem dan opgelost.

Verwijderd

ja leuk en aardig mar wil je als die fan dood is een anderen kopen ik zou voor de zalman gaan aardig chil zit er bij mij ook in;)en mijn temps zijn ongever op men amd 64+ 3500 uhh wa was het oja :) 30 graden :)dat is chill en stressed draait hij onder een ongeveer 35 :) dus ik sou die boxed eraf trekken zalman erop (is goei kwaliteit)en dan nie zeuren dat hij teheet word dan is je proc vaag :)

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Ik ging maar eens kijken of je heatsink goed contact maakt en of er koelpasta onder zit en op een goede manier :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• brama
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 16:29:
ja leuk en aardig mar wil je als die fan dood is een anderen kopen ik zou voor de zalman gaan aardig chil zit er bij mij ook in;)en mijn temps zijn ongever op men amd 64+ 3500 uhh wa was het oja :) 30 graden :)dat is chill en stressed draait hij onder een ongeveer 35 :) dus ik sou die boxed eraf trekken zalman erop (is goei kwaliteit)en dan nie zeuren dat hij teheet word dan is je proc vaag :)
Wat een MSN-notatie van die tekst. Probeer eens losse zinnen te maken i.p.v. zo'n lange brei!

Overigens lijkt een zalman cooler me niet echt de moeite waard op zo'n antieke P4, zonde van je geld. Advies opvolgen (stof wegblazen) en kijken of de fan nog draait lijkt me afdoende. Evt. beetje WD40 in de fan spuiten, dat smeert de boel.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:09

BCC

brama schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 16:33:
[...]
Evt. beetje WD40 in de fan spuiten, dat smeert de boel.
Silliconenspray werkt beter, omdat die fannetjes allemaal plastic bearings hebben...

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Verwijderd

Mijn p3 866mz loopt ook op 70+, doet ie al een tijdje en het gaat nog goed:P
Binnenkort ook maar es wat aan doen. O-) :D

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Ach hij zal wel blijven draaien :) Intel's kunnen meestal heel wat hebben, hier ook tijden een gedraaid tegen de 80C aan

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Pagina: 1