Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

*DSL aanvragen zonder een telefoonaansluiting

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

• zenith
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hoi,

Enkele maanden geleden hebben wij ons vaste abonnement van KPN opgezegd omdat we bijna alleen maar belden met mobiel etc. Nu heb ik kabel en daar wil ik vanaf (ivm datalimit)

Probleem is echter dat we geen analoge aansluiting meer hebben.

Is het voor mij nu onmogelijk om een DSL aansluiting te krijgen zonder een vast telefoonnummer? Ik heb al gebeld met XS4All en die zeggen dat het onmogelijk is?

Ik hoor het graag

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Direct bij KPN kan het wel, heet ADSL Direct. Of bij ISP als TweakDSL die dit ook aanbieden om DSL te laten opleveren op een ongebruikte koperlijn zonder KPN-telefonie te hebben.

Alle overige ISP's gaan uit van linesharing en zal je dus een KPN-telefonie abonnement moeten nemen weer. Aansluitkosten zijn €47 eenmalig en goedkoopste is maandelijks €9.95 (belbudget).

Als je DSL hebt zonder KPN-telefonie abonnement betaal je vaak wel extra of een toeslag gelijk aan die €9.95 per maand omdat de koperlijn gebruikt wordt zonder KPN-telefonie en je de kosten voor gebruik/onderhoud dus via je ISP betaalt.

Verder was dit gewoon een zoek vraag en niet nodig om een nieuw Topic te openen.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Dit topic is gesloten.