Toon posts:

NFSU 2 loopt opeens vast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit is toch wel heel vaag, heb pas een nieuwe PC met de volgende inhoud:
AMD 3500+
VGA: Asus Nvidia 6800
Ram: 2x 512 MB

Heb het spel gespeeld een dik 3 uur. En de dag erna (vandaag) wilde ik het spel weer hervatten en loopt opeens telkens vast als ik wil gaan rijden.

Ik heb de driver van de videokaart al geinstalleerd want hij gaf het spel slecht weer en daarna was het gefixt.
Dus driver downloaden valt af.

Weet iemand wat dan het probleem is?

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-12 19:42
heb je dan dat de hele pc helemaal nix meer doet en dat alleen reboot helpt ?
moet je net ff iets langer wachten, dan krijg je als t goewd is een foumelding met NV4_DISP.dll ofzo en een 256 kleuren scherm.

dan moet je nieuwe drivers voor je agp poort installen, maar dan niet de agp to pci maar pci to pci, dan schijnt dat verholpen te zijn...

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• Justifier
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-04-2024
Wat zijn de tempraturen van je pc mischien is er iet s te warm geworden.

Verwijderd

Topicstarter
Het vastlopen (probeer het duidelijk te omschrijven): Ik kom in de map, wil een gast geven pof slaat vast het gas geef geluid schokt door... Kan alleen opnieuw opstarten als ik de rest knop op me kast indruk.

Mijn videokaart is een PCI, maar waar staat het ergens dat van PCI to PCI?

Mijn temps in graden:
Mobo: 45
CPU: 46
VGA: 39
HDD: 28

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dit klinkt als een spel, en valt daarmee in een specifiekere groep dan "software algemeen" :)
SA > SPV

Verwijderd

De drivers die jij voor je videokaart geinstalleerd hebt..komen die van de bijgeleverde CD?, of heb je de nieuwste NVIDIA drivers ook geprobeerd? Probeer anders de drivers van OMEGA

Verwijderd

Topicstarter
Eerst de cd, die gaf dus geen goed beeld (spel was wat vierkantig) naar de NVIDIA site gegaan.
Dit gekozen: Download Drivers > Graphics Driver > GeForce and TNT 2 > Windows XP / 2000

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2005 17:40 ]

Verwijderd

Wat bedoel je net met vastlopen? Wat gebeurt er dan exact? Bevriest het beeld gewoon?

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-11 15:39
Heb je al geprobeert het spel opnieuw te installeeren? Zou ook nog kunnen helpen denk ik!

Overigens heb ik het ook al vaak gezien bij NFSU2 dat bepaalde grafische settings niet werken op sommige systeem configuraties. Probeer dus de settings net wat lager te zetten, en dan zou het ook opgelost kunnen zijn.

(Vergeet niet je savegames te backuppen als je opnieuw installeert, anders moet je opnieuw je auto gaan pimpen ;)) Succes!

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Verwijderd

Topicstarter
Wat een vaag spel. Klik ik op difficult settings en dan blijft spel gewoon werken.

Thnx.

• Mafkees
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Hm.. heb je misschien hetzelfde probleem als wat ik heb geplaatst in [rml][ NFSU2] Beeld staat vast bij het starten van een spel[/rml] ?

edit
-----
Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 17:48:
Wat een vaag spel. Klik ik op difficult settings en dan blijft spel gewoon werken.

Thnx.
difficult settings? hoe bedoel je dat precies? :)

[ Voor 46% gewijzigd door Mafkees op 28-08-2005 17:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bij dat ene TV scherm, dan difficult kieze, gaat ie naar de vaste waardes.

• Mafkees
  • Niet online
oh default bedoel je denk ik.. ja, dan doettie het hier ook wel maar ik wil hem op de hoogste details spelen omdat mijn kaart dat makkelijk aan kan....

Verwijderd

Er zit een bug in de nvid forceware drivers mbt "depth of field". Als je nfs2u patch 1.2 installed hebt komt dit aan het licht. Het spel slaat vast als je je Depth of Field in je video menu voluit zet (hoogste details, als je default draait nix aan de hand).

Een oplossing is natuurlijk geen 1.2 patch installen, alleen kan je dan niet meer op de servers komen van EA omdat deze 1.2 wensen.

Er is echter een topic op de nvidia forums met mensen met hetzelfde probleem als jij, lees dit even door.

http://forums.nvidia.com/index.php?showtopic=6424

Er worden hier enkele oplossingen getoond, je kan hier vast mee uit de voeten :).

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2005 01:15 ]

• Mafkees
  • Niet online
Probleem is dat ik geen patch 1.2 heb geinstalleerd vanwege redenen :P Maar ik ga het toch ff doorlezen, bedankt iig!

[ Voor 26% gewijzigd door Mafkees op 31-08-2005 14:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Me to ook geen patch

• Mafkees
  • Niet online
Dit lijkt een oplossing te zijn bij mij:
In the registry under key :
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Video\
i looked for a 0000 key and in this i deleted all key beginning with _speed2
Bij mij stontie onder

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Video\
{F5F815FF-35CD-4BBC-9B7B-98125868D300}\0001

en dus niet onder een 0000 key, gewoon ff kijken onder de Video key in je register.. Daar heb ik twee waardes verwijderd die met een "_speed2.exe:" begonnen en het schijnt te werken :D
Pagina: 1