SB4200E herprogrammeren

Pagina: 1
Acties:

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-01 13:32
ik ben al lange tijd klant van telenet, en ben er over het algemeen vrij tevreden over, nu ben ik onlangs aan een tweedehands motorola surfboard kabelmodem geraakt modelnummer SB4200E (dezelfde als mijn modem in de kelder), nu vraag ik mij af wat ik hier allemaal mee kan doen, ik heb al zitten googlen en zo,

maar kan ik de firmware van mijn huidige modem klonen naar mijn tweedehandsje ? of kan ik de firmware aanpassen naar iets anders ? misschien hebben jullie ideeën en opmerkingen ?

zou ik indien ik aan een tweede exemplaar kom met de twee modems een soort van WAN kunnen aanleggen ? en hoever zou dat dan reiken ?

http://broadband.motorola...tdetail.asp?ProductID=180

dit is alles wat ik over deze modem kan vinden, samen met een paar wazige dingen in het spaans en het frans ...., iets met http://192.168.100.1

Out of the box? What box? There is no box.

Verwijderd

Je kan er andere firmware opzetten waar je verschillende dingen mee kan veranderen. (updates van isp blocken, mac adres veranderen enz) maar met zoon modem aan het netwerkhangen is niet legaal. Omdat de software die erop staat door derden is aangepast.

• successor
hoe doe ik dat, want via het normale netwerkadres, zoals dat van mijn router gaat et dus niet ....

en door derden aangepast , tja tis niet dat dit beestje echt op het kabelnetwerk gaat hangen, ik dacht eerder aan een tweede modem en een paar honderd meter coax ....

dan kunnen de gasten op de lan genieten van internet ...;

[ Voor 55% gewijzigd door successor op 28-08-2005 16:52 ]

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
modems verbouwen is vermindert legaal :? ik heb ook het idee dat hier toch vrij snel een slotje op zit, omdat andere users (oa ik zelf) ook benieuwd zijn naar zulke dingen, echter het is niet te controleren als je het ook daadwerkelijk daarvoor gaat gebruiken

404 Signature not found

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hoho...

Zolang niet voorgesteld wordt om zonder te betalen te internetten of hogere snelheden te verkrijgen (en dat lees ik hier niet), is er niets illegaals aan de hand.

Wat wel fout is, is dat een vraag over Internetapparatuur in Overige Hardware gedumpt is :o

Move OH -> Internet & Telefonie

Andere firmware op zo'n modem zetten is maar het halve verhaal- de firmware maakt verbinding met de uBR. De uBR geeft vervolgens de modem een bootfile. Zonder geldige bootfile kan je modem niets. Als je dus thuis iets met wat coax wil doen, moet je iets hebben dat de uBR-functie kan nabootsen. Dat is non-triviaal :o

Overigens is het in het verleden mogelijk geweest om bij SB4100E modems op het chello netwerk (NL) te knoeien met de bootfile. Dat leidde wel tot illegale gevolgen, dus detail ga ik hier niet geven, maar wat wel gezegd kan worden is dat dat een eenmalig iets was, reken er niet op dat dat nu nog zou kunnen, al helemaal niet bij een andere provider.

Oslik blyat! Oslik!

• successor
dus ik kan niet simpel van modem tot modem verbinding maken ?

tja, dan zal de modem voor "andere doeleinden" gebuikt worden ...

Pagina: 1