Ik heb sinds vanochtend een probleem met mijn trouwe oude Compaq Proliant 800 server. Hij wil niet meer booten naar Windows. Het probleem is ontstaan na een poging gedaan te hebben om er een IDE schijf bij te zetten. Deze IDE schijf werkte niet goed en heb ik er daarna weer uitgehaald. Sindsdien krijg ik de server niet meer overeind. (Ik heb bij het plaatsen van die schijf geen instellingen veranderd) Het opstarten gaat alsvolgt:
No SCSI boot device found
SCSI bios not installed!
De schijven worden daarna wel netjes herkend, maar dan verschijnt de volgende melding:
Non-system disk or disk error
Replace and strike any key when ready
Booten van CDROM en floppy gaat prima. De bios kan ik alleen nog maar benaderen via mijn SmartStart CD. Hiermee heb ik geprobeerd de boel weer te herstellen, maar dit had geen succes. Na een paar uur proberen en zoeken op internet over dit probleem is mijn hoop dat het weer gaat werken weg gezakt.
De schijven die in het systeem zitten:
Compaq 9,1GB schijf (SCSI ID=1)
Compaq 9,1GB schijf (SCSI ID=2)
IBM 2,25GB schijf (SCSI ID=8)
En de SCSI controller zijn een Compaq Ultra-Wide SCSI controller en de AHA-2940AU v1.32.
No SCSI boot device found
SCSI bios not installed!
De schijven worden daarna wel netjes herkend, maar dan verschijnt de volgende melding:
Non-system disk or disk error
Replace and strike any key when ready
Booten van CDROM en floppy gaat prima. De bios kan ik alleen nog maar benaderen via mijn SmartStart CD. Hiermee heb ik geprobeerd de boel weer te herstellen, maar dit had geen succes. Na een paar uur proberen en zoeken op internet over dit probleem is mijn hoop dat het weer gaat werken weg gezakt.
De schijven die in het systeem zitten:
Compaq 9,1GB schijf (SCSI ID=1)
Compaq 9,1GB schijf (SCSI ID=2)
IBM 2,25GB schijf (SCSI ID=8)
En de SCSI controller zijn een Compaq Ultra-Wide SCSI controller en de AHA-2940AU v1.32.
[ Voor 4% gewijzigd door koos.d op 28-08-2005 17:37 ]