Toon posts:

Ruzie met Dell over processor! Graag advies!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kort samengevat: Ben in het bezit van Dell p3-550 via pc prive project werk. Volgens specs had er een coppermine (256 cache) proc in moeten zitten. Dell heeft echter een oudere katmai p3 550 (512 cache)geleverd. Ik vind dit onbehoorlijk. Dell beweert dat ze wijzigingen mogen aanbrengen in de configuratie volgens de verkoopvoorwaarden. Daarnaast beweren ze dat een katmai even snel is als coppermine op bx board (is dit waar??). Ik ben het hier niet mee eens en wil dus ook graag advies van jullie wat te doen!

Alvast bedankt.

Bart

• snakeye
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:56
Die coppermine is een snellere verse van de p3 (ook duurder). (Die heeft full speed L2 cache en is gemaakt met 0.18 micron i.p.v 0.25). Hij is dus sneller dan de oude katmai.

De vraag is of je er evenveel voor moest betalen of heb je korting gekregen omdat er een katmai in zit. Die katmai is volgens mij goedkoper dan de cupmine. (scheelt dell dus geld)

Je hebt voor de cumine betaalt dan moet je hem ook krijgen!!!!

Suc6

Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..

Verwijderd

wat stond er op de rekening ? een 550E of gewoon een 550 processor....?

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

zeker niet waar dat die dingen even snel zijn. Je moet echt een nieuwe krijgen, je hebt niet gekregen wat je betaald hebt, oplichterij noemen ze dit ook wel eens

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:06
Ik kan me voorstellen dat de verkoopwaarden voorwaardelijk zijn. Op het moment dat ze je de computer verkopen moet hij nog in elkaar gezet worden dus het is maar de vraag of ze alle anderdelen kunnen krijgen. (Stel dat je een PIII 800 gekocht zou hebben en Intel kan ze tijdelijk niet leveren).
Wat ik dan wel raar vindt is dat ze er een goedkoper onderdeel inzetten dat oorspronkelijk de bedoeling was, ik denk niet dat dat wettelijk is toegestaan (maar ben gee n jurist dus kan het fout hebben). Als ze geen snellere proc. willen geven heb je denk ik wel het recht om de verkoop te annuleren.

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:06
Overigens denk ik wel dat je sterk staat want volgens hun redenatie hadden ze er ook een P3 550 celereon in kunnen zetten. P3 550 coppermine en p3 550 katmei staan apart vermeld in verkooplijsten met verschillende prijzen en mogen dus niet gelijkwaardig gesteld worden.

Verwijderd

Op het moment dat je gekozen hebt voor de Dell pc ben je ook accoord gegaan met hun verkoopvoorwaarden. Aangezien daar vast dit soort gevallen in beschreven staan, heb je vrij weinig om op te staan. Als je het er niet mee eens bent, dan had je de overeenkomst niet aan moeten gaan (zo denken bedrijven zoals Dell, Laser, compaq, voor jou 10 anderen). Het is gewoon flink balen dat je op deze manier genept bent :(

Overigens de kanalen die Dell gebruikt om processoren in te kopen zijn anders dan die voor de consumentenmarkt gebruikt worden (contracten met Intel, grote aantallen => hoge kortingen), prijzen zullen inkoop voor Dell dus niet zo gek veel verschillen van elkaar (katmai en copper), en daar hebben ze al rekening mee gehouden bij de prijsopstelling van het produkt.. Je hebt in dit geval gewoon vette pech....

Verwijderd

Het kan dan wel zo zijn dat prijs en/of configuratiewijzigingen onder voorbehoud zijn maar dan toch zeker niet zonder daar vooraf contact met de klant over te hebben . Voorwaarden of niet . Ik geloof dat je heel sterk staat als je niet accord gaat . Ik zie m'n autodealer al aankomen ja sorry de 100 pk benzinemotoren waren tijdelijk niet op voorraad dus nu hebben we een 100 pk turbo diesel erin gezet , ja daag hou die shit dan maar .

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
ehh mensen ding heet deschuttes (of hoe je dat ook spelt niet katmai..)
maar goed dat geeft niet..

heb je op papier staan dat je een Coppermine zou krijgen ?
of staat er gewoon p3 550..
want dan hebben ze gelijk.. een p3 550 is een p3 550.. jij voelt je genaaid.. maar zij trekken dan toch aan het langste eind ben ik bang.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:16
sorry maar een dechutes is een p2 core 0.25 micron. de katmei is de p3 0.25 micron en de coppermine de p3 met 256kby l2 on die in 0.18 micron
Die coppermine is een snellere verse van de p3 (ook duurder). (Die heeft full speed L2 cache en is gemaakt met 0.18 micron i.p.v 0.25). Hij is dus sneller dan de oude katmai.
uhmmm de katmai versie's zijn vaak duurder dan hun coppermine tegenhangers omdat de off die l2 erg duur is.

Dus al dell in de voorwaarden heeft staan dat er een duurdere cpu geleverd zal worden bij calamiteiten is dat ook gebeurd.
Pagina: 1