Boot problemen na installatie nieuwe cooler

Pagina: 1
Acties:

• Rmanen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05 13:48
Beste mensen,

Ik heb gisteren een nieuwe CPU koeler geinstalleerd, een Nexus Socket 775 ipv de Stock koeler. Toen ik toch bezig was heb ik ook maar meteen een beetje gesleeved. Nu zet ik alles weer in elkaar en tijdens de boot ziet hij eerst maar 139mb geheugen, alle opvolgende keren ziet hij maar 999mb geheugen van de 1024mb. soms wil hij wel verder booten, soms niet. Wanneer ik eenmaal bij het dual boot menu ben beland, kan ik kiezen uit MCE 2005 of XP Pro SP2. Als ik MCE kies, reboot hij. Als ik XP SP2 kies, krijg is zo'n stop error die ervoor zorgt dat er geen verdere schade aan het systeem is. Ik heb een verse install geprobeerd van XP, 2000 en MCE, maar iedere keer krijg ik zo'n stop error. Elke stop error geeft een andere versie, zoals IRQL not less or equal to.

Ik heb werkelijk geen idee hoe dit kan komen, volgens mij zit alles nl goed en de search en google helpen mij niet echt verder, omdat ik geen idee heb waar ik naar moet zoeken.
Als iemand mij een schopje in de goede richting kan geven zou ik al heel blij zijn.

PS Mijn Mobo is een ASUS P5AD2 Premium met daarop een intel P4 530

Dank

Rob

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-05 16:12
als je verder niks hebt gedaan, behalve een andere koeler geinstalleerd....dan ligt het waarschijnlijk daar aan :)

'misschien dat ie niet goed kontakt maakt oid.....wat zijn de temps in de bios ? of als je de koeler vastpakt ?

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:28

Thandor

SilverStreak

• Heb je tijdens het sleeven geen kabels stuk gemaakt o.i.d. ?
• Heb je ESD maatregelen genomen ?
• Zit het geheugen nog goed in het slot ? ('Reseat' het anders een keer)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Rmanen
Mijn Cpu temps zijn heel redelijk 60 graden, ESD maatregelen......tja een beetje maar niet veel, ik ga zo na mn werk wel even geheugen reseaten en als dat niet werkt moet t mesh der maar weer af :(

• Rmanen
Ok ik heb mijn geheugen gereseat en ook in de andere banks gedaan, het vreemde was dat de eerste keer dat ik hem bootte na van bank verwisseld te zijn hij wel 1024mb vond, de 2e keer werd t weer gewoon 999mb. ik heb ook de ramplankjes afzonderlijk van elkaar erin gedaan, (2x512) bij de een vond hij 147 en bij de ander 499.

Een aantal andere meldingen die ik heb gehad tijdens het opstarten van windows zijn:
Page fault in nonpaged area en Bad System config ...

Ik heb in de bios gekeken naar de voltages van de afzonderlijke lijnen en daar zag ik niet veel vreemds (3.32,5.2 en 12.144 dacht ik). Daarom denk ik niet dat het de bekabeling is, of zit ik hier verkeerd te redeneren?