[XP] Remote Desktop sessie wordt plotseling verbroken

Pagina: 1
Acties:
  • 267 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• p-de-geus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-12-2025
ik heb een machiene met WinXP draaien als server.
voor het beheer gebruik ik Remote desktop.
echter als ik verbinding maak en in heb gelogd krijg ik vrij snel(lees binnen enkele minuten)
de melding: "Het coderen van de gegevens is mislukt. de sessie wordt beeindigd. probeer opnieuwe verbinding met de externe computer te maken.".

dit gebeurd elke keer. ik heb dit met mijn laptop geprobeerd waar WinXP op draaid. op mn pc waar Win2000 op draaid gaat het wel goed.

aan de help heb ik niks en heb ook al in de FAQ van dit forum gekeken maar kon niks vinden waar ik wat aan heb.

EDIT:
Ik weet nu dat het alleen fout gaat als ik draadloos met mn netwerk ben verbonden.

[ Voor 39% gewijzigd door p-de-geus op 06-09-2005 16:24 ]

dSLR: Nikon D5300;

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Vertaal die melding naar het Engels en probeer het dan nog een keer bij MS's Knowledge Base...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• p-de-geus
ik weet nu waar het aan ligt maar ik weet geen oplossing voor als ik het toch draadloos wil doen.
moet ik misschien de draadloze instellingen veranderen ofzo??zo ja dan zou ik niet weten wat ik aan moet passen en waarin.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Als het alleen gebeurt wanneer je wlan gebruikt zou ik 2 dingen doen:

1) goed kijken of je geen "klapperende" verbinding hebt (eventlog staat meestal wel wat in m.b.t je netwerkadapter die Ip released bijvoorbeeld)
2) de mogelijkheid opzoeken om retry van je RDP sessie te gebruiken.

Ik weet even niet meer hoe het precies heet, maar je hebt met 2003 Server en XP SP2 d mogelijkheid om een bepaalde tijd de RDP verbinding te laten 'zweven' om 'm weer terug op te pakken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

heb je toevallig ook pcAnywhere erop zitten?? if so moeje die ff dellen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 18:58:
Wat jij bedoelt is een webbased remote desktop en het probleem was met de standaard remote desktop neem ik aan.

En als je bedoelt om het met pcanywhere te proberen of het dan ook voorkomt had dat er duidelijker in mogen staan. :*)

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 11:52:
Wat jij bedoelt is een webbased remote desktop en het probleem was met de standaard remote desktop neem ik aan.

En als je bedoelt om het met pcanywhere te proberen of het dan ook voorkomt had dat er duidelijker in mogen staan.
Waar je dat uit meent op te maken snap ik niet hoor.
Hij bedoelt juist te zeggen "als er PCAW opstaat, die eraf gooien".

Waar jij webbased vandaan haalt?

Verwijderd

Komt denk ik door het nederlands dat hij gebruikt zag het "delle" denk ik verkeerd.

Mischien helpt het als mensen eens normaal nederlands gebruiken op het forum,
Zodat andere gebruikers het in 1 keer snappen wat men bedoelt

• p-de-geus
BackSlash32 schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 18:55:
Als het alleen gebeurt wanneer je wlan gebruikt zou ik 2 dingen doen:

1) goed kijken of je geen "klapperende" verbinding hebt (eventlog staat meestal wel wat in m.b.t je netwerkadapter die Ip released bijvoorbeeld)
2) de mogelijkheid opzoeken om retry van je RDP sessie te gebruiken.

Ik weet even niet meer hoe het precies heet, maar je hebt met 2003 Server en XP SP2 d mogelijkheid om een bepaalde tijd de RDP verbinding te laten 'zweven' om 'm weer terug op te pakken.
1) in het logboek staat niks over mn netwerkadapter

2) ik kan geen instelling vinden die daar op lijkt

• p-de-geus
Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 18:58:
die staat dr niet op maar wel Remote Administrator, wat iet uitmaakt.
het probleem zit het juist alleen als ik via mn draadloze netwerk een sessie maak/met een sesie bezig ben.

• Magrathean
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-02 23:15
Ik heb hetzelfde probleem! 2 x zelfs.

Mijn schoonvader maakte met zijn oude pc via RDP en een VPN client connectie met zijn werk. Zijn PC hangt via WLAN aan het internet (PC - WLAN - ADSL Router/modem - internet). Dit werkte prima. Nu heeft hij een gloednieuwe PC, XP Home edition, en om de zoveel minuten klapt zijn RDP sessie eruit (via hetzelfde mechanisme). Waar kan dit aan liggen? Ben al úren aan het zoeken via google en alhier... kan geen goeie oplossing vinden.

Ikzelf connect via RDP mijn laptop (XP Prof SP2) via WLAN naar mijn desktop (XP Prof SP2). Intern dus, op IP 10.0.0.X. Desktop is dus server. Poortje op router is geforward naar desktop PC. Ook hier knalt de connectie eruit, met dezelfde melding als de eerste post in dit topic. Soms disconnect ie meteen na het inloggen (bij het "opbouwen" van de remote desktop op mijn scherm), soms na 10 minuten..... soms ook pas na een half uur. Het is vaak een kwestie van 10 keer opnieuw connecten, en dan blijft de connectie staan.

Heeft iemand énig idee wat er allemaal aan de hand is?

Ik lees iets over klapperende netwerkkaarten bij WLAN verbindingen.... hoe check ik dat nou precies? Is dit een waarschijnlijke reden? En hoe kan het dat ik in mijn directe omgeving 2 x een soortgelijk probleem heb, en ik er op internet practisch niets over lees? Het is wel heel toevallig dat het probleem bijna nooit voorkomt, maar ik het 2 x heb?

Ik hoop dat iemand me kan helpen!!! _/-\o_

...want er zit één fout in enkelvout maar meer fout in meerfout

Pagina: 1