[XP] Beveiligde mappen na een backup

Pagina: 1
Acties:

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Hoi,

Ik heb een probleem,
Ik heb dmv Acronis TrueImage een image file van mijn hardeschijf (laptop) c partitie gemaakt. En deze via het netwerk naar een andere machine gekopieerd.

In TrueImage is de mogelijkheid om je image the "exploren". De image wordt dan aan een drive letter gekoppelt, en het lijkt nu net alsof mijn "f schijf" de "c schijf" van mijn laptop is.

Dat werkt allemaal perfect..

MAAR,
documents and settings\username...
Daar stond in mijn windows installatie altijd een wachtwoord op.. gewoon een simpel windowsXP account met wachtwoord. (ntfs)

Als ik nu in die image (f schijf) daar probeer in te komen, zegt die dat ik geen rechten daarop heb..
En de orginele windowsXP installatie op de laptop heb ik al weggegooid..

Iemand enig idee wat er hier aan de hand is? zijn die files nu ge-encrypt? en hoe kan ik er voor zorgen dat deze weer ge-decypt worden?

Heb al een tijdje op het internet/tweakers lopen zoeken..Maar nergens echt wat kunnen vinden:(

Alvast hartelijk bedankt!

Groetjes,

Joost

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kijk eventjes in de mooie Windows Operating Systems FAQ - hier staat je vraag letterlijk in :)

Verder is dit meer een specifiek probleem met Windows dan iets wat in Beveiliging & Virussen thuishoort - ik zet je topic dan ook nog even in Windows Operating Systems :)

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:51

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Zoek maar eens op "take ownership".

(Of zoals hierboven gezegd wordt de FAQ van WOS.)

[ Voor 154% gewijzigd door FlipFluitketel op 28-08-2005 15:18 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• FireFly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-11-2024
Take ownership is de beste oplossing.
In Windows XP HOME kan je dit doen in veilige modus.
Rechtsklik map, eigenschappen, beveiliging, geavanceerd, eigenaar, jouw gebruiker aanduiden en vinkje aanvinken voor submappen, toepassen.

• TripleQ
  • Niet online
owkeey

Bedankt voor de reacties, en excuus voor verkeerde topic plek..

Maar...

Ik volg die pagina van microsoft..
Zodra ik bij stap 3 ben...

3. Click Advanced, and then click the Owner tab.
Krijg ik een melding..
"U ben alleen gemachtigd om de huidge eigenaar van "joost" te bekijken" (joost is de directory in documents and settings)

Verder zie ik dat er een gebruiker bestaat (met ipv een naam een vaag nr) er rechten op heeft.
Dit zal dan wel de orginele gebruiker zijn geweest in de oude installatie.

Maar ik zoek nu verder:)

Heb trouwens windows XP pro...

Hmm

Denk dat ik die rechten niet kan aanpassen omdat het in een image bestand zit....waar ik niet in kan schrijven:(

En eerst de directory kopieren naar een andere lokatie kan ook niet...geen rechten toe

Wordt nu wel lastig zeker :(

Vanavond maar eens die image terugzetten naar een andere hardeschijf..

En vervolgens kijken of ik dan wel ownership kan overnemen..

[ Voor 76% gewijzigd door sanfranjake op 29-08-2005 15:13 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Jups kijk even in de Windows Operating Systems - FAQ, staat het allemaal letterlijk in, ook wat te doen als je de boel versleuteld had. Verder is het de bedoeling dat je uitgebreid zelf aan de slag gaat voor je een topic opent. In de vier berichten boven me, die ik heb samengevoegd naar één, zie ik eigenlijk alleen maar dingen die je heel eenvoudig zelf uit kan vinden. als je binnen 24 uur de laatste poster bent, kan je je bericht aanpassen, met de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif rechtsbovenaan je bericht. Ik heb dit nu even voor je gedaan dus jij ziet het knopje niet meer. Houd er in het vervolg wel rekening mee :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• TripleQ
  • Niet online
Nou sorry hoor,

Maar er stond in geen enkele faq dat als je een gemounte image hebt, dat je dan niet de rechten kon aanpassen,

OK..Dat is vrij logisch..Maar ik had er gewoon ff niet aan gedacht,
Verder is het de bedoeling dat je uitgebreid zelf aan de slag gaat voor je een topic opent
Ik had al een halve dag speurwerk op internet erop zitten...
Maar ik zocht telkens oplossingen in combinatie met dat het in een imagefile zat...Daar had ik dus weinig succes mee..

Maar goed..Zoals ik al zei
Vanavond ga ik het weer verder proberen.
Ben nu op mijn werk
Pagina: 1