Welke schakel is er nu kapot ?

Pagina: 1
Acties:

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

Topicstarter
Heb hier een abit KT7-raid mobo met 2 dvd-spelers, 3 HD's en een GF4200 kaart erin.

Dit is eigelijk mijn download moviebox waar ik de schijven ivm snelheid anders wilde configurern. Hiervoor moest de kast open om de ide kabels te wijzigen. Tot zover helemaal niets aan de hand.
Kast dichtgeschroeft en power erop.... en toen bleef het helemaal stil.

Geen piepje, geen ledje ging branden HELEMAAL NIETS.

Andere voeding gepakt die het in de pc waar deze uitkwam gewoon deed. Aangesloten in de probleem kast en geeft daar geen sjoege... Voeding weer terug in originele pc en draait weer vrolijk... 8)7

Conclussie: voeding die erbij gepakt is werkt

Hoe kom ik er nu in vredesnaam achter welk onderdeel hier het probleem aan het leveren is ???

Is er bijvoorbeel een manier om een voeding te laten draaien zonder deze in een pc te hangen ?

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
ja, je moet dan bepaalde draadjes met elkaar verbinden. Maar met die andere voeding doet je computer het toch nog steeds niet? Je hebt een hele rare vorm van Nederlands in je post staan, zorg dat dat eens goedstaat. Je zoekt zelf maar op google hoe je een voeding aanzet zonder mobo e.d. En zorg ervoor dat je een complete specslist heb, ook van je voeding. En wanneer deed je config het nog wel? Heb je al geprobeerd met een minimale config te starten? Heb je uberhaupt de FAQ en het forum doorzocht (daar geloof ik namelijk niets van).

• Gompy58

Gompy58

Topicstarter
Wat er met mijn nederlands aan de hand is mag jij me zeggen. Op 1 spelfout na zover ik deze zie is daar niets mis mee. Gaat het hier echter niet om.

De specs van dit systeem staan er overigens wel, zover dit relevant is. Kan me niet voorstellen dat de merken van HD's bijvoorbeeld er toe doen. maar goed;

Bij deze
[list]
• Abit KT7-Raid moederbord
• AMD duron 1300
• 512 mb geheugen ( 1 *256, 2 * 128)
• Q-Tec 400w PSU
• 3 * WB800bb harddisk.
• 1 *dvd speler
• Windows 2000 Uk

Ik heb geprobeerd de pc met minimale config te starten, dwz alleen floppy drive en videokaart. Ook geprobeerd zonder videokaart dus alleen floppy drive eraan. Maakt niets uit.
Het zelfde resultaat kwam als ik de voeding die werkt in de andere kast, probeer te laten starten door deze NIET aan te sluiten op het moederbord maar wel te belasten met een floppy drive.

Deze laatste poging gedaan omdat hier de post te vinden is dat je een voeding in ieder geval met een bepaalde belasting enkel kan starten.

Zo, NU een beetje tevreden The_Virus ? Ik stel alle hulp erg op prijs ,maar vind het jammer dat je conclussie erg snel getrokken is. Heb getracht relevante info te melden. Wat maakt het uit welk os erbijv gebruikt word als het al fout gaat bij de spanning.

Overigens, PC heeft altijd zonder enig probleem gedraaid. Systeem kan zonder enig probleem een paar weken 24/7 up zijn.

De originele voeding werkt WEL in een andere pc, maar los krijg ik er niets mee gestart. Als mobo kapot zou zijn, zou er zonder koppeling met het mobo toch op zijn minst iets moeten opspinnen of een peep geven.

[ Voor 8% gewijzigd door Gompy58 op 28-08-2005 15:03 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hmmm, ik zie dat je een brakke PSU gebruikt in combinatie met een plank die berucht is vanwege de rotte elco's die erop zaten.
Kijk eens of die dingen niet bol staan, danwel opengebarsten zijn, want dat zou kunnen verklaren waarom je systeem niets meer doet.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Terw_Dan schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 15:09:
Hmmm, ik zie dat je een brakke PSU gebruikt in combinatie met een plank die berucht is vanwege de rotte elco's die erop zaten.
Kijk eens of die dingen niet bol staan, danwel opengebarsten zijn, want dat zou kunnen verklaren waarom je systeem niets meer doet.
Zie ook hier MSI K7T kapot door lekkende condensatoren *pics* voor plaatjes van hoe ze _niet_ moeten zijn :P

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Gompy58

Gompy58

Topicstarter
mmm, ben bang dat die picjes eea duidelijk hebben gemaakt :/

Condensatoren zijn williswaar niet volledig opgegespongen maar op een paar zat idd een klein beetje bruin spul dat als ik er overheen veeg weg te halen is. De een staat wat boller dan de ander. Vrees idd dat ik het in die hoek moet gaan zoeken. Toch vreemd overigens dat zoiets zich pas openbaard als je het systeem opnieuw aan wil zetten. De pc staat namelijk bijna latijd aan...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Gompy58 schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 15:18:
mmm, ben bang dat die picjes eea duidelijk hebben gemaakt :/

Condensatoren zijn williswaar niet volledig opgegespongen maar op een paar zat idd een klein beetje bruin spul dat als ik er overheen veeg weg te halen is. De een staat wat boller dan de ander. Vrees idd dat ik het in die hoek moet gaan zoeken. Toch vreemd overigens dat zoiets zich pas openbaard als je het systeem opnieuw aan wil zetten. De pc staat namelijk bijna latijd aan...
Dan zijn inderdaad de condensatoren brak. Grote kans dat als je die vervangt het weer prima werkt.

Vaak is het zo dat zo'n plank nog wel blijft werken, en als je pc lang aanstaat dan kan het zijn dat hij gewoon door blijft lopen, tot je een keer reboot.

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-05 10:42
The__Virus schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 14:43:
ja, je moet dan bepaalde draadjes met elkaar verbinden. Maar met die andere voeding doet je computer het toch nog steeds niet? Je hebt een hele rare vorm van Nederlands in je post staan, zorg dat dat eens goedstaat. Je zoekt zelf maar op google hoe je een voeding aanzet zonder mobo e.d. En zorg ervoor dat je een complete specslist heb, ook van je voeding. En wanneer deed je config het nog wel? Heb je al geprobeerd met een minimale config te starten? Heb je uberhaupt de FAQ en het forum doorzocht (daar geloof ik namelijk niets van).
dat is niet zo moeilijk, ff een plaatje opgezocht om het makkelijker uit te leggen.
Afbeeldingslocatie: http://xtronics.com/reference/images/atx_pinout.GIF

je moet het 4e en het 5e pinnetje vanaf linksboven met elkaar verbinden( het 1e pinnetje bevat 2 draadjes maar die moet je als 1 rekenen.) dus de zwarte onder het lipje en de groene er naast

[ Voor 3% gewijzigd door __xeno__ op 29-08-2005 01:16 ]

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
__xeno__ schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 01:15:
[...]

dat is niet zo moeilijk, ff een plaatje opgezocht om het makkelijker uit te leggen.
[afbeelding]

je moet het 4e en het 5e pinnetje vanaf linksboven met elkaar verbinden( het 1e pinnetje bevat 2 draadjes maar die moet je als 1 rekenen.) dus de zwarte onder het lipje en de groene er naast
Dat mag gewoon elke willekeurige zwarte zijn naar mijn weten :) aangezien ze over het algemeen elke ground kabel aan elkaar knopen in de voeding

[ Voor 7% gewijzigd door MewBie op 29-08-2005 09:58 ]

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• Gompy58

Gompy58

Topicstarter
TOPPERTJE Xeno, hartstikke bedankt hiervoor. Is weer eens wat anders dan een ... nee, laat maar zitten. Thanks!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
__xeno__ schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 01:15:
[...]

[afbeelding]

Ik geloof dat heel officieel de ATX Power-On schakeling pin 4 en pin 6 met elkaar verbindt, maar zoals al werd geroepen werkt in principe iedere zwarte draad, aangezien dit allemaal ground kabels zijn.
Pagina: 1