Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scenic20
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-07 15:28
Ik wil in de volgende week een nieuwe PocketPc gaan kopen en ben dus nu driftig op zoek naar wat ik wil hebben. Na het lezen van een aantal reviews heb ik er een groot aantal van mijn lijstje weg kunnen strepen maar ik houd deze over. Voordat ik mijn definitieve keuze ga maken heb ik er nog een aantal vragen over, en ik hoop dat jullie die kunnen beantwoorden.

Ik ga de pda gebruiken voor:
- Agenda / Contactpersonen
- Mp3
- Navigatie --> belangrijkste doel
- E-Mail, Internet

1:
Twee van de drie pda's hebben een vga scherm (daarom heb ik die ook geselecteerd). Volgens mij heb je dat niet echt nodig. Dat alles er veel mooier uitziet vind ik niet zo belangrijk. Maar ik wil de pda wel gebruiken om 's avonds in bed nog eens een beetje te kunnen internetten. In het topic over de Ipaq 4700 las ik dat het daarnee via wifi prima gaat. Die pda heeft een vga scherm. Ga ik met een beetje internetten een vga resolutie heel erg missen?

2:
Ik las allerlei problemen mbt tomtom 5 op de Ipaq 4700. Voorzover ik begreep is dat met de nieuwste update van TomTom opgelost. Kan iemand dat bevestigen?

3:
Over de Asus A730W las ik in sommige reviews dat de ontvangst van de wifi erg tegenvalt. Heeft iemand daar ervaring mee. Het apparaat zal vooral beneden worden gebruikt en het accespoint staat 1 etage hoger.
Ook de accu tijd scheen nogal tegen te vallen. Een extra accu is niet zo duur en zou dat probleem oplossen, maar zodra je de accu verwijdert ben je alles kwijt in principe. Zit er in een A730W een ondersteuning dat je bijvoorbeeld een minuut de tijd hebt om de batterij te vervangen?

4:
Ik lees hier veel dat jullie een pocketpc gebruiken om Mp3 op te luisteren. Is er een mogelijkheid om dan het schermpje uit te zetten of iets dergelijks. Iedere dag 2 uur muziek luisteren met het scherm aan lijkt me voor het scherm en voor de accu met levensduur nou niet bevordelijk.

Kortom: Ik vind de Ipaq 2410 eigenlijk het meest aantrekkelijk, maar als je daar niet een beetje op kunt internetten dan valt die af en gaat de keus tussen de asus en de 4700.

Somewhere in Europe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-07 14:20
Mag ik een andr voorstel doen, wat dacht je van de Dell X50V. Een stuk goedkoper dan de Ipaq 4700, verder dezelfde features, wifi, bluetooth, 624mhz proc (gelof dat het zelfs dezelfde is) en daar komt boven op dat de dell een grafische chip heeft va 16mb voor 3d apps. Ok nu hebben we daar niets aan maar dit kan zeker leuk worden met windows mobile 5.0, onersteunt soort van DirectX, Als je de Dell nu besteld krijg je deze windows gratis wanneer deze in oktober gereleased wordt :)

Persoonlijk vind ik de Dell ook een stuk mooier dan de HP.

Afbeeldingslocatie: http://siam-breeze.seesaa.net/image/x50v.jpg

http://www1.euro.dell.com...c=nl&cs=nldhs1&l=nl&s=dhs

Voordeel van de HP is wel at het scherm ietsje groter is, en wat helderder. Ik vind de Dell zelfal erg mooi. en de mp3/video functie is geweldig, met een leuk setje oordoppe zoals de Sony EX71 klinkt het geheel beter dan een ipod :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

Je kan ook overwegen om te kijken naar een Pocket Loox 720, krachtigere batterij dan de Asus, ook VGA scherm, niet zo groot als de 4700.

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlowFish schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 16:05:
Mag ik een andr voorstel doen, wat dacht je van de Dell X50V. Een stuk goedkoper dan de Ipaq 4700..........
Dat laatste klopt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:15
scenic20 schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 14:35:

1: Ga ik met een beetje internetten een vga resolutie heel erg missen?
Waarschijnlijk wel, je ziet 50% meer met VGA
Ik heb een 4700 en internetten en msnen gaat heel goed via WiFi.
2: Ik las allerlei problemen mbt tomtom 5 op de Ipaq 4700. Voorzover ik begreep is dat met de nieuwste update van TomTom opgelost. Kan iemand dat bevestigen?
Als je de niet legale Balkon (of hoe heet die release) gebruikt dan geeft dat inderdaad veel problemen.
Heb je een originele en installeer je die voordat je iets anders installeert dan schijnt het wel goed te gaan.
Ik gebruik Navigon 5, is iets trager als TT5 (in de menu's en bij het invoeren) maar die werkt verder zonder problemen. Voordeel is dat je verschillende Europa kaarten hebt van ongeveer 1gb waardoor je niet hoeft te wisselen van kaart.
4: Ik lees hier veel dat jullie een pocketpc gebruiken om Mp3 op te luisteren. Is er een mogelijkheid om dan het schermpje uit te zetten of iets dergelijks. Iedere dag 2 uur muziek luisteren met het scherm aan lijkt me voor het scherm en voor de accu met levensduur nou niet bevordelijk.
Geen idee of je het scherm af kunt zetten tijdens het luisteren naar mp3,
zal vast en zeker wel een player zijn die zoiets biedt.
Zou je even moeten opzoeken op internet.

De Dell is trouwens ook een heel mooi apparaat.
Alleen kon ik toen geen geschikte autolader vinden omdat die nogal kieskeurig schijnt te zijn wat betreft het voltage en amperage wat de adapter moet leveren.
De HP heeft hier minder last van.
Wat betreft beeldscherm kun je de Dell echter wel vergelijken

[ Voor 15% gewijzigd door rvrbtcpt op 30-08-2005 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

Ik zit eraan te denken om de Asus A730 (zonder W) te gaan kopen.
Ik ben al in het bezit van een bt-dongle, dus ga ik daarmee maar een draadloze verbinding met de pc opzetten. Dus Wifi is dan niet echt direct noodzakelijk. En je koopt de A730 al voor ietje meer dan 300 euro... Da's aanzienlijk goedkoper dan de 4700 of de Dell...

Maar de minder goede berichten over de accu belemmeren mij nog tot aankoop.

Ik heb geen specifieke wensen over wat de pda moet kunnen... een beetje allround.
Ik ga ermee prutsen... verschillende trialpakketjes proberen enzo...

Momenteel heb ik een Palm T|T2, maar wil dus nu eens gaan proeven van de PPC.

Maar als die accu nu zo slecht is, koop ik misschien liever een Palm T|T5 voor die 300 euro...

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-07 22:30
Kan je alleen van m'n eigen ervaringen met m'n mio 168 vertellen. Internetten vind ik echt helemaal niks op zo'n prutsschermpje dus misschien dat dat op een VGA scherm wel prettig gaat.. Mp3's luisteren, 3 uur lukt prima als ik tenminste de backlight uitzet. Tomtom5 draait prima.

[ Voor 17% gewijzigd door Wijnands op 30-08-2005 15:06 ]

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Ik vind Internet op 320x240 echt prut, vooral met Pocket Internet Explorer die niet slim van het beschikbare scherm gebruikmaakt.

Internetten op een Palm met 480x320 vind ik zelf fijn.

Internetten met VGA is weer een stap hoger, maar let er wel op dat je *of* megagrote letters hebt (in QVGA modus) of ienemienie letters hebt in true-VGA modus.

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-07 21:30
neem een pda met gewoon scherm(niet vga dus) en koop het programma thunderhawk. Dit is een internetbrowser die virtueel van je scherm een vga maakt. En het ziet er gewoon heel goed uit. Dat doe ik dus momenteel op mn Acer N50(toppie ding trouwens!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-07 22:30
Eigenlijk snap ik dat hele internetten op pda en telefoon niet. Maar ja, zal wel komen omdat ik hoogst zelden verder dan 30 minuten bij een pc vandaan ben.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

't is de trein erg leuk om forums af te struinen als je je ebooks zat bent.

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-07 14:20
Stereotomy schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 00:54:
't is de trein erg leuk om forums af te struinen als je je ebooks zat bent.
kan je wifi ontvangen in de trein dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-07 23:06
Vanaf versie 5.10 heb je geen problemen meer met tomtom (met een hx4700), is gewoon een update dat je van hun site kan halen. TT5 werkt heel prettig op die pda.

Wat ik er ook heel handig aan vindt is dat het twee verschillende geheugentypes tegelijk kan "draaien". Is bv handig als je dingen wil kopieren en je bent niet in de buut ve pc, ik gebruik het ook veel op vakantie om wat foto's te kopieren van mijn camera naar de pda, kijkt altijd wat prettiger op een groter scherm.

Er komt trouwens ook een update voor de nieuwe windows voor de hx4700, maar ik weet niet of dat die gratis is.

(ik kan in ieder geval wel bevestigen dat draadloos internet er goed mee werkt, maar om eerlijk te zijn gebruik ik dat niet veel.. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

BlowFish schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 08:30:
[...]

kan je wifi ontvangen in de trein dan ?
In sommige treinen volgens mij al wel... (althans of ze zijn er nog mee bezig, ik heb wel gehoord dat ze iets dergelijks willen kunnen aanbieden)

Maar je kunt natuurlijk ook thuis met je wifi een paar forums leegtrekken en in de trein offline de info bekijken...
Wijnands schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 00:22:
Eigenlijk snap ik dat hele internetten op pda en telefoon niet. Maar ja, zal wel komen omdat ik hoogst zelden verder dan 30 minuten bij een pc vandaan ben.
Zelf vind ik het nogal prettig om thuis in bed nog ff een krantje te lezen voordat ik ga slapen. Of bij het wakker worden in het weekend... Ik ben dan wel minder dan een halve minuut van een pc vandaan, maar toch lekker om vanuit je luie bed wat te surfen...

Ook vind ik het soms wel fijn dat ik de pc remote kan bedienen met de pda. Misschien is het veelal sneller om ff naar de computer te lopen en daar de paar handelingen te verrichten, maar vaak vind ik het gewoon lekker om dit ook (hetzij ietswat omslachtig) vanuit je bed te kunnen.

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:48
BlowFish schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 16:05:
Mag ik een andr voorstel doen, wat dacht je van de Dell X50V. Een stuk goedkoper dan de Ipaq 4700, verder dezelfde features, wifi, bluetooth, 624mhz proc (gelof dat het zelfs dezelfde is) en daar komt boven op dat de dell een grafische chip heeft va 16mb voor 3d apps. Ok nu hebben we daar niets aan maar dit kan zeker leuk worden met windows mobile 5.0, onersteunt soort van DirectX, Als je de Dell nu besteld krijg je deze windows gratis wanneer deze in oktober gereleased wordt :)
Je hebt duidelijk je huiswerk niet gedaan :/. Even voor de duidelijkheid om misverstanden te voorkomen: De gratis Windows Mobile 5.0 update geldt alleen voor de US en dus niet voor kopers in Europa...

Ik ben ook van plan een nieuwe VGA-PDA te kopen en wacht op de komst van nieuwe modellen met Windows Mobile 5.0. De iPaq 4700 heeft naar mijn mening nog te veel kinderziektes (ruis in audiouitgang, problemen met TomTom, vaak vastlopen, brakke touchpad) en de Dell heeft een te kleine batterij en een extra batterij kost een vermogen. De Fujitsu/Siemens Pocket Loox 720 lijkt me op dit moment nog het meest te bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:11
JazzySOB schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 11:12:
[...]
Je hebt duidelijk je huiswerk niet gedaan :/. Even voor de duidelijkheid om misverstanden te voorkomen: De gratis Windows Mobile 5.0 update geldt alleen voor de US en dus niet voor kopers in Europa...

Ik ben ook van plan een nieuwe VGA-PDA te kopen en wacht op de komst van nieuwe modellen met Windows Mobile 5.0. De iPaq 4700 heeft naar mijn mening nog te veel kinderziektes (ruis in audiouitgang, problemen met TomTom, vaak vastlopen, brakke touchpad) en de Dell heeft een te kleine batterij en een extra batterij kost een vermogen. De Fujitsu/Siemens Pocket Loox 720 lijkt me op dit moment nog het meest te bieden.
Dat is echt onzin. Alle problemen zijn met de 5.1 update van Tomtom opgelost. Al die kinderziektes zijn met de 1.10 rom opgelost. Ik heb ook helemaal geen last van ruis in de koptelefoon. Het enige wat ik minder handig vind (en niet echt heel storend) is het touchpad. Ik kan me voorstellen dat ie met games lastig is. Maar verder doe ik toch alles met een stylus.

Ik heb de ipaq 4700 gekocht voor Tomtomt 5, en dat gaat perfect. Het VGA scherm is heerlijk voor internet gebruik (je ziet idd meer) Films draaien soepel, en foto's zijn heel mooi. Ik gebruik Wifi en internet veel vaker dan ik had gedacht, en werkt ook prima. Wat mij betreft een aanrader dus. (tenzij je veel action/arcade games wilt gaan spelen)

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:48
En nog blijf ik aan het twijfelen. De 4700 is zeker een mooi ding met een hoop mogelijkheden, maar technisch hoor ik de gekste verhalen, zo ook deze..

Ik weet het allemaal niet meer. Toch maar een X50v? of een Loox 720?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:11
Zoals Blue schrijft in het 4700 topic zal je dat soort posts wel voor elk apparaat vinden. Er is altijd wel iemand die problemen heeft met een bepaalde PDA, koelkast, tosti-ijzer, etc. Als je de 4700 topic bekijkt, en op andere forums, zal je zien dat de meeste gebruikers over het algemeen tevreden zijn over de 4700. Vooral in oudere topics zie je nog wel wat horror-stories over TT5 vastlopen, en problemen met WM2003. Maar sinds er de 1.10 rom is, en de TT5.1 zijn de grootste problemen opgelost.

Trouwens nog een plus voor de Hx4700.... er KOMT een WM2005 upgrade. Die krijgt die asus volgens mij niet.
Pagina: 1