Toon posts:

Langzame prestaties

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een paar weken mijn comp overgebouwd in een nieuwe kast. (SIlentium T1) Ik heb daar een nieuw moederbord in gehangen maar sinds dien zijn de prestaties niet echt goed te noemen. Ik heb 3dmark05 er over heen laten lopen en kwam uit op een score van 199 :/ Terwijl dit volgens mij veel hoger moet kunnen. Ik zal eerst effe meleden wat er allemaal in zit

Asus P4P800 SE
Intel P4 2.66 (overgelokt naar 2.94)
768 mb (DDR SDRAM) 3x 256
Nvidea Geforce fx 5200 (128mb)
2 harde schijven (IDE)

Ik heb alle drivers geupdate tot de laaste nieuwe en voor de rest heb ik werkelijk geen flauw idee wat ik nu fout heb gedaan en waarom dit allemaal zo langzaam loopt. De kast is wel koel zo rond de 30 graden dus dat alles te warm zou worden zou niet kunnen. Zou iemand mij kunnen vertellen wat hier aan te doen?

Verwijderd

Heb je AA en AF etc. allemaal aanstaan?

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-02 08:48
Een NVidia 5200 is niet echt een snelheidsmonster. Maar een echte budgetkaart.
Ik weet wel zeker dat je een andere videokaart nodig zal hebben.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Heb je het moederbord vervangen en Windows laten staan? Dan gebruikt Windows nu waarschijnlijk de verkeerde drivers voor je chipset.
Het beste kan je de chipset drivers verwijderen en opnieuw de juiste installeren.

Heel Windows opnieuw erop bij zo'n verandering aan hardware is nog beter.

Juist

• Ruben [NL]
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-02 11:42
En wat had je dan met je oude Mobo voorn score bij 3d05?
Want idd...die 5200 is nou niet bepaald snel..

Verwijderd

Topicstarter
Jeldert schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 13:59:
Heb je het moederbord vervangen en Windows laten staan? Dan gebruikt Windows nu waarschijnlijk de verkeerde drivers voor je chipset.
Het beste kan je de chipset drivers verwijderen en opnieuw de juiste installeren.

Heel Windows opnieuw erop bij zo'n verandering aan hardware is nog beter.
Dit is geheel gebeurt, er staat een geheel nieuwe vesie van windows op

Sorry maar wat bedoel je met AA en AF. Ik ben wat dat betreft een noob in computertaal ben af en toe al een uur bezig om hier forum verhalen te 'vertalen'

Als het niet teveel moeite zou zijn zou je nog een keer kunnen reageren in een taal waarin deze noob het begrijpt?

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2005 14:03 ]

• il_mostro
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 21:44
Een vriend van me had ook een 5200 en die kwam ook niet veel verder dan 200 punten in 3D Mark 05.
De 5200 is trouwens toch de minimale kaart die nodig is om 3D mark 05 te draaien ?
in het topic over [3D Mark05] Problemen, scores, vragen - deeltje 4 staat:
fx5200 # Geforce
FX 5200 :: 250 :: 303
Echt heel veel meer punten zul je niet halen, maar 199 is wel onder het minimum

[ Voor 90% gewijzigd door il_mostro op 28-08-2005 14:09 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 14:01:
Sorry maar wat bedoel je met AA en AF. Ik ben wat dat betreft een noob in computertaal ben af en toe al een uur bezig om hier forum verhalen te 'vertalen'

Als het niet teveel moeite zou zijn zou je nog een keer kunnen reageren in een taal waarin deze noob het begrijpt?
http://gathering.tweakers...t_message/22262237#termvp

leesvoer :)

Terminologie en werking van diverse technieken staat inmiddels in vrijwel elke FAQ vermeld, m.a.w lees de FAQs van de diverse forumonderdelen er op na als je iets niet kan thuisbrengen.

Hier op Tweakers wordt namelijk wel een beetje kennis op prijs gesteld; gelukkig is er genoeg info te vinden om je daarbij te helpen :)

[edit]

Trouwens, je zegt dat je 3 DIMMs op je moederbord hebt zitten.
Als ik me niet vergis draait je systeem nu niet (meer) in Dual Channel.
Dat is ook niet optimaal natuurlijk ;)

[ Voor 12% gewijzigd door alt-92 op 28-08-2005 14:10 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1