Toon posts:

LG 37LP1R of een LG 42px3rva

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb totaal geen verstand van Plasma schermen en Lcd schermen..
Ik heb wel hier en daar in het forum gelezen dat een LCD beter is dan een Plasma? Maar wat is dan eigelijk het verschil? Ik kan een keuze maken uit 2 Schermen..

De LCD scherm: LG 37LP1R
De Plasma scherm: LG 42px3rva

Ik heb ook hier en daar gegoogled en naar de specificaties gekeken maar ik zou toch graag van jullie willen horen welk scherm beter is..
Heeft iemand van jullie de LG 37LP1R scherm al gezien?

Ik ga de plasma gewoon gebruiken voor in de huiskamer.. (4/5 meter)

Ik heb ook gekeken.. en zag dat de prijsklasse van de lcd vet hoger zit... Waarom zou dat zijn?

Verwijderd

Topicstarter
Tweakers?
Waar zijn jullie??

Verwijderd

Er is echt al een hele hoop geschreven over het verschil tussen lcd's en plasma's. Je moet je gewoon afvragen hoeveel je wilt uitgeven, hoe ver je van het scherm afzit (als je heel ver zit, is een grotere plasm wel handig), hoeveel omgevingslicht er in je woonkamer is (lcd's hebben vrijwel geen last van reflecties), of je het belangrijk vindt dat het scherm high definition native kan weergeven (alleen de huidige lcd's kunnen dat echt), of je bereidt bent digitale tv te nemen (lcd's kunnen kabel tv prima en goed weergeven, alleen is een plasma minder gevoelig voor een wat slechter signaal) en als laatste welke aansluitingen je wilt hebben.

Ik heb hier nog een stukje vergelijking neergezet in een review van de lcd die ik momenteel heb (en waar ik nog steeds erg tevreden mee ben): http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31998.0

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan ze beiden krijgen voor een mooi prijsje.. (zwarthandel dus) Maar ik heb ze beide niet in het echt gezien.. Mischien heeft 1 van jullie dat wel.. en willen er wat over vertellen.
Ik ga hem gebruiken gewoon voor in de woonkamer..Ik heb al digitale tv dus dat is np.. ik zit er dan ongeveer 4/5 meter vanaf ook zou ik hem willen gebruiken voor pc monitor Tjaa en voorderest wat vinden jullie nou beter een plasma of een lcd..? de stroomkosten enzo dat maakt mij niks uit.. Maar ik heb er dus echt geen verstand van..

Grtz

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2005 19:33 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:47

JvS

Ik heb hem zelf ook

mjah, je kan er natuurlijk zelf naar kijken en kiezen welke jij het mooist vindt. Verder kan je over plasma's en LCDs ONTZETTEND veel info op het forum vinden, dan kan je ook wel antwoorden op je vraag vinden.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:47

JvS

Ik heb hem zelf ook

mjah, je kan er natuurlijk zelf naar kijken en kiezen welke jij het mooist vindt. Verder kan je over plasma's en LCDs ONTZETTEND veel info op het forum vinden, dan kan je ook wel antwoorden op je vraag vinden.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.