Toon posts:

Desktop en laptop zien elkaar niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb 2 desktops en een laptop die met elkaar zouden moeten kunnen praten (printer delen, bestanden delen). De destops hangen via een kabel aan een Linksys WRT54G en de laptop is draadloos met de linksys verbonden. Allemaal kunnen ze moeiteloos het internet op via deze router.
De desktops herkennen elkaar ook goed (dwz. de win98 ziet de XP zonder problemen, omgekeerd lukt dat gek genoeg niet altijd). Maar de laptop wordt niet gevonden en de laptop kan zelf de desktops ook niet vinden. Het lijkt dus alsof er een wired en wireless niet met elkaar communiceren.
De ip-adressen liggen allemaal in elkaars range, bij security heb ik een range opgegeven waar ze allemaal invallen (toegang toegestaan), maar het helpt niet.
Wie kan wel helpen?

• BJup
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-04 17:01
Zoiets had ik ook... Alle PC's zagen elkaar, en konden op Inet, maar 1 PC was niet te vinden in de netwerkomgeving. Probeer eens of je wel gesharede mappen kunt zien? Gewoon via \\PCnaam\

En wat ik net bedenk is dat bij iig win9x het een eind helpt als het vinkje 'bestanden en printers delen' aangevinkt staat, ook als je helemaal niet wilt delen.

Succes!

• Wolf87
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-05 18:24
staan alle pc's in dezelfde werkgroep?

en vaak kan je ook de werkgroep in de router aangeven. kijk hier is naar

• tweaktubbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05-2024

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Lukt 98->XP en XP->98 pingen wel?

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ga van laag naar hoog.

Dus:
- kunnen ze elkaar pingen?
- kan je de shares op IP basis opvragen? (\\192.168.1.10 bijv)
- etc..

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.