[WC] Wanneer bijvullen?

Pagina: 1
Acties:

• TheBlasphemer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-11-2025
Ik heb sinds kort een watergekoeld systeem (Koolance PC3-720), wat ik heb laten bouwen bij de mycom (schaam schaam schaam).
Echter heb ik het idee dat er in het reservoir te weinig water zit, alleen bij het schroefje raakt het water de bovenkant, en daarnaast nog allemaal mega-luchtbellen.
Af en toe hoor ik een geluid alsof de pomp in een keer een hele grote straal water over het wateroppervlak spuit, en af en toe begint hij ook te tikken.
Ik heb al geprobeerd bij te vullen, maar ik krijg er niks bij (heb het idee dat er eerst lucht uitmoet voor er water bijkan).

Moet ik iegenlijk wel bijvullen, en zo ja, hoe?

Alvast bedankt,
TB

[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Het pompje moet geen lucht aanzuigen, en dat doet ie duidelijk wel gezien de luchtbellen in de leiding. Tijd om 'm bij te vullen dus (en niet met kraanwater, krijg je kalkaanslag van)

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:04
Een tikkend geluid betekend meestal dat de pomp lucht rondpompt. Ik ken de koolance systemen niet goed genoeg om te weten wat de mogelijkheden zijn maar wat ik eerst zou proberen is het systeem te ontluchten. Zijn er ontluchtings-/bijvulmogelijkheden op het hoogste punt danwel het reservoir?

Verwijderd

gewoon bovenop die grote schroef d'r af draaien en daar wat van dat koolance koelwater ingieten met het bijgeleverde trechtertje. Net zover tot je het water kunt zien in de vulopening. Leg wel even wat wcpapier oid rond de vulopening want als je er teveel in doet komt het er weer uit en loopt het langs je ventilatoren je kast weer in weet ik uit ervaring. Dan even laten lopen met de dop er af om de lucht er uit te pompen en zodra je geen luchtbellen meer in je leidingen hebt de dop er op. Klaar :)

Verwijderd

Ik heb een soortgelijk probleem, wat nog gekker klinkt.
Elke keer als ik het water reservoir vul is het systeem erg stil.
na een paar dagen draaien gaat het steeds een beetje meer klotsend geluid maken. en als ik dan kijk zit er minder water in het reservoir. dit leek me niet echt normaal. mja misschien eerste keer, als er nog ergens lucht zat, maar het draait nu al zo'n half jaar. En ik moet toch elke week zo;n 10 theelepels water bijgieten.
Nou ben ik niet ongelofelijk dom, en heb ik het dus getest of het niet ergens lekt, maar er valt geen lek te bekennen, en aangezien ik UV vloeistof met UV TLbuizen heb zou ik een gelekt plekje zo opmerken.
WEL.. als ik aan het gamen ben met full option graphics, wordt het geheel een stuk warmer, CPU 70 graden, VGA 55 graden, en hoor ik soms een klein lucht fluitje, alsof er lucht uit het water circuit ontsnapt (vermoedelijk de invoer dop)

iemand dit ooit meegemaakt??
beetje vreemd dat als er lucht uit gaat, dat er minder water in zit.

misschien kom ik met jullie reacties op een idee..
alvast bedankt