Toon posts:

externe hdd maakt inbeldgeluid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een harde schijf gehad van iemand, het gaat hier om een maxtor daimond max plus 9 van 80gb.
Nou wilde ik om dat ding te testen hem eerst in mijn externe behuizing doen (die kan beter stuk gaan als me pc zelf). Dus ik de harde schijf in de behuizing gedaan, alles netjes aangesloten. Spanning erop, kabel naar de pc. Zet hem aan, en het eerste wat ik hoor is een piepje, dat in een bepaald ritme oploopt (net een beltooon). Dus ik dacht ja het zal wel, pc maakte netjes het geluid dat hij hem erkend maar er verschijnd niks extra's bij het scherm "de computer". Nadat de schijf zo ongeveer 1 minuut aanstaat begint deze opeens een inbelgeluid, tenminste daar lijkt het in het begin op, daarna gaat het over in een lang gepiep te maken. Dus ik snel spanning eraf.

Weet iemand waarom dit gebeurd?
En waarom er niks verschijnd bij "deze computer"
De hdd die erin zit, is een gebruikte waar nog data opstaat.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2005 14:21 ]

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:29

The Third Man

The Third Jellyfish

Je moet niet bij 'deze computer' kijken, maar bij Schijfbeheer (of bij apparaatbeheer als je Windows 9x draait). Als de schijf daar niet bij staat ziet Windows hem niet als geldige schijf en is dus onbruikbaar. Met Powermax kan je nog checken of hij echt kapot is (hij kan ook gelockt zijn), maar zo aan de geluidjes te horen kan je daar wel van spreken.

Verwijderd

Topicstarter
Okeej, bedankt.

Ik zal het straks eens proberen.