Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Sms uitlezen in database + automatisch antwoord

Pagina: 1
Acties:
  • 65 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik ben bezig met een project voor op school namelijk een sms-server
ik heb hier nu naast mee een nokia6110 omdat deze atcommands verstaat+ datakabel+pc

nu zou het de bedoeling zijn, dat als ze een berichtje sturen naar die gsm het automatisch in de database wordt opgeslagen een naar gelang het woord dat erinstaat bv agenda 28/08/05 dat er automatisch een berichtje word terug gestuurt met de inhoud voor dat specifieke woordje(agenda dus)

hoe doe ik dit het beste?
gsm abbonement enz is geen probleem, en ik kan zelf goed php, en matig visual basic :)
ohja, het hele systeem zou liefst in php functioneren

dankje

Verwijderd

Voor *nix bestaat het tooltje gnokii, waarmee je smsjes automatisch kunt laten versturen en ook inkomende sms verwerken met een script wat je zelf maakt. Ik maak er zelf dankbaar gebruik van voor een site waarop ik flitsmeldingen verzamel.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-11 14:51

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-09 20:59
Het is niet zo makkelijk als het lijkt om een smsje uit te lezen uit een telefoon.. Vanuit de meeste telefoons worden smsjes uitgelezen in het PDU formaat (zie: http://www.dreamfabric.com/sms/). Als je geluk hebt, kan je je smsjes uit je Nokia in Text formaat uitlezen, waardoor je het niet hoeft te decoderen vanuit PDU. Zelf heb ik eens een applicatie geschreven in JAVA die de smsjes uitleest in PDU formaat van een Siemens telefoon om deze met behulp van een beamer op een scherm te projecteren (handig voor feestjes :) ).

If I can't fix it, it ain't broken.

Verwijderd

Topicstarter
maar die gnokii is voor linux?

Verwijderd

is ook voor linux ja, hoewel ik 'm zelf onder freebsd draai.

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Jeps en heeft support voor PostgreSQL/MySQL en ik dacht ook voor SQLite

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Verwijderd

Topicstarter
ik zou het voor win nodig hebben :(

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:48
Dit hoort niet in I&T. Daarnaast, als dit voor school is....hoor je het dan niet zelf uit te zoeken, ipv hier vragen? :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.