20" Apple Cinema Display of wachten op nieuwe 20" schermen?

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• lux
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-02 14:16
Zoals de titel zegt twijfel ik om een 20" CD van Apple te kopen. Ik heb allerhande reviews gelezen en denk dat ondanks de hoge prijs dit scherm wel aangenaam moet zijn om aan te werken.
De Dell 2005FPW vind ik persoonlijk afschuwelijk en de extra poorten ga ik toch niet gebruiken. Enkel de cardreader vind ik interessant.
Het contrast en de brightness is ook iets beter op de Dell, maar nog steeds heel goed op de Apple CD.

Alleen twijfel ik om er nu een te kopen. De schermen zijn nu al een tijdje op de markt en raken redelijk verouderd... Kan ik beter wachten op een nieuwe versie van de 20" of ga ik daar 1) veel te lang op moeten wachten (half jaar tot 1 jaar) en 2) veel meer voor betalen dan dat nu het geval is?

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

De Dell 2005FPW was juist aantrekkelijk omdat die voor €540 te koop was (t/m afgelopen dinsdag). En dan is de Apple 20" is 25%+ duurder. ;)

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02 16:45

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Dat Apple CD 20" is een verademing, mijn huisgenoot heeft hem ook. Die metalen behuizing is echt super mooi afgewerkt. Een juweeltje op je bureau! :)

/dev/null

Verwijderd

Je zou de MacRumors Buyer's Guide website kunnen bekijken m.b.t. nieuwe versies van Apple hardware. Deze website geeft aan dat het 123 dagen geleden is dat de Cinema display's zijn geupdate. Het gemiddelde is 283 dagen. Verder verwacht ik niet dat de 20" bij een volgende update duurder zal worden, aangezien dit goedkoopste Apple scherm al aardig prijzig is :)

• lux
Wat is er in de laatste update veranderd dan?
Ik koop misschien een tweedhand van januari 2005

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-12-2025
Ik zou een ander scherm nemen. Die van apple zijn wel super maar ook super duur jammer genoeg. Voor het geld dat je bij apple betaald krijg je ergens anders een 22 incher zegmaar..

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

DaannO schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 14:36:
Ik zou een ander scherm nemen. Die van apple zijn wel super maar ook super duur jammer genoeg. Voor het geld dat je bij apple betaald krijg je ergens anders een 22 incher zegmaar..
Als ik in de pricewatch kijkt zie ik niets dat in de buurt komt met de prijs en groter is..

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• lux
Er is niet veel keuze van 20" schermen die dan nog eens widescreen zijn zeg maar.
Als MAc Buyer's Guide juist is dan zou het kunnen dat binnen een vijftal maanden
een nieuwe reeks uitkomt. Dus rond kerstmis/nieuwjaar.

Misschien loont het toch de moeite om te wachten op de nieuwe versie?
met beter contrast/brightness
snellere responsetijd
meer aansluitingen...

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Op meer aansluitingen zou ik niet rekenen.
Dat Apple Cinema Display is echt het schoolvoorbeeld van de KISS (Keep It Simple & Stupid) filosofie.
Overigens heb ik er zelf ook één, de 20 inch versie, en ik ben er super blij mee. Met zo'n scherm kun je eigenlijk gewoon niet verkeerd zitten :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Heb ook een 20" op me werk, bevalt perfect.
Ik zie geen redenen voor Apple om met nieuwe schermen te komen.
Die komen pas bij de Nieuwe PowerMacs. Die krijgen dan wellicht een anderdesign en worden de schermen daar op aangepast.
Vaak zitten er tussen de schermen en de PM altijd nog een paar maanden.

• Deephouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 16:59:
Ik zie geen redenen voor Apple om met nieuwe schermen te komen.
Ik eigenlijk wel. Het is handig en vooral ergonomisch gezien beter om zo'n groot scherm in hoogte te kunnen verstellen. Daarnaast zou de toevoeging van de mogelijkheid om het scherm in portrait te kunnen zetten, wel heel erg fijn zijn!

Implementatie van beide uitbreidingen lijkt me niet onmogelijk gelet op het huidige ontwerp.

Verwijderd

Deephouse schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 23:01:
[...]

Ik eigenlijk wel. Het is handig en vooral ergonomisch gezien beter om zo'n groot scherm in hoogte te kunnen verstellen. Daarnaast zou de toevoeging van de mogelijkheid om het scherm in portrait te kunnen zetten, wel heel erg fijn zijn!

Implementatie van beide uitbreidingen lijkt me niet onmogelijk gelet op het huidige ontwerp.
Nee dat is waar ,alleen dat kan je zeer makkelijk oplossen met een nieuwe voet. dus dat hoeft niet een compleet nieuw scherm te betekenen :P

• Deephouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 10:34:
[...]

Nee dat is waar ,alleen dat kan je zeer makkelijk oplossen met een nieuwe voet. dus dat hoeft niet een compleet nieuw scherm te betekenen :P
En daar heb jij weer gelijk in. Vanwege de omvang en het gewicht van dit Apple scherm moet je dan echter wel een kwaliteitsvoet aanschaffen, en die kosten een hoop geld. Ergotron heeft mooie oplossingen voor dit soort schermen maar dan tel je gerust 250 euro neer!

Ik vraag me af waarom Apple dit soort functionaliteit niet aan haar schermen meegeeft. Alsof ze niet serieus op dit vlak willen worden genomen door professionals (althans dat lijkt me de meest aangewezen doelgroep voor dit soort schermen)... :?

Verwijderd

Hoeveel ms reactietijd heeft de Cinema Display dan?

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

DesertStorm: dat kun je makkelijk zelf opzoeken. Opzoeken van de specs van andere Apple hardware is voor jou geen probleem zie ik :)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Verwijderd

Ik kan het helaas niet vinden :) Alleen de resolutie en dergelijke :)

Als ik tomshardware mag geloven is het 16ms voor de 23" versie. Daar kun je dan ook nog net mee gamen.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2005 07:34 ]

• Heuving
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09-2025
Kijk eens naar mijn review van de Dell 24" Dell Ultrasharp 2405FPW (24", 16ms, D-sub/DVI-D) http://www.tweakers.net/productsurvey/survey/1234

• Ross
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-12-2025

Ross

Live Life

16ms en ik zou binnekort geen nieuwe schermen verwachten. Schermen hebben een veel langere vernieuwingstijd bij apple. Het is ook niet nodig. Ze zijn alle 3 bij de tijd. Enigste wat ik me nog kan voorstellen is misschien een pricedrop, maar nieuwe zie ik nog niet aankomen.

ola

• lux
was er niet een prijsstijging in het derde kwartaal van dit jaar aangekondigd voor TFT's?

• lux
Kan iemand zeggen of de 20" CD's van Aplle last hebben van inbranden?
Ik heb dit gelezen bij de Dell variant van het panel ... Gebruikt een andere backlight maar toch...
Kan iemand zijn ervaringen delen met mij? Ik heb namelijk een 20" CD besteld en dinsdag is die binnen ...

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
lux schreef op maandag 19 september 2005 @ 10:52:
Kan iemand zeggen of de 20" CD's van Aplle last hebben van inbranden?
Ik heb dit gelezen bij de Dell variant van het panel ... Gebruikt een andere backlight maar toch...
Kan iemand zijn ervaringen delen met mij? Ik heb namelijk een 20" CD besteld en dinsdag is die binnen ...
Daarvoor heeft god screensavers geschapen :z

• lux
Mja het probleem met die schermen was dat de start balk van windows bv inbrandt. niet echt leuk }:O

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
offtopic:
Elk scherm zonder screensaver met continu op een plek hetzelfde beeld brand op ten duur in. Screensavers zorgen ervoor dat pixels iets anders weer te geven krijgen, dus stel je screensaver in op 1 of 2 minuten en je zal er nooit wat van merken.

Verwijderd

Gisteren de 20" Apple Cinema gekocht :D Wat een heerlijk ding.. Zit alleen met 1 ding nu. Ati Radeon 9800 pro gebruik ik en vanaf het booten van de pc tot aan het welkom scherm van XP staat de monitor op zwart. Daarna gaat ie pas aan. :s dit betekend dus dat ik met het dvi scherm niet in mijn bios kan komen en ook niet ff makkelijk kan formateren (dos-mode, geen ondersteuning voor dvi?), tenzij ik met een vga monitor ga slepen en er ff aan moet koppelen :r Ook zie ik nergens een optie in de ati drivers om een 4:3 resolutie up te scalen naar fullscreen en toch de aspect rate behouden.. iemand ideeeeën?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2005 00:40 ]

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Dit is bekend bij het Cinema Display. Dit is niet op te lossen en is de prijs die je moet betalen voor het mooiste LCD scherm op de markt.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Begrijp ik nou goed dat je als je een 20" Cinema Display aan een niet-Apple computer hangt, je geen beeld krijgt als je PC nog in 640*480 draait (Dos, Bios, bootscreen, BSOD)

Verwijderd

Kurkentrekker schreef op woensdag 21 september 2005 @ 09:41:
Begrijp ik nou goed dat je als je een 20" Cinema Display aan een niet-Apple computer hangt, je geen beeld krijgt als je PC nog in 640*480 draait (Dos, Bios, bootscreen, BSOD)
mwhaa je bent best een slimme jongen.

Ja idd. Dat vertikken ze. Maar goed wie doet dat op een "apple" hey.

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Volgens mij is dat alleen zo bij dual-head kaarten waarbij de secondary aansluiting DVI is, en de primary VGA.

Er zijn toch ook wel kaarten met een primaire DVI aansluiting?

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

kiddyl schreef op woensdag 21 september 2005 @ 02:19:
Dit is bekend bij het Cinema Display. Dit is niet op te lossen en is de prijs die je moet betalen voor het mooiste LCD scherm op de markt.
ik heb dit ook een tijd geleden gelezen en het heeft absoluut te maken met je videokaart maar volgens mij kon je het met een instelling (trucje) verhelpen, ik weet iig dat er iets tegen te doen is! Kijk anders eff op de forums van apple.nl (of.com, ik ga ook eff kijken daar want ik weet zeker dat het te verhelpen is) ;)

Verwijderd

Ik gebruik ook zelf deze drivers voor XP: http://sourceforge.net/projects/winacd
Werkt echt perfect, je krijgt die gave contrast icoontjes inbeeld + je kunt de uitknop van het scherm als uitknop van je pc gebruiken :)

• lux
Mijn eerste bericht vanaf een 20" CD => zalig gevoel
ik vind alles wel niet scherp genoeg

Verwijderd

Heb je de resolutie van je computer wel op de native resolutie van je CD afgesteldt?

• lux
Ja het scherm is overigens aangesloten via DVI dus alles wordt automatisch optimaal ingesteld.

Dit is mijn nieuwe setup :)

Afbeeldingslocatie: http://gradict.kahosl.be/charley.schaubroeck/IMG_0395.jpg

Verwijderd

Weet je dat zeker?

Want als ik op mijn laptop mijn resolutie op 1280*1024 zet, dan word het 1 grote waas :) (mijn native resolutie is 1400*1050)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2005 15:40 ]

• lux
1680 x 1050 staat er bij Systeemvoorkeuren -> Beeldschermen dus ... 8)7

Ik vind de letters een beetje wazig ... slechte anti-aliasing ofzo
Ik heb hiervan geen last op mijn laptop in native resolution

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:16
lux schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 15:45:
1680 x 1050 staat er bij Systeemvoorkeuren -> Beeldschermen dus ... 8)7

Ik vind de letters een beetje wazig ... slechte anti-aliasing ofzo
Ik heb hiervan geen last op mijn laptop in native resolution
Staat cleartype misschien aan of niet aan? (Wellicht kun je nog even een foto maken van alleen het scherm, macrotje van de letters oid).

[ Voor 13% gewijzigd door Hoedje op 24-09-2005 15:51 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• lux
Waar vind ik die instelling?

Ik heb gevonden hoe ik het anti-aliasing niveau kan instellen :

Systeemvoorkeuren -> Weergave

• lux
Klik hier voor een macro van een deel van het scherm met wat letters uit het menu

Verwijderd

Van Anti-Aliasing word je scherm juist "wazig" (bij tekst dan).

Tekst kun je het scherpst maken voor Anti-Aliasing uit te zetten, omdat hij anders een lichte waas om de letters maakt.
Pagina: 1