Probleem met LightScribe op DVDR16LS

Pagina: 1
Acties:
  • 523 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• holomeus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-09-2025
Hallo,

Ik heb sinds kort een probleem met LightScribe op mijn Philips DVDR16LS.
Bij de eerste keer schrijven van een label op een DVD+R (Verbatim) kreeg ik de melding dat de software niet compatible was en dat ik de nieuwste versie LightScribe Host Software moest installeren. De schijf kon (zonder installatie) wel worden beschreven.
Daarna de host software geïnstalleerd om de volgende keer die melding niet weer te krijgen.
Nu krijg ik de volgende meldingen als ik een label wil branden:

Nero 6.6.0.8:
Afdrukproces mislukt.
Er is een communicatiefout opgetreden bij het LightScribe-station.

SureThing 4.3.0196:
A communication error has occured with the LightScribe Drive. Please restart your PC and try the label again.

Inmiddels heb ik ook de nieuwste firmware (p1.9) van de drive geïnstalleerd, ook dit heeft geen resultaat.

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? zou de drive stuk zijn? (Branden wil nog wel)

Alvast bedankt voor het opweg helpen.

• holomeus
Niemand enig idee?

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:08
Moet je voor die Lightscribe geen recentere versie van Nero hebben?
Ze zitten nu al aan 6.6.0.15 of zo hoor.

• holomeus
Met de versie die ik gebruik kun je labels met LightScribe branden. Ik heb ook één CD en één DVD kunnen voorzien van een label, alleen toen was het over... :'(

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

moest je niet om lightscribe te gebruiken speciale (geschikte) cd's of dvd's hebben?

lukt het lightscriben nog wel met de oudere software/firmware (waar het de eerste keer nog wel mee gelukt was)?

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• holomeus
Uiteraard gebruik ik LightScribe geschikte media.
Helaas lukt het ook niet meer met de oude software / firmware, daarom verwacht ik ook dat de drive stuk is. Maar ik had gehoopt dat er iemand was die een vergelijkbaar probleem heeft gehad en daar een oplossing voor had gevonden.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Als je de mogelijkheid hebt, probeer het apparaat nog ff op een ander systeem :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• holomeus
limoentje schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 14:25:
Als je de mogelijkheid hebt, probeer het apparaat nog ff op een ander systeem :)
Da's een goeie... _/-\o_ had ik nog niet bedacht, ik ga het vanmiddag als ik thuis ben direct proberen. 'k houd jullie op de hoogte.

• holomeus
Op dit moment is de drive op een ander systeem aan het LightScriben :? . De drive is dus niet stuk. Straks maar weer terug in het andere systeem en kijken hoe ik hem daar weer aan de praat krijg.
In ieder geval bedankt voor de reacties en het meedenken.

Verwijderd

Ik heb inmiddels hetzelfde probleem, en een beetje google resulteert al snel iin een hoop gelijke problemen.
Ik heb 1 cd sucsesvol kunnen lightscriben, en de coverdisigner geeft standaard de communicatie fout. En nu dus ook het gewone brand proces (draai de schijf om, OK, voorbereiden, communicatiefout).

Wat wel werkt is een klein text bestand of wat dan ook te branden op een oud data cd'tje en een lightscribe label daaraan toe te voegen. als dan gevraagd word de cd om te draaien, de CD die geen label kreeg weer te plaatsen. Dan word het label gewoon gebrand.

Maar dit is een beetje omslachtig...

Ik gebruik de bijgeleverde versie van nero, 6.6.0.13C
En de brander is ook een philips, maar ik geloof niet dat het aan de brander ligt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2005 20:07 ]

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-03 15:24
Lees dit eens door. Misschien haal je daar nuttige info uit.
Pagina: 1