Hey iedereen,
Ik probeer in visual basic.net 2003 een media player te maken die een keurige foutmelding geeft als er iets mis gaat binnen het programma. Als je dit doet dan krijg je bijv. een melding dat het te openen bestand niet aanwezig is in plaats van dat je programma crasht.
Volgende microsoft:
Kan je doormiddel van de code:
MSDN
een foutmelding keurig afhandelen maar wat ik ook probeer de waarde: As IWMPMedia2 en As IWMPErrorItem worden beide fout gezien.... sorry dat ik het zo vaag uitleg.
Heeft iemand van jullie....
Ooit een Visual basic programma gemaakt met fout opsporing en enig idee hoe ik dit zou moeten doen??? ik heb google uren en uren doorgezocht, en op MSDN werd ik ook al niet vel wijzer....
Alvast heel erg bedankt, martijn
Ik probeer in visual basic.net 2003 een media player te maken die een keurige foutmelding geeft als er iets mis gaat binnen het programma. Als je dit doet dan krijg je bijv. een melding dat het te openen bestand niet aanwezig is in plaats van dat je programma crasht.
Volgende microsoft:
Kan je doormiddel van de code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| Try
' If the file is corrupt or missing, show the
' hexadecimal error code and URL.
Dim errSource As IWMPMedia2 = e.pMediaObject
Dim errorItem As IWMPErrorItem = errSource.Error
MessageBox.Show("Media error " + errorItem.errorCode.ToString("X") _
+ " in " + errSource.sourceURL)
Catch ex As InvalidCastException
' In case pMediaObject is not an IWMPMedia item.
MessageBox.Show("Player error.")
End Try |
MSDN
een foutmelding keurig afhandelen maar wat ik ook probeer de waarde: As IWMPMedia2 en As IWMPErrorItem worden beide fout gezien.... sorry dat ik het zo vaag uitleg.
Heeft iemand van jullie....
Ooit een Visual basic programma gemaakt met fout opsporing en enig idee hoe ik dit zou moeten doen??? ik heb google uren en uren doorgezocht, en op MSDN werd ik ook al niet vel wijzer....
Alvast heel erg bedankt, martijn
[ Voor 7% gewijzigd door whoami op 28-08-2005 13:00 ]