Problemen met systeem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:22
hallo,

ik heb een probleem met mijn systeem,
ik begin met mijn specs:

pentium 4 2,4 533 mhz fsb northwood,
1 gig mem
asus p4p800s-x
200gig sata
geforce 6200

ik heb dit moederbord gisteren aangeschaft en heb er de hele dag achter gezete, geen problemen, totdat ik mijn hdd led etc aan ging sluiten, spontane reboots. nu zit ik er gewoon achter, met alleen mijn power button aan gesloten en (nog) geen reboots, ik dacht dus mischien ligt het ook wel aan de temp van mijn cpu, die is stressed 52 (idle 38 )graden is dat normaal voor een 2,4 @ 2,4.

bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Temps lijken wel in orde. Het klinkt eerder als kortsluiting oid. Heb je je moederbord wel goed aangesloten? De meest simpele test is om het weer uit te bouwen en gewoon zonder kast te testen.

Kan je ook nog even posten wat voor voeding je hebt? Als je een te zwakke voeding hebt, zou dat het probleem kunnen zijn.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __xeno__
ik heb een 400 watt noname voeding

edit: ik had dus eerst geen problemen totdat ik de reset enzo ging aansluiten, nu heb ik ze er weer af en nu al tijdje geen reboot

[ Voor 67% gewijzigd door __xeno__ op 28-08-2005 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-10 12:58

Hoogie2004

Whohooooo

hmm, weet je zeker dat je alle leds en dergelijke goed aansluit, en of je resetknop niet brak is?
temps lijken me redelijk normaal.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __xeno__
Motrax schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 12:33:
Kan je ook nog even posten wat voor voeding je hebt? Als je een te zwakke voeding hebt, zou dat het probleem kunnen zijn.
ik ben vergeten te melden dat hij na de reboot een error geeft met :
"windows is hersteld van een ernstige fout"
ik heb net met een maat gebeld, die had PRECIES hetzelfde probleem, hij had dat zijn voeding het niet trok, ik heb nu al mijn hardware behalfe moederbord, hdd en 1 casefan ( van de 5 ) er af.
nu is het wachten of hij de error nog geeft.
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __xeno__
ik denk dat het mijn voeding is die het niet trekt zit nu 3 uur zonder problemen achter mijn pc, met de in mijn vorig geposte test. zou het aan de voltages kunnen liggen.

met speedfan ff gekeken:

vcore @ 1.60 v
12v @ 11.86v
3.3 @ 3.38
vcc @ 5.04
5vsb @ 4.93

zijn deze afwijkingen te veel.

mijn voeding is een 400wat noname, ik heb ook nog een 300 watt maxpower liggen, ervaringen met deze voeding?

thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __xeno__
hallo,

ik heb dus mijn pc nu alleen met moederbord en processor en geheugen en hdd aangesloten, no problems, maar als ik een koeler en een dvd player er bij aan sluit, dan freezed mijn systeem regelmatig, kan dit ook door de voeding komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __xeno__
aopen xpower voeding erin gekiepert, geen problemen meer, tot nu aan toe
Pagina: 1