Toon posts:

Dell Latitude backlight probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedenmiddag allemaal,

Ik heb een pobleempje. ( ik heb al hier gezocht en op google en gemaild naar Dell zonder resultaat)... :'(

Ik kan van een kennis een Dell Latitude P III 500, 128 mb, 4 gb hd overnemen voor € 125,00. Op zich een koopje ware het niet dat als ik naar het scherm kijk het heel erg donker is. Ik heb al met de FN toets zitten spelen, die doet het wel maar met de verlichting gebeurt er niets en ik heb de laptop ook al open gehad. Ik heb heel veel computerkennis maar hier kom ik niet uit.

Wie kan me helpen. Bij voorbaat dank..... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:41

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Heb je al gekeken in de bios? Daar zitten de brightness instellingen als het goed is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou wel willen maar als ik de laptop opstart en op f2 druk dan zie ik niets in de bios...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Probeer dan eens een nieuwere bios versie erop te zetten... Op mijn latitude zit er een aparte pagina (alt-p) met dat soort instellingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt, ik ga dat eens proberen. Hoe is is jouw Latitude?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kunt idd bij de bios bij je power settings user defined ofzo instellen , en daar kan je dan je brightness instellen (bright semi bright ultra bright ofzo zal het wel zijn).
Maar als het scherm echt zo donker is denk ik dat je backlite (of dat powerboardje dat ervoor zit) misschien wel kapot (aan het gaan) is..

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2005 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 12:40:
Ok bedankt, ik ga dat eens proberen. Hoe is is jouw Latitude?
Mijn latitude is perfect... Tis een CPX J 650 met 384mb intern. Heb er een 80 gb harddisk in gezet, en moet zeggen dattie perfect werkt, op één dingetje na. De bios loopt vast met de nieuwe harddisk... Verder doet ie het prima, dus ik hou het maar zo. Berucht probleem is wel dat het toetsenbord vaak wat kuren heeft... En dan vaak de 8,i,k,, rij... is op te lossen door wat isolatietape op strategische plaatsen onder het toetsenbord te plakken, maar het is wel iets om rekening mee te houden. Heb er ook wifi op, en het ding bevalt me prima ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 12:22:
Ik zou wel willen maar als ik de laptop opstart en op f2 druk dan zie ik niets in de bios...
Heb je al een externe monitor aan de laptop gehangen?

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:28
als de laptop wel functioneert is het waarschijnlijk OF een defecte inverter OF een defecte lamp (ook wel CCFL genoemd)

Tijd geleden is hier een topic over geweest, ff zoeken :)

EDIT: Gevonden :D

[rml][ CM] Reparatie defecte backlight Dell C610 met Neon[/rml]

[ Voor 19% gewijzigd door RadioAir op 28-08-2005 15:26 ]

Pagina: 1